Connect with us

PRIVREDA

Uputstvo za poslodavce za postepeno ublažavanje mjera

Objavljeno

 


U svrhu relaksacije mjera koje su na snazi kako bi se spriječilo ili smanjilo prenošenje virusa SARS-CoV-2, neophodna je primjena dole navedenih mjera kako bi se djelatnosti i privredni subjekti vratili u funkciju i bili na usluzi građanima.

Frizerski i kozmetički saloni

Radno vrijeme će zavisiti od ukidanja policijskog časa tj. perioda zabrane kretanja za sve građane. U vrijeme trajanja ovog ograničenja, radno vrijeme treba da bude omogućeno od sedam do 19 časova kako bi dužim i normalizovanim radnim vremenom bilo smanjeno stvaranje gužvi, dok se s tim istovremeno pružaocu usluga omogućava da usluži što veći broj klijenata i time obezbijedi zaradu i isplate nadoknada radnicima.

Neophodno je naručivanje korisnika, nije dozvoljeno čekanje usluge u salonu.

U jednom trenutku može biti usluženo onoliko klijenata koliko propisuje kvadratura (jedan klijent na 10 kvadratnih metara). U manjim salonima (2 – 3 radne stolice), dozvoljen je rad sa klijentima na stolicama uz razmak od dva metra i maksimalno dva frizera/kozmetičara, dok ne smije biti prisutan nijedan klijent koji čeka uslugu unutar salona.

Na ulazu obavezno postaviti plakat sa obavještenjem za držanje fizičke distance i nošenje maske

Reklama

Nošenje maske i rukavica za zaposlene i korisnika.

Peškir ili jednokratni prekrivač se mijenja poslije svakog klijenta.

Obavezna dezinfekcija ruku korisnika pri ulazu i izlazu iz objekta od strane zaposlenih, kao i dezinfekcija obuće kroz kutiju sa dezinfekcionim sredstvom koja na ulazu mora da stoji označena.

Nakon svakog klijenta vrši se odmah dezinfekcija radne površine, upotrebljenog radnog pribora, aparata, stolice i glavopera, nakon čega se tek može pristupiti pružanju usluge narednom klijentu.

Obavezna dezinfekcija vrata, podova, kvaka i toaleta dva puta dnevno.

Pojačan inspekcijski nadzor za kontrolu sprovođenja mjera.

Reklama

Uslužne radnje (kao što su npr. autopraonice, vulkanizeri, automehaničarske radnje, praonice tepiha, hemijske čistionce)

Radno vrijeme će zavisiti od ukidanja policijskog časa tj. perioda zabrane kretanja za sve građane. U vrijeme trajanja ovog ograničenja, radno vrijeme treba da bude omogućeno od sedam do 19 časova. kako bi dužim i normalizovanim radnim vremenom bilo smanjeno stvaranje gužvi, redova sa produženim bliskim kontaktom, dok se istovremeno s tim pružaocu usluga omogućava da usluži što veći broj klijenata i time obezbijedi zaradu i isplate nadoknada radnicima.

Održavanje fizičke distance od dva metra prilikom posjete korisnika.

Obavezno nošenje maske i rukavica od strane korisnika i pružaoca usluge.

Korišćenje radne zaštitne uniforme (npr. vodootporna pregača i čizme u autopraonici).

Tamo gdje se vrši naplata na za to fizički odvojenom i predviđenom mjestu, obezbjeđenje fizičke providne barijere koja pruža dovoljnu zaštitu zaposlenom i korisniku, a koja se dezinfikuje dva puta u toku radnog dana na kraju radnog vremena.

Reklama

Zaposleni nosi rukavice prilikom naplate, ali ih nije obavezan nositi tokom izvođenja usluge npr. popravki.

Obavezna dezinfekcija prostora i površina u koje dolaze klijenti u skladu sa preporukom Instituta za javno zdravstvo Republike Srpske jednom dnevno na kraju radnog dana

Druge zanatsko preduzetničke radnje (osim frizerskih i kozmetičkih)

Radno vrijeme će zavisiti od ukidanja policijskog časa tj. perioda zabrane kretanja za sve građane. U vrijeme trajanja ovog ograničenja, radno vrijeme treba da bude omogućeno od sedam do 19 časova, kako bi dužim i normalizovanim radnim vremenom bilo smanjeno stvaranje gužvi, redova sa produženim bliskim kontaktom, dok se s tim istovremeno pružaocu usluga omogućava da usluži što veći broj klijenata i time obezbijedi zaradu i isplate nadoknada radnicima.

Kontrolisan broj korisnika.

Na ulazu obavezno postaviti plakat sa obavještenjem za držanje fizičke distance i nošenje maske.

Reklama

Održavanje fizičke distance od dva metra.

Obavezno nošenje maske od strane korisnika i radnika tokom naplate. Zanatski radnici tokom izvođenja zanatskih poslova (krojenje, šivanje, popravljanje itd.) nisu obavezni nositi rukavice.

Obavezna dezinfekcija ruku korisnika pri ulazu i izlazu iz objekta od strane zaposlenih, kao i dezinfekcija obuće kroz kutiju sa dezinfekcionim sredstvom koja na ulazu mora da stoji označena.
Obezbjeđenje fizičke providne barijere ako postoji predviđeno naplatno mjesto koja pruža dovoljnu zaštitu zaposlenom i korisniku, a koja se dezinfikuje na kraju radnog vremena.

Obavezna dezinfekcija prostora i površina u skladu sa preporukom Instituta za javno zdravstvo Republike Srpske jednom dnevno na kraju radnog vremena.

koronavirususrpskoj.com

Reklama
Nastavite čitati

PRIVREDA

Čapljinski preduzetnici traže coworking prostor po uzoru na Trebinje i Mostar

Objavljeno

 

Od

Čapljina, kao i mnogi manji gradovi, još uvijek nema coworking prostor koji bi privukao digitalne nomade, samostalne profesionalce i sve one kojima je potreban radni prostor s kvalitetnim uvjetima.

Inicijative poput coworking prostora, iako prisutne u većim gradovima, i dalje su rijetke u manjim sredinama poput Čapljine, koja ima potencijal za privlačenje nove generacije radnika, ali nedostaju potrebna ulaganja i podrška.

Jedan od rijetkih primjera coworking prostora u Hercegovini jest CodeHub Mostar, koji je pokrenuo Intera Tehnološki Park s ciljem stvaranja profesionalnog okruženja za rad, povezivanje i usavršavanje.

Ovaj coworking prostor pokazao se uspješnim i privlačnim za freelance stručnjake, poduzetnike te digitalne nomade, a ponudio je sve što jedan moderan radni prostor mora imati – brz internet, kvalitetne radne stolove, ugodnu radnu atmosferu i priliku za umrežavanje, piše Čapljinski portal.

Benefiti coworking prostora

Coworking prostori poput CodeHuba nude brojne prednosti koje bi mogle unaprijediti poslovnu klimu u manjim gradovima kao što je Čapljina.

Prvo, oni pružaju brz internet i tehnološki opremljen prostor, što je ključan preduvjet za suvremeni način rada.

Reklama

U coworking prostoru, radnici su okruženi sličnim profesionalcima, što potiče produktivnost i radnu atmosferu koju je teško postići u kućnom okruženju.

Dodatna prednost coworkinga je umrežavanje i stvaranje novih poslovnih veza. Rad u zajedničkom prostoru omogućava razmjenu ideja, kontakata i suradnji, čime coworking prostor postaje inkubator novih poslovnih inicijativa.

Također, prisutnost digitalnih nomada u coworking prostorima doprinosi raznolikosti i širenju znanja, što obogaćuje lokalnu zajednicu i otvara vrata novim projektima.

Potencijal za Čapljinu

Unatoč rastućoj popularnosti coworking prostora, manji gradovi poput Čapljine ostaju zapostavljeni, iako bi upravo takvi prostori mogli privući novu generaciju radnika koji ne ovise o stalnom mjestu boravka.

Coworking prostor u Čapljini ne samo da bi obogatio lokalnu poslovnu scenu, već bi stvorio preduvjete za rast zajednice digitalnih nomada, poduzetnika i kreativaca.

Primjer mostarskog CodeHuba pokazuje da coworking prostori mogu uspješno djelovati i u regijama koje nisu urbani centri, ali zahtijeva podršku i ulaganja koja će omogućiti dugoročnu održivost ovakvih inicijativa.

Reklama

Ulaganje u coworking prostor u Čapljini moglo bi postati ključan korak prema stvaranju napredne poslovne klime, privlačenju novih profesionalaca te razvoja poslovnih veza koje bi mogle potaknuti nove projekte i lokalnu ekonomiju.

Nastavite čitati

PRIVREDA

VIDEO / Jedan dan u Lasti – kako se proizvode najukusniji keksi?

Objavljeno

 

Od

Tvornica keksa i vafla “Lasta“ Čapljina pokrenula je ponovno proizvodnju nakon što ju je preuzeo privrednik Petar Čorluka, vlasnik Violete.

Tvornica radi “punom parom“ i proizvodi kekse koji su zauzeli police trgovina širom regije.

Lasta je zaposlila i veliki broj radnika, što je veliki plus za lokalnu privredu.

Kako se proizvode keksi i kako izgleda jedan dan u Lasti, pogledajte u video prilogu.

Nastavite čitati

PRIVREDA

„Invictus“ otpušta radnike

Objavljeno

 

Od

 Kompanija „Invictus Technology Group” iz Banjaluke, osnovana nakon što je “Infinity International Group” dospjela na “crnu listu” Sjedinjenih Američkih Država najavila je drastične poteze i otpuštanje “značajnog broja radnika”.

Oni tvrde da je odluka donesena nakon što su se “suočili sa brojnim nezakonitim postupcima onih koji bi u Republici Srpskoj i Bosni i Hercegovini trebali da osiguraju prava zagarantovana zakonima”.

Kažu da su ambiciozno zaposlili 170 ljudi nakon što su ugasili “Infinity” koji bi nastavili poslovanje koje su do tada vodili u okviru nekoliko kompanija koje su se 18. juna i ranije našle pod sankcijama.

Tvrde da su prvobitno mislili da im banke neće praviti probleme i da će im otvoriti račune, ali da je podrška izostala.

“Bez obzira što se prvobitno činilo da ćemo kod banaka bez većih problema otvoriti račune, te završiti i sve druge neophodne aktivnosti kod drugih relevantnih institucija, ipak smo naišli na ozbiljne prepreke koje nas sprečavaju da ostvarimo započeti plan. Podrška je izostala, prije svega, od banaka koje nisu bile spremne da postupe po zakonu. Nakon ogromnog pritiska Ambasade SAD u Sarajevu, a u strahu od narednih poteza američke administracije i novih sankcija, banke su ignorisale naša nastojanja da kao nova kompanija dobijemo polazne elemente neophodne za normalno poslovanje. Zbog ovakvog nerazumijevanja teško možemo da održimo finansijsku stabilnost što iz dana u dan dodatno usložnjava čitavu situaciju”, saopštili su iz “Invictusa”.

Objašnjavaju da su početkom ovog mjeseca kao novi poslovni subjekt optimistično počeli sa radom i potpisali ugovore sa više od 170 zaposlenih. Sud je uredno izvršio registraciju nove kompanije, ali su sada došli u situaciju da moraju preduzeti neželjene poteze. Za sve krive Ambasadu SAD-a u BiH, iako im je sankcije prethodno uvelo američko Ministarstvo finansija.

Reklama

“Garantujemo da će svi zaposleni dobiti svoja zarađena primanja uz poštovanje ugovorom o radu i zakonom predviđenih mehanizama za djelovanje u ovakvim i sličnim situacijama. Želimo da naglasimo da se zbog postupaka Ambasade SAD na najbrutalniji način radnicima uskraćuje pravo na rad i osiguranje gole egzistencije iako za to nema bilo kakvog pravnog osnova. Baš zbog toga pozivamo sve nadležne institucije da što prije pronađu adekvatno rješenje kako ni jedna druga domaća kompanija u budućnosti ne bi bila izložena nezabilježenoj diskriminaciji”, saopšteno je iz “Invictusa”.

Kažu i da su sada izloženi potezima koji nemaju bilo kakve veze sa normalnim poslovanjem i poštovanjem zakonskih normi, a da ih relevantne institucije kao savjesnog poslovnog subjekta nisu u stanju zaštiti, zbog čega moraju priznati da je teško pronaći adekvatniji odgovor koji ne bi uključivao ozbiljnije rezove u samoj kompaniji.

Podsjetimo, 18. juna ove godine američka Kancelarija za kontrolu imovine stranaca OFAC uvela je sankcije nizu kompanija koje “čine mrežu podrške predsjedniku Republike Srpske Miloradu Dodiku”, a “Infinity International” se našao među njima, skupa sa firmama “Infinity Media”, “Prointer ITSS”, “Sirius 2010”, “Kaldera”, “K-2 Audio” u čijem je vlasništvu Alternativna televizija, “Una World” u čijem je vlasništvu bila “Una TV”.

Iz “Infinity-ja” su tada saopštili da će bez posla ostati oko 800 ljudi, a spas su potražili u registrovanju novih kompanija i promjenama vlasničke strukture, pretvarajućći dotatašnje rukovodioce u vlasnike.

„Invictus“ su prije mjesec dana osnovali menadžeri „Prointera“ i „Siriusa”.

CAPITAL.BA

Reklama
Nastavite čitati

U trendu