Connect with us

PRIVREDA

Krupnim koracima ka modernoj upravi

Objavljeno

 


Kako bi poreskim obveznicima olakšala izvršenje obaveza, ali i uštedjela vrijeme i smanjila troškove, Poreska uprava RS omogućila je od ove godine elektronsko podnošenje svih poreskih prijava, čime je napravljen veliki iskorak na polju digitalizacije poslovanja ove institucije.

U Poreskoj upravi RS ističu da se u vezi sa pitanjem procesa digitalizacije svrstavaju među lidere u regionu, naglasivši da nastoje nagli rast i razvoj informacionih tehnologija pratiti u kontinuitetu, kako usavršavanjem stručnog kadra, tako i razvojem informacione infrastrukture, a sve sa ciljem da stvore još bolje uslove za dalje unapređenje elektronskih servisa.

Naglašavaju da na ovom poslu rade već nekoliko godina, te da su postepeno uvodili mogućnost elektronskog podnošenja jedne po jedne poreske prijave, da bi od kraja aprila omogućavanjem elektronskog podnošenja godišnje poreske prijave za porez na dohodak – obrazac 1004, došli u situaciju da omoguće elektronsko podnošenje svih poreskih prijava.

– Poreski obveznici imaju mogućnost da sa radnog mjesta ili od kuće podnesu poreske prijave, te izbjegnu dolazak na šaltere Uprave. Svoje obaveze sada mogu izvršiti “jednostavno i bez čekanja”, što je i slogan naše promotivne medijske kampanje koju provodimo s ciljem promocije e-usluga i podizanja svijesti o prednostima koje donosi elektronsko poslovanje – rekli su u Poreskoj upravi RS i dodali da uvođenjem e-usluga štede vrijeme i smanjuju troškove obveznicima. Naglašavaju da se time smanjuju i troškovi poslovanja same Uprave, a sprečava se i čekanje u redovima.

– Elektronsko podnošenje prijava doprinosi povećanju efikasnosti rada, boljem upravljanju procesima i resursima i povećava tačnost i pouzdanost evidencija o prijavljenim porezima – istakao je direktor Poreske uprave RS Goran Maričić i dodao da obveznici koji podnose prijave elektronski imaju mogućnost da isprate u kojoj fazi se nalazi njihova poslata prijava.

Maričić naglašava da su postupci podnošenja prijava relativno jednostavni i da postoje instrukcije za njihovo popunjavanje, a u slučaju bilo kakvih poteškoća obveznicima je na raspolaganju tehnička podrška Uprave.

Reklama

– Osim što obveznici ne moraju dolaziti na šaltere, te jednostavno provjeriti status svoje prijave, uvođenje e-usluga donosi niz drugih prednosti. Nema potrebe za gomilanjem papirne arhive, ni kod obveznika, ni u Poreskoj upravi RS, jer se ti dokumenti čuvaju u elektronskom obliku. To je ušteda i u prostoru i u papiru. Takođe, prijava se elektronski može poslati u bilo koje vrijeme, dok su građani kod fizičkog oblika predaje ograničeni radnim vremenom Uprave, a eliminišu se i gužve – kazao je Maričić.

Koliko će ovim posao Poreske uprave RS biti ubrzan i olakšan govori i podatak da na godišnjem nivou ovoj instituciju bude podneseno, u prosjeku oko 1,6 miliona prijava.

– Na mjesečnom nivou se u prosjeku podnese oko 140.000 prijava. To govori o značaju uvođenja e-usluga – rekao je Maričić.

Obrasci

U Poreskoj upravi ističu da poreski obveznici registrovani za e-usluge elektronskim putem mogu podnositi sve prijave počevši od 1002 – mjesečne prijave poreza po odbitku, 1101 – godišnje poreske prijave za porez na dobit, 1104 – akontacije poreza na dobit, GPO 11 – godišnje prijave poreza po odbitku, PKT – godišnje prijave kontrolisanih transakcija, KT – poreske prijave za komunalnu taksu, PP-ON – poreske prijave za ostale naknade, GRT – poreska prijava za posebnu republičku taksu, te BT – prijave za boravišnu taksu. Omogućeno je i elektronsko podnošenje poreske prijave za malog preduzetnika – obrazac 1007, akontacija poreza na dohodak, obrazac – 1008, te već pomenute godišnje poreske prijave poreza na dohodak – obrazac 1004.

Izvor: Glas Srpske

Reklama

PRIVREDA

Čapljinski preduzetnici traže coworking prostor po uzoru na Trebinje i Mostar

Objavljeno

 

Od

Čapljina, kao i mnogi manji gradovi, još uvijek nema coworking prostor koji bi privukao digitalne nomade, samostalne profesionalce i sve one kojima je potreban radni prostor s kvalitetnim uvjetima.

Inicijative poput coworking prostora, iako prisutne u većim gradovima, i dalje su rijetke u manjim sredinama poput Čapljine, koja ima potencijal za privlačenje nove generacije radnika, ali nedostaju potrebna ulaganja i podrška.

Jedan od rijetkih primjera coworking prostora u Hercegovini jest CodeHub Mostar, koji je pokrenuo Intera Tehnološki Park s ciljem stvaranja profesionalnog okruženja za rad, povezivanje i usavršavanje.

Ovaj coworking prostor pokazao se uspješnim i privlačnim za freelance stručnjake, poduzetnike te digitalne nomade, a ponudio je sve što jedan moderan radni prostor mora imati – brz internet, kvalitetne radne stolove, ugodnu radnu atmosferu i priliku za umrežavanje, piše Čapljinski portal.

Benefiti coworking prostora

Coworking prostori poput CodeHuba nude brojne prednosti koje bi mogle unaprijediti poslovnu klimu u manjim gradovima kao što je Čapljina.

Prvo, oni pružaju brz internet i tehnološki opremljen prostor, što je ključan preduvjet za suvremeni način rada.

Reklama

U coworking prostoru, radnici su okruženi sličnim profesionalcima, što potiče produktivnost i radnu atmosferu koju je teško postići u kućnom okruženju.

Dodatna prednost coworkinga je umrežavanje i stvaranje novih poslovnih veza. Rad u zajedničkom prostoru omogućava razmjenu ideja, kontakata i suradnji, čime coworking prostor postaje inkubator novih poslovnih inicijativa.

Također, prisutnost digitalnih nomada u coworking prostorima doprinosi raznolikosti i širenju znanja, što obogaćuje lokalnu zajednicu i otvara vrata novim projektima.

Potencijal za Čapljinu

Unatoč rastućoj popularnosti coworking prostora, manji gradovi poput Čapljine ostaju zapostavljeni, iako bi upravo takvi prostori mogli privući novu generaciju radnika koji ne ovise o stalnom mjestu boravka.

Coworking prostor u Čapljini ne samo da bi obogatio lokalnu poslovnu scenu, već bi stvorio preduvjete za rast zajednice digitalnih nomada, poduzetnika i kreativaca.

Primjer mostarskog CodeHuba pokazuje da coworking prostori mogu uspješno djelovati i u regijama koje nisu urbani centri, ali zahtijeva podršku i ulaganja koja će omogućiti dugoročnu održivost ovakvih inicijativa.

Reklama

Ulaganje u coworking prostor u Čapljini moglo bi postati ključan korak prema stvaranju napredne poslovne klime, privlačenju novih profesionalaca te razvoja poslovnih veza koje bi mogle potaknuti nove projekte i lokalnu ekonomiju.

Nastavite čitati

PRIVREDA

VIDEO / Jedan dan u Lasti – kako se proizvode najukusniji keksi?

Objavljeno

 

Od

Tvornica keksa i vafla “Lasta“ Čapljina pokrenula je ponovno proizvodnju nakon što ju je preuzeo privrednik Petar Čorluka, vlasnik Violete.

Tvornica radi “punom parom“ i proizvodi kekse koji su zauzeli police trgovina širom regije.

Lasta je zaposlila i veliki broj radnika, što je veliki plus za lokalnu privredu.

Kako se proizvode keksi i kako izgleda jedan dan u Lasti, pogledajte u video prilogu.

Nastavite čitati

PRIVREDA

„Invictus“ otpušta radnike

Objavljeno

 

Od

 Kompanija „Invictus Technology Group” iz Banjaluke, osnovana nakon što je “Infinity International Group” dospjela na “crnu listu” Sjedinjenih Američkih Država najavila je drastične poteze i otpuštanje “značajnog broja radnika”.

Oni tvrde da je odluka donesena nakon što su se “suočili sa brojnim nezakonitim postupcima onih koji bi u Republici Srpskoj i Bosni i Hercegovini trebali da osiguraju prava zagarantovana zakonima”.

Kažu da su ambiciozno zaposlili 170 ljudi nakon što su ugasili “Infinity” koji bi nastavili poslovanje koje su do tada vodili u okviru nekoliko kompanija koje su se 18. juna i ranije našle pod sankcijama.

Tvrde da su prvobitno mislili da im banke neće praviti probleme i da će im otvoriti račune, ali da je podrška izostala.

“Bez obzira što se prvobitno činilo da ćemo kod banaka bez većih problema otvoriti račune, te završiti i sve druge neophodne aktivnosti kod drugih relevantnih institucija, ipak smo naišli na ozbiljne prepreke koje nas sprečavaju da ostvarimo započeti plan. Podrška je izostala, prije svega, od banaka koje nisu bile spremne da postupe po zakonu. Nakon ogromnog pritiska Ambasade SAD u Sarajevu, a u strahu od narednih poteza američke administracije i novih sankcija, banke su ignorisale naša nastojanja da kao nova kompanija dobijemo polazne elemente neophodne za normalno poslovanje. Zbog ovakvog nerazumijevanja teško možemo da održimo finansijsku stabilnost što iz dana u dan dodatno usložnjava čitavu situaciju”, saopštili su iz “Invictusa”.

Objašnjavaju da su početkom ovog mjeseca kao novi poslovni subjekt optimistično počeli sa radom i potpisali ugovore sa više od 170 zaposlenih. Sud je uredno izvršio registraciju nove kompanije, ali su sada došli u situaciju da moraju preduzeti neželjene poteze. Za sve krive Ambasadu SAD-a u BiH, iako im je sankcije prethodno uvelo američko Ministarstvo finansija.

Reklama

“Garantujemo da će svi zaposleni dobiti svoja zarađena primanja uz poštovanje ugovorom o radu i zakonom predviđenih mehanizama za djelovanje u ovakvim i sličnim situacijama. Želimo da naglasimo da se zbog postupaka Ambasade SAD na najbrutalniji način radnicima uskraćuje pravo na rad i osiguranje gole egzistencije iako za to nema bilo kakvog pravnog osnova. Baš zbog toga pozivamo sve nadležne institucije da što prije pronađu adekvatno rješenje kako ni jedna druga domaća kompanija u budućnosti ne bi bila izložena nezabilježenoj diskriminaciji”, saopšteno je iz “Invictusa”.

Kažu i da su sada izloženi potezima koji nemaju bilo kakve veze sa normalnim poslovanjem i poštovanjem zakonskih normi, a da ih relevantne institucije kao savjesnog poslovnog subjekta nisu u stanju zaštiti, zbog čega moraju priznati da je teško pronaći adekvatniji odgovor koji ne bi uključivao ozbiljnije rezove u samoj kompaniji.

Podsjetimo, 18. juna ove godine američka Kancelarija za kontrolu imovine stranaca OFAC uvela je sankcije nizu kompanija koje “čine mrežu podrške predsjedniku Republike Srpske Miloradu Dodiku”, a “Infinity International” se našao među njima, skupa sa firmama “Infinity Media”, “Prointer ITSS”, “Sirius 2010”, “Kaldera”, “K-2 Audio” u čijem je vlasništvu Alternativna televizija, “Una World” u čijem je vlasništvu bila “Una TV”.

Iz “Infinity-ja” su tada saopštili da će bez posla ostati oko 800 ljudi, a spas su potražili u registrovanju novih kompanija i promjenama vlasničke strukture, pretvarajućći dotatašnje rukovodioce u vlasnike.

„Invictus“ su prije mjesec dana osnovali menadžeri „Prointera“ i „Siriusa”.

CAPITAL.BA

Reklama
Nastavite čitati

U trendu