Connect with us

ANALIZE

Košarac: Adekvatnim politikama smanjen uvoz mesa i grožđa

Objavljeno

 


Ministar spoljne trgovine i ekonomskih odnosa u Savjetu ministara Staša Košarac izjavio je da su adekvatne mjere i politike zaštite domaće proizvodnje u proteklom periodu rezultirale smanjenjem uvoza mesa za više od 30 odsto i grožđa za približno 40 odsto u BiH.

Košarac je rekao da je ovo ministarstvo u proteklom periodu predano radilo na očuvanju i zaštiti domaće proizvodnje, u saradnji s ministarstvima i inspektoratima iz Republike Srpske i Federacije BiH, te agencijama za nadzor nad tržištem i bezbjednost hrane na nivou BiH.

„Zahvaljujući angažovanosti i mobilnosti nadležnih institucija, u proteklih mjesec dana bilježimo smanjen uvoz mesa za oko 500 tona, a grožđa za približno 1.000 tona u odnosu na isti period prošle godine“, rekao je Košarac.

On je izrazio opredjeljenje za nastavak aktivnosti koje će doprinijeti zaštiti domaćih primarnih poljoprivrednih proizvođača i prerađivača, uz uvažavanje međunarodnih ugovora koje je BiH potpisala, saopšteno je iz Ministarstva.

„Kontinuirano pratimo stanje na tržištu i analiziramo omjer uvoza i izvoza, nastojeći da na osnovu egzaktnih pokazatelja kreiramo i provodimo mjere u interesu domaćih primarnih proizvođača i mesoprerađivača, kao i proizvođača vina. Namjeravamo da pojačanim mjerama kontole dodatno vodimo računa o kvalitetu uvezene robe“, poručio je Košarac.

On je naglasio da Ministarstvo spoljne trgovine i ekonomskih odnosa intenzivno radi na otvaranju novih tržišta za plasman domaćih proizvoda, cijeneći da je to jedna od najboljih mjera zaštite domaće proizvodnje, posebno uzimajući u obzir pojavu tržišnih viškova, nastalih usljed pandemije virusa korona.

Reklama

Nezavisne novine

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu