Connect with us

ANALIZE

Nov rekordan promet Alibabe tokom Dana samaca

Objavljeno

 


Kineska kompanija Alibaba postavila je novi rekord u onlajn prodaji robe od 56 milijardi dolara tokom ovogodišnjeg šoping praznika, Dana samaca, ali je taj podvig u zasjenak bacio pad akcija kompanije od osam posto uzrokovan predloženim novim kineskim antimonopolskim propisima.

Dan samaca je tradicionalno 24-časovni trgovinski događaj u Kini kada prodavci nude destine miliona proizvoda uz ogromne popuste na platformama za e-trgovinu kojima upravljaju Alibaba, JD.com i drugi igrači. Kineski praznik kupovine bilježi veći promet nego „Crni petak“ i „Sajber ponedjeljak“ u SAD zajedno, prenosi CNBC.

Ove godine su onlajn trgovci JD.com i Alibaba produžili šoping feštu, koja je počela 1. novembra i trajaće do ponoći 12. novembra.

Iz Alibabe je saopšteno da je bruto vrijednost robe (GMV), cifra koja pokazuje ukupnu vrijednost porudžbina preko Alibabinih platformi za e-kupovinu, premašila do danas u podne po pekinškom vremenu 372,3 milijarde juana (56,42 milijarde dolara). Taj iznos obuhvata ukupnu vrijednost porudžbina otkako je događaj počeo 1. novembra.

Ova suma je znatno veća od 268,4 milijarde juana GMV-a, koliko je Alibaba zabilježio prošle godine tokom 24-časovnog trgovanja na Dan samaca.

Kompanija JD.com, najveći rival Alibabe, objavila je da je obim transakcija na njenoj platformi iznosio 200 milijardi juana do danas u podne, takođe računajući sve porudžbije od 1. novembra.

Reklama

Ovogodišnji Dan samaca je organizovan uprkos globalnoj pandemiji korona virusa koja je poharala svjetsku ekonomiju. Međutim u Kini, gdje je virus uglavnom pod kontrolom, ekonomija je počela da se oporavlja, a tržišnim analitičari je aktuelni kineski praznik kupovina posebno interesantan kao potencijalni pokazatelj snage domaćih potrošača.

Uprkos masivnom prometu koji su zabilježili Alibaba i JD.com, cijene akcija obje kompanije su pale pod uticajem novih antimonopolske regulative koju je predložila kineska vlada.

Akcije Alibabe koje kotiraju na američkom tržištu kapitala zaključene su noćas u padu za preko osam procenata, na 266,54 dolara, čime je za samo jedan dan zbrisano preko 60 milijardi dolara vrijednosti kompanije. Akcije ovog kineskog tehnološkog diva su takođe potonule na Hongkonškoj berzi za više od osam odsto na današnjem trgovanju do 11.26 po lokalnom vremenu.

Akcije kompanije JD.com završile su trgovanje na Wall Streetu u utorak s gubitkom vrijednosti od preko pet procenata, dok su njene akcije u Hong Kongu danas oko podneva po lokalnom vremenu bile u padu za oko sedam posto.

Kineska Državna uprava za regulisanje tržišta objavila je juče nacrt pravila kojma se prvi put definiše šta predstavlja antikonkurentsko ponašanje. Dokument obuhvata niz oblasti, uključujući cijene, načine plaćanja, korišćenje podataka za targetiranje potrošača i sl.

Reklama

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu