Connect with us

ANALIZE

Suša i pandemija uticali na pad proizvodnje električne energije

Objavljeno

 


Kao rezultat loših hidroloških uslova usljed kojih je smanjena proizvodnja u hidroelektranama, te uticaja pandemije, ukupna proizvodnja električne energije u padu je u ovoj godini, izvještava Indikator.ba.

Za devet mjeseci 2020. godine proizvodnja električne energije u Federaciji BiH iznosila je 6.694 gigavat sati, i manja je za gotovo deset odsto u odnosu na isti period 2019. godine, kada je iznosila 7.432 Gwh.

Loša hidrologija, odnosno period suše, kao i smanjenje privrednih aktivnosti u uslovima pandemije, zbog čega je generalno smanjena potrošnja električne energije, uticali su na pad proizvodnje.

Tako je proizvodnja u hidroelektranama u periodu januar-septembar ove godine smanjena na 2.032 Gwh nakon što je u istom periodu iznosila 3.157 Gwh.

Pojačanim tempom u ovoj godini radile su u FBiH termoelektrane, koje jedino u sistemu ima Elektroprivreda BiH, te je proizvodnja u njima povećana na 4.662 Gwh, sa 4.275 Gwh u istom periodu lani.

Kao rezultat toga termoelektrane su u posmatranom periodu potrošile znatno više uglja – 3.130.938 tona, za razliku od 2.385.821 tona u istom prošlogodišnjem razdbolju.

Reklama

Istovremeno, smanjen je i izvoz električne energije, koji je na nivou Bosne i Hercegovine u periodu januar-oktobar 2020. iznosio 416 miliona KM i manji je za 13,6 posto nego lani. Manji je uvoz, i to za 69,8 posto, a ukupno je iznosio 72,7 miliona KM.

Hidrološki loša godina odrazit će se i na poslovne rezultate elektroprivrednih preduzeća.

Marinko Gilja, generalni direktor Elektroprivrede Hrvatske zajednice Herceg Bosne, kazao je da je za 10 mjeseci ove godine ostvarena proizvodnja u ovom preduzeću, koje se u cjelosti oslanja na hidropotencijal, za 30 posto niža od planirane, što će imati veliki utjecaj na poslovni rezultat na kraju 2020. godine.

Manje probleme bi trebala imati Elektroprivreda BiH, ali će i ona trpjeti budući da je proizvodnja u termoelektrana, koja je morala biti povećana, skuplja nego proizvodnja u hidroelektranama što povećava troškove proizvodnje.

Indikator.ba

Reklama

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu