Connect with us

PRIVREDA

Alumina nastavlja trend izvoznih rezultata

Objavljeno

 


Kompanija Alumina iz Zvornika ostvarila je u 2020. godini vrijednost izvoza veću od 200 miliona KM, što joj je omogućilo da bude prvi izvoznik u Republici Srpskoj, a drugi iz BiH u prošloj godini.

Predsjednik Upravnog odbora Alumine Mile Matić smatra da fabrika može nastaviti trend izvoznih rezultata.

– Očekujem nastavak trenda povećanja izvoza, jer imamo raširenu lepezu proizvoda i, uz planirane investicije, kreiramo nove proizvode, čime prema strateškom planu očekujemo da ćemo nastaviti sa stabilnim izvozom – rekao je Matić.

Predsjednik Upravnog odbora kompanije smatra izuzetnim uspjehom ove fabrike što je u 2020. godini proizvodni portfolio proširila sa pet novih proizvoda, čime je dobila dodatnu poslovnu stabilnost, novi višak vrijednosti, novo zapošljavanje i stvorila akumulaciju koja je preduslov za dalje investiranje.

Matić je ocijenio da je prošla poslovna godina bila prilično teška sa dvije izuzetno nepovoljne situacije.

– Pozicija baznog proizvoda na berzi bila je jako loša, a uz tu prvu nepovoljnu sitaciju pojavila se i pandemija virusa korona – pojasnio je Matić.

Reklama

Ističući da je pravilnom tržišnom orijentacijom fabrike od 2013. godine, kada je uveden stečaj, napravljeno 27 novih proizvoda koji imaju tržišnu verifikaciju, Matić je rekao da kompanija upravo polazi od tržišta, odnosno da se, šta tržište traži i šta se može valorizovati, to i proizvodi.

– To proizvodimo i prodajemo, pa samim tim fabrika ima stabilnost, širi tržište i, bez obzira na pandemiju virusa korona, dobijamo nove kupce, planiramo strategiju koja je smislena i tržišno verifikovana – naveo je Matić.

Prema njegovim riječima, polazimo od tržišta, imamo pravilnu segmentaciju tržišta, znamo šta tržište traži, šta potencijalno može biti, stvaramo novu vrijednost i to kompaniju vodi u potpuno stabilnu poziciju.

Matić je naglasio da nije jednostavno doći do novih kupaca, jer to ima svoju proceduru koja se do kraja mora ispoštovati.

– Prvo, da bi se došlo do novog kupca treba najmanje dvije godine, to je procedura koja ima svoja pravila, od davanja ponude, uzoraka proizvoda, probne proizvodnje, participacije, minimalne sveobuhvatnosti snabdijevanja kupca, te dokazani kvalitet proizvedene robe – istakao je Matić.

On je dodao da je u ranijem periodu kompanija sa kupcima imala permanentni audit i fizičku komunikaciju bez ikakvih problema, ali da se sada u vrijeme pandemije ide sistemom onlajn.

Reklama

Govoreći o ovoj poslovnoj godini, Matić je rekao da je planirano značajno povećanje investicija u odnosu na prošlu godinu, kao i kreiranje lepeze novih proizvoda.

– Strateški plan za ovu godinu je lepeza novih proizvoda strateške važnosti, dakle prvi put otkako je fabrika napravljena, nismo prošle godine proizveli nijednu tonu baznih proizvoda zbog kojih je fabrika projektovana – rekao je Matić.

Predsjednik Upravnog odbora je naglasio da kolektiv želi da nastavi taj trend da se više bazira da u baznoj proizvodnji, koja je malo odmaknuta prema nemetalskom programu, pravi dalju finalizaciju, koja će donijeti stabilno i profitabilno poslovanje u baznom programu, novu profitabilnost i visoke marže.

Matić je naglasio da za poslovno napredovanje treba kreirati i stvarati novu vrijednost, jer stvaranje novih vrijednosti i stvaranje viška vrijednosti vodi progresu, odnosno sve što se može tržišno valorizovati, treba proizvesti i plasirati na što više destinacija, a time i živjeti bolje.

Pomoćnik direktora za strategiju, razvoj i tržište u Alumini Radislav Filipović rekao je da kompanija već nekoliko godina bilježi impozantne izvozne rezultate na godišnjem nivou.

– U posljednje tri godine Alumina je zaista imala impozantne izvozne rezultate. Iako je u tom pogledu 2020. godina bila najmanja po izvoznom obimu, ali s obzirom na prateće teškoće koje su se pojavile tokom godine, prije svega pojavom pandemije virusa korona, kompanija je ostvarila zadovoljavajući rezultat u tim novonastalim okolnostima – rekao je Filipović.

Reklama

Filipović je naglasio da se u toku ovih nekoliko posljednjih godina, radeći intenzivno na izgradnji vlastitog imidža, kompanija uspjela izboriti za veoma dobro poslovno mjesto na svjetskom tržištu, ne samo u pogledu kvaliteta proizvoda nego i u pogledu kvaliteta isporuke tih proizvoda, što je omogućilo da u ovom teškom periodu svi kupci alociraju određene količine za kompaniju, kao pouzdanog dobavljača.

– Pojavom pandemije virusa korona koja je prouzrokovala totalnu paralizu, naročito sa aspekta logistike na svjetskom tržištu, Alumina je uspjela da se izuzetno dobro organizuje i da isporuči vlastite proizvode na sva tržišta bez ijednog zakašnjenja i u zadovoljavajućim količinama – kazao je Filipović.

Ističući da su to kupci izuzetno znali da cijene, Filipović je naveo da je, baš u tom periodu zbog tih logističkih problema konkurencija sa Bliskog istoka kasnila, dok je Alumina isporučila redovne i one količine koje su bile planirane od konkurencije, čime je zadivila kupce naročito na dijelu afričkog i tržišta Bliskog istoka, gdje se u normalnim uslovima vrlo teško može konkurisati kineskim i proizvođačima sa Dalekog istoka.

Filipović je objasnio kako je kompanija uspjela da se dobro organizuje u trenutku kada je zbog pandemije virusa korona skoro sve stalo u cijelom svijetu.

– Ako uporedimo Aluminu, kao jednog od igrača na svjetskom tržištu, i neku drugu multinacionalnu svjetsku kompaniju, razlika je u tome što je Alumina osposobljena da u svakom momentu isporuči neku urgentnu količinu robe – istakao je Filipović.

On je rekao da sve te multinacionalne kompanije imaju godišnji plan isporuke i ako niste u tom planu, a u međuvremenu se obratite za neke nove količine, možete doći na red za šest ili u najkraćem za tri mjeseca, da vas uzmu u obzir i da nabave sirovine.

Reklama

– Naša poslovna politika je od samog početka bila bazirana da uvijek imamo na stoku određene količine gotovih proizvoda i sirovina, koje /ni/su predviđene planom, pa usljed neke iznenadne krize, kao što je ova sa virusom, možemo našim kupcima da urgentno isporučimo tražene količine – objasnio je Filipović.

Filipović je rekao da je kompanija i sada, kada su kupci zatražili dodatne količine, imala određenu količinu proizvoda i sirovina na stanju, pa je mogla da isporuči robu, što je rezultat dobre logističke organizacije u kojoj se ništa ne prepušta slučaju.

Ističući da je komapnija Alumina i u periodu krize uspjela da osvoji nove proizvode, Filipović je rekao da to mora da prati markentiška logistika kako bi se brže došlo do novih kupaca kojima treba dokazati da je proizvod kvalitetan.

– Markentiški uspjeh je rezultat višegodišnjeg rada i aktivnosti u prethodnim godinama u kojima smo izgradili prepoznatljiv imidž i došli u poziciju da novim kupcima možemo da navedemo stotine drugih, za razliku od ranijeg perioda kada je nedostajala ta referenca u smislu, a kome isporučujete proizvode – rekao je Filipović.

On je dodao da niko od novih kupaca ne može da ostane inertan, kada se navede stotine kupaca sa eminentne rang liste.

– S druge strane, kupci koji koriste naše proizvode, hvale nas na neki način, pominjući sve dobro vezano za kompaniju kao dobavljača, i u smislu kvaliteta proizvoda i smislu kvaliteta usluge, da se roba isporučuje na vrijeme, te da je u kvalitetnom pakovanju, što nam daje poslovnu sigurnost – rekao je Filipović.

Reklama

Prema njegovim riječima, svih ovih godina činili smo ogromne napore, širili paletu proizvoda i oblasti u kojima se primjenjuju naši proizvodi, te, naravno, bili u stalnoj trci sa eminentnim konkurentskim preduzećima koja su godinama prisutna na tržištu i važe kao vodeći proizvođači u ovoj privrednoj grani.

Filipović je rekao da je kompanija Alumina u potpunosti uspjela da slijedi planiranu poslovnu politiku, uspjela da zadrži zadovoljavajući kapacitet proizvodnje i plasman, te da sa aspekata razvoja i proširenja oblasti isprati primjenu svojih proizvoda.

– To je potvrda da smo ispravno zacrtali poslovnu politiku, koja je rezultirala stabilnu poslovnu poziciju i da ovakve i slične krize na nas ne mogu ostaviti trajno negativne posljedice od kojih se treba dugoročno oporavljati – pojasnio je Filipović.

Naglašavajući da je ipak pandemijska kriza ostavila negativan efekat, Filipović je rekao da je Alumina bila spremna da se izbori i sa takvom jednom situacijom, što to ne bi mogla za recimo četiri-pet godina unazad.

– Očekujem da ćemo, uz još dva projekta koja smo planirali da uradimo, vjerovatno biti u poziciji da ćemo dostići toliki nivo stabilnosti da nijedna vrsta krize, bez obzira da li radi o krizi u određenoj oblasti ili o globalnoj svjetskoj krizi, neće moći značajnije ugroziti dalji rad fabrike sa stanovišta dispozicije naših proizvoda, uopšte gledano na svjetskom tržištu i sa stanovišta oblasti primjene. Praktično ćemo biti potpuno nezavisni od bilo koje vrste tržišta, od bilo kog kupca ili bilo koje vrste proizvoda – istakao je Filipović.

Preuzeto: RTRS

Reklama

PRIVREDA

Čapljinski preduzetnici traže coworking prostor po uzoru na Trebinje i Mostar

Objavljeno

 

Od

Čapljina, kao i mnogi manji gradovi, još uvijek nema coworking prostor koji bi privukao digitalne nomade, samostalne profesionalce i sve one kojima je potreban radni prostor s kvalitetnim uvjetima.

Inicijative poput coworking prostora, iako prisutne u većim gradovima, i dalje su rijetke u manjim sredinama poput Čapljine, koja ima potencijal za privlačenje nove generacije radnika, ali nedostaju potrebna ulaganja i podrška.

Jedan od rijetkih primjera coworking prostora u Hercegovini jest CodeHub Mostar, koji je pokrenuo Intera Tehnološki Park s ciljem stvaranja profesionalnog okruženja za rad, povezivanje i usavršavanje.

Ovaj coworking prostor pokazao se uspješnim i privlačnim za freelance stručnjake, poduzetnike te digitalne nomade, a ponudio je sve što jedan moderan radni prostor mora imati – brz internet, kvalitetne radne stolove, ugodnu radnu atmosferu i priliku za umrežavanje, piše Čapljinski portal.

Benefiti coworking prostora

Coworking prostori poput CodeHuba nude brojne prednosti koje bi mogle unaprijediti poslovnu klimu u manjim gradovima kao što je Čapljina.

Prvo, oni pružaju brz internet i tehnološki opremljen prostor, što je ključan preduvjet za suvremeni način rada.

Reklama

U coworking prostoru, radnici su okruženi sličnim profesionalcima, što potiče produktivnost i radnu atmosferu koju je teško postići u kućnom okruženju.

Dodatna prednost coworkinga je umrežavanje i stvaranje novih poslovnih veza. Rad u zajedničkom prostoru omogućava razmjenu ideja, kontakata i suradnji, čime coworking prostor postaje inkubator novih poslovnih inicijativa.

Također, prisutnost digitalnih nomada u coworking prostorima doprinosi raznolikosti i širenju znanja, što obogaćuje lokalnu zajednicu i otvara vrata novim projektima.

Potencijal za Čapljinu

Unatoč rastućoj popularnosti coworking prostora, manji gradovi poput Čapljine ostaju zapostavljeni, iako bi upravo takvi prostori mogli privući novu generaciju radnika koji ne ovise o stalnom mjestu boravka.

Coworking prostor u Čapljini ne samo da bi obogatio lokalnu poslovnu scenu, već bi stvorio preduvjete za rast zajednice digitalnih nomada, poduzetnika i kreativaca.

Primjer mostarskog CodeHuba pokazuje da coworking prostori mogu uspješno djelovati i u regijama koje nisu urbani centri, ali zahtijeva podršku i ulaganja koja će omogućiti dugoročnu održivost ovakvih inicijativa.

Reklama

Ulaganje u coworking prostor u Čapljini moglo bi postati ključan korak prema stvaranju napredne poslovne klime, privlačenju novih profesionalaca te razvoja poslovnih veza koje bi mogle potaknuti nove projekte i lokalnu ekonomiju.

Nastavite čitati

PRIVREDA

VIDEO / Jedan dan u Lasti – kako se proizvode najukusniji keksi?

Objavljeno

 

Od

Tvornica keksa i vafla “Lasta“ Čapljina pokrenula je ponovno proizvodnju nakon što ju je preuzeo privrednik Petar Čorluka, vlasnik Violete.

Tvornica radi “punom parom“ i proizvodi kekse koji su zauzeli police trgovina širom regije.

Lasta je zaposlila i veliki broj radnika, što je veliki plus za lokalnu privredu.

Kako se proizvode keksi i kako izgleda jedan dan u Lasti, pogledajte u video prilogu.

Nastavite čitati

PRIVREDA

„Invictus“ otpušta radnike

Objavljeno

 

Od

 Kompanija „Invictus Technology Group” iz Banjaluke, osnovana nakon što je “Infinity International Group” dospjela na “crnu listu” Sjedinjenih Američkih Država najavila je drastične poteze i otpuštanje “značajnog broja radnika”.

Oni tvrde da je odluka donesena nakon što su se “suočili sa brojnim nezakonitim postupcima onih koji bi u Republici Srpskoj i Bosni i Hercegovini trebali da osiguraju prava zagarantovana zakonima”.

Kažu da su ambiciozno zaposlili 170 ljudi nakon što su ugasili “Infinity” koji bi nastavili poslovanje koje su do tada vodili u okviru nekoliko kompanija koje su se 18. juna i ranije našle pod sankcijama.

Tvrde da su prvobitno mislili da im banke neće praviti probleme i da će im otvoriti račune, ali da je podrška izostala.

“Bez obzira što se prvobitno činilo da ćemo kod banaka bez većih problema otvoriti račune, te završiti i sve druge neophodne aktivnosti kod drugih relevantnih institucija, ipak smo naišli na ozbiljne prepreke koje nas sprečavaju da ostvarimo započeti plan. Podrška je izostala, prije svega, od banaka koje nisu bile spremne da postupe po zakonu. Nakon ogromnog pritiska Ambasade SAD u Sarajevu, a u strahu od narednih poteza američke administracije i novih sankcija, banke su ignorisale naša nastojanja da kao nova kompanija dobijemo polazne elemente neophodne za normalno poslovanje. Zbog ovakvog nerazumijevanja teško možemo da održimo finansijsku stabilnost što iz dana u dan dodatno usložnjava čitavu situaciju”, saopštili su iz “Invictusa”.

Objašnjavaju da su početkom ovog mjeseca kao novi poslovni subjekt optimistično počeli sa radom i potpisali ugovore sa više od 170 zaposlenih. Sud je uredno izvršio registraciju nove kompanije, ali su sada došli u situaciju da moraju preduzeti neželjene poteze. Za sve krive Ambasadu SAD-a u BiH, iako im je sankcije prethodno uvelo američko Ministarstvo finansija.

Reklama

“Garantujemo da će svi zaposleni dobiti svoja zarađena primanja uz poštovanje ugovorom o radu i zakonom predviđenih mehanizama za djelovanje u ovakvim i sličnim situacijama. Želimo da naglasimo da se zbog postupaka Ambasade SAD na najbrutalniji način radnicima uskraćuje pravo na rad i osiguranje gole egzistencije iako za to nema bilo kakvog pravnog osnova. Baš zbog toga pozivamo sve nadležne institucije da što prije pronađu adekvatno rješenje kako ni jedna druga domaća kompanija u budućnosti ne bi bila izložena nezabilježenoj diskriminaciji”, saopšteno je iz “Invictusa”.

Kažu i da su sada izloženi potezima koji nemaju bilo kakve veze sa normalnim poslovanjem i poštovanjem zakonskih normi, a da ih relevantne institucije kao savjesnog poslovnog subjekta nisu u stanju zaštiti, zbog čega moraju priznati da je teško pronaći adekvatniji odgovor koji ne bi uključivao ozbiljnije rezove u samoj kompaniji.

Podsjetimo, 18. juna ove godine američka Kancelarija za kontrolu imovine stranaca OFAC uvela je sankcije nizu kompanija koje “čine mrežu podrške predsjedniku Republike Srpske Miloradu Dodiku”, a “Infinity International” se našao među njima, skupa sa firmama “Infinity Media”, “Prointer ITSS”, “Sirius 2010”, “Kaldera”, “K-2 Audio” u čijem je vlasništvu Alternativna televizija, “Una World” u čijem je vlasništvu bila “Una TV”.

Iz “Infinity-ja” su tada saopštili da će bez posla ostati oko 800 ljudi, a spas su potražili u registrovanju novih kompanija i promjenama vlasničke strukture, pretvarajućći dotatašnje rukovodioce u vlasnike.

„Invictus“ su prije mjesec dana osnovali menadžeri „Prointera“ i „Siriusa”.

CAPITAL.BA

Reklama
Nastavite čitati

U trendu