Connect with us

ANALIZE

Ekonomski oporavak evrozone snažniji od očekivanog

Objavljeno

 


Oporavak evrozone u aprilu, od ekonomskog pada izazvanog pandemijom, mnogo je snažniji nego što se očekivalo, jer se industrija usluga adaptirala na uslove blokada i nenadano vratila na staze rasta, pokazalo je današnje istraživanje analitičke kompanije IHS Markit.

Budući da se kontinent suočio sa novim talasom epidemije korona virusa, vlade su ponovo uvele stroge mjere ograničenja kako bi zaustavile širenje zaraze, primoravši dio preduzeća na ponovno zatvaranje a građane da ostanu kod kuće.

Zbog toga se u ovom kvartalu očekivalo da će ekonomski oporavak biti znatno slabiji nego što je predviđano u martu.

Međutim, prema fleš rezultatima istraživanja IHS Markita, kompozitni indeks menadžera nabavke (PMI), koji se smatra pouzdanim pokazateljem ekonomskog zdravlja, porastao je na devetomjesečni maksimum u aprilu, na 53,7 poena sa 53,2 boda u martu, izvještava Rojters.

Cifra iznad 50 poena označava rast ekonomske aktivnosti.

U dominantnom sektoru usluga, indeks PMI se popeo na 50,3 boda sa martovskog nivoa od 49,6 poena, nadmašivši medijan prognozu ekonomista u Rojtersovoj anketi koji su prognozirali da će pasti na 49,1 poen.

Reklama

Istovremeno, za fabrike u monetarnoj uniji ovo je najaktivniji mjesec od sredine 1997, godine, kada je počelo da sprovodi ovo istraživanje, pri čemu je indeks koji mjeri vrijednost proizvodnje dostigao najvišu kotu.

U izvještaju se navodi da njemački PMI ukazuje na optimistične izglede proizvodnje u najvećoj evropskoj ekonomiji, jer fabrike nastavljaju da isporučuju robu gotovo rekordnim tempom, dok je aktivnost u uslužnom sektoru i dalje usporena zbog mjera lokdauna.

Francuska poslovna aktivnost je takođe porasla snažnije nego što se predviđalo, jer je druga po veličini ekonomija zone evra pokazala znake otpornosti.

Kompozitni indeks buduće proizvodnje u evrozoni popeo se na 68,8 poena sa 67,9 bodova u martu, na najviši nivo od kada je IHS Markit, u julu 2012, počeo da prikuplja podatke o proizvodnim očekivanjima preduzeća.

U Britaniji su preduzeća takođe zatrpana novim porudžbinama jer zemlja ukida neka od ograničenja uvedena zbog kovida, što nagoveštava brz ekonomski oporavak.

Evropska komisija je danas objavila da je povjerenje potrošača u evrozoni poraslo u aprilu za 2,7 poena u odnosu na mart, na minus 8,1 bod.

Reklama

Tanjug

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu