Connect with us

TEHNOLOGIJA

Zarada na Youtubeu – primamljivo, ali koliko je zapravo jednostavno

Objavljeno

 


Zarada na internetu, sa naglaskom na izuzetno popularne platforme poput Instagrama i YouTubea, u zadnje je vrijeme postala popularna tema o kojoj se kroje brojni mitovi.

Ljudi na sam pomen influensera, youtubera, poslova na društvenim mrežama i interneta uopšteno, odmah skaču na zaključak da se tu krije idealan posao sa malim naporima i brzom zaradom.

Najčešća je zabluda da sve što treba da uradite kako biste za nekoliko sati vozili skupi auto i živjeli u dvorcu uz doživotno riješena egzistencijalna pitanja – dovoljno samo snimiti video, smontirati i objaviti ga.

Ako vjerujete u to onda bismo svi trebali otvoriti profile na YouTubeu i početi objavljivati video snimke, kada je to tako jednostavno. Da li je to stvarno tako?!

Kako funkcioniše YouTube kao posao?

Oborivši mnoge zablude, YouTube ne funkcioniše baš na idealističkom principu da novac počnete brojati već nakon drugog koraka – čim se registrujete i objavite video.

Internet biznis industrija ipak je nešto komplikovanija od toga.

Reklama

Činjenično stanje je sljedeće – od zarade vas dijeli nešto više koraka i važan faktor vremena:

  • Registracija,
  • Objava video sadržaja,
  • 1.000 sakupljenih pretplatnika,
  • U 12 mjeseci postići ukupno vrijeme gledanja vaših objavljenih sadržaja minimalno 4.000 sati.

Kada zadovoljite sve ove parametre prema YouTube algoritmu i pravilniku, tek tada biste uopšte mogli doći u razmatranje za monetizaciju kanala – online zaradu.

Zarada na Youtube – Zaradite putem oglasa

Prijava za oglase u videima putem kojih ćete zarađivati, još jedan je način da dobijete novac od svoje YouTube karijere.

Kako funkcioniše zarada na youtube?

Ukoliko ste gore pomenute uslove zadovoljili, a istovremeno ispunjavate sve YouTube uslove i zahtjeve – objavljujete primjerene videe, ne kršite pravila i niste spammer, vrlo jednostavno se možete prijaviti za ovaj vid zarade putem oglasa.

YouTube ne plaća fiksne iznose

Matematika jeste jasno izdefinisana nauka, ali kada je u pitanju ovaj posao ona i nije baš tako jednostavna kao što se čini.

Stvar zarade komplikuje činjenica da YouTube ne plaća fiksni iznos za preglede, makar ih vi skupili i milion, a njihova kalkulacija zavisna je od puno faktora.

Reklama

YouTube ne plaća direktno i striktno za preglede videa, plaća za preglede videa u kojima su oglasi, kao i za interakciju koju vaša publika ima povodom tih oglasa.

Iznos koji ćete dobiti za oglase u video snimcima zavisi od:

  • CPV (cost per view, po pregledu oglasa)
  • CPC (cost per click, po kliku na oglas)
  • CPM (cost per mille, po 1.000 pregleda)

Dakle, očekujete li fiksnu platu na temelju pregleda videa, načekaćete se. YouTube dakle najčešće računa kako će vas platiti prema CPM (cost per mille).

Uzimajući u obzir da je mille latinska riječ za hiljadu, možemo zaključiti da CPM predstavlja iznos za svakih 1.000 pregleda. To je takođe iznos koji oglašivač mora platiti svaki put kada njihov oglas dobije 1.000 pregleda.

YouTube Adsense

Imajte na umu da gore pomenuti novac ide YouTubeu, a ne onome ko je video kreirao.

Kreator videa svoj dio dobija od YouTube Adsensa koji mu zapravo uzima priličan komad iznosa, da budemo precizni on uzima 45%. Ovaj je procenat priično velik, posebno kad shvatite koliko je teško doći do broja od 1.000 pregleda.

Prosječni YouTuber od ovog posla zaradiće između 1.50 $ i 3.00 $ na svakih 1.000 pregleda. Neki od faktora od kojih ovaj iznos zavisi su:

Reklama
  • lokacija,
  • tema videa,
  • target,
  • dobna grupa publike i sl.

Ovo nam govori da je apsolutno nemoguće izračunati tačan iznos koji jedan youtuber dobija za preglede jer je taj broj individualan i varira.

Kako funkcionišu sponzorstva?

Zarada na youtube uz pomoć sponzorstva uglavnom funkcionišu tako da brend autoru plati da snimi video o konkretnom proizvodu ili usluzi, spomene proizvod ili uslugu u toku svog video klipa ili priča o tome određeni broj minuta.

Nerijetko se dešava da brend finansira, odnosno sponzoriše, samo jedan video, ali nekada čak i cijeli kanal.

Ukoliko je cijeli vaš kanal sponzorisan, u tom slučaju vi kao YouTuber u svakom videu morate nuditi dogovorenu „reklamu“.

U ovom kontekstu, veliki YouTuberi su viša liga. Zašto? Zato što će prosječni YouTuber brendu naplatiti između 10 i 50 dolara za 1.000 pregleda.

Kada je riječ o većim i poznatijim youtuberima, čiji video klipovi imaju i do 1 milion pregleda, oni za tu brojku mogu zaraditi između 10,000 i 50,000 dolara od sponzora.

Poslovne.com

Reklama

TEHNOLOGIJA

Univerzitetu u Banjaluci predata projektna dokumentacija za izgradnju Naučno-tehnološkog parka

Objavljeno

 

Projekat koji je najavljen još sredinom prošle godine i čija je gradnja bila najavljena za proljeće ove, konačno je počeo i da se realizuje, istina sa procjenom troškova koji su od juna 2023. godine malo i porasli. Naime, juče je, kako prenosi RTRS, predstavnicima Univerziteta u Banjaluci i Ministarstva za naučno-tehnološki razvoj i visoko obrazovanje predata projektna dokumentacija za izgradnju i opremanje Naučno-tehnološkog parka Republike Srpske koji će biti izgrađen u kampusu Univerziteta u Banjaluci.

Kako je u julu 2023. saopšteno, izgradnja ovog objekta bi trebalo da košta više od 10 mil EUR, potom je u septembru iste godine okvirna vrijednost procijenjena na 15 mil EUR, a juče je, sudeći po ovoj vijesti RTRS-a, rečeno da je ukupna vrijednost investicije oko 19 mil EUR.

Podsjećamo, rektor Univerziteta u Banjaluci prof. dr Radoslav Gajanin i ministar za naučno-tehnološki razvoj Republike Srpske Željko Budimir prošle godine su, 13. septembra, potpisali ugovor o osnivanju Naučno-tehnološkog parka (NTP) Republike Srpske. Kako je tada navedeno, riječ je o prvom naučno-tehnološkom parku u Republici Srpskoj, čiji su osnivači Vlada RS i Univerzitet u Banjaluci, a za njegovog direktora imenovan je Nikola Dragović.

Vlada Republike Srpske, kako je tada saopšteno, obezbijedila je sredstva za prvi period rada, a za početak, kancelarije NTP-a biće u novom objektu Arhitektonsko-građevinsko-geodetskog fakulteta i Šumarskog fakulteta, u krugu Univerzitetskog grada. Inače, lokacija je u neposrednoj blizini budućeg objekta NTP, za koji je izrada projektno-tehničke dokumentacije tada bila u toku. Tada je i rečeno da se na proljeće 2024. godine planira polaganje kamena temeljca za izgradnju ovog objekta ukupne površine 7,5 hiljada kvadratnih metara, sa planiranim rokom od 24 mjeseca, a tada je procijenjeno da će okvirna vrijednost objekta, sa neophodnom opremom i laboratorijom, iznositi 15 mil EUR.

eKapija je ranije pisala da je Saudijski fond za razvoj odobrio sredstva za dva projekta u Srpskoj – jedan je izgradnja Studentskog centra u Foči, a drugi izgradnja Naučno-tehnološkog parka u Banjaluci.

Što se tiče projektne dokumentacije koja je juče predata predstavnicima Univerziteta i Ministarstva za naučno-tehnološki razvoj, ona je, kako je prenio RTRS, finansirana kroz Italijanski fond za inovativne projekte, preko Razvojne banke Savjeta Evrope.

Reklama

Inače, nadležni kažu da će budući Naučno-tehnološki park biti centralno mjesto gdje se rađaju inovativne ideje i tehnološki napredak Srpske.

Siguran sam da će izgradnjom NTP imati ogromnu korist prije svega UNIBL i studenti UNIBL, odnosno naši nastavnici i saradnici kroz angažman u kompanijama koje budu smještene u NTP – istakao je Radoslav Gajanin, rektor Univerziteta u Banjaluci, prenosi RTRS.

Nikola Dragović, direktor Naučno-tehnološkog parka Republike Srpske, najavio je, kako navodi RTRS, još neke novine.

Јedan od prvih programa koji će NTP uskoro početi sprovoditi jeste program kampa za koji intenzivno traje kampanja jedinstveni startap program za mlade od 18 do 35 godina – rekao je Dragović.

Vlada Srpske je prošle godine usvojila informaciju o osnivanju prvog NTP u Srpskoj čiji je cilj ubrzan tehnološki razvoj.

Za razvoj preduzetništva i inovativnosti kod mladih ljudi, to je cilj ovog projekta – poručio je Zoran Bjelajac, pomoćnik ministra za naučnotehnološki razvoj i visoko obrazovanje Republike Srpske.

Reklama

RTRS

Nastavite čitati

NOVOSTI

Platforma Ananas stigla i u BiH

Objavljeno

 

Kompanija Ananas stigla je i na bosanskohercegovačko tržište sa svojom online prodajnom platformom.

– Proteklih mjeseci smo dokazali da živimo svoju priču, teško a jako! Danas smo završili vrlo važan korak i otvorili dva nova tržišta! Ananas sada posluje i u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini – objavio je Ananas E-commerce na svom LinkedIn profilu.

„Regionalni Amazon“, kako su ga mediji prozvali, sjedište je najprije osnovao u Sarajevu, gdje je registrovana firma Ananas doo, a 7. juna je osnovana i podružnica u Banjaluci, sa sjedištem u Bulevaru Stepe Stepanovića br. 171 E.

Direktor preduzeća, ujedno i banjalučke podružnice, jeste Erol Ferović.

Direktni osnivač sarajevskog društva je Ananas E-Commerce Beograd. Vlasnik platforme Ananas je Delta holding, a kako je ranije saopšteno iz kompanije, platforma je u prošloj godini otvorila svoje kancelarije i u Sjevernoj Makedoniji.

Ananas je, inače, u prošloj godini zabilježio izuzetno veliki rast, potvrđujući da bude regionalni lider u domenu online trgovine. Na 94% poštanskih brojeva isporučeno je dva ili više Ananas paketa, a broj partnera porastao je više od tri i po puta u odnosu na 2022. godinu.

Reklama

Cilj je da u 2024. godini broj trgovaca poraste na preko 2.000, i da ukupan promet preko sajta bude preko 70 mil EUR – saopšteno je na konferenciji u januaru.

eKapija

Nastavite čitati

NOVOSTI

Kinezima najveći IKT projekat u istoriji Srpske – Posao vrijedan 57 mil KM

Objavljeno

 

Nakon što je portal Capital otkrio da je Vlada Republike Srpske sa kineskom kompanijom ELINC u tajnosti potpisala 57 mil KM vrijedan ugovor za nabavku softvera za digitalnu zaštitu, stigla je i potvrda iz Agencije za informaciono-komunikacione tehnologije Republike Srpske.

Oni su naveli da su u proteklih godinu dana izvršili detaljnu analizu stanja informacione bezbjednosti u javnoj upravi i kritičnim infrastrukturama, izradili smjernice razvoja informacione bezbjednosti i izvršili projektovanje novog nacionalnog sistema zaštite.

Navode da on po obimu, resursima i složenosti predstavlja najveći IKT projekat u Srpskoj.

Projekat je samoodrživ i ima za cilj punu zaštitu sajber prostora Republike Srpske – istakli su iz Agencije.

U skladu sa predviđenom dinamikom, iz Agencije su naglasili da se do kraja avgusta očekuje početak implementacije projekta.

Implementacija je predviđena u dvije paralelne faze. Omogućava potpunu integraciju državnih organa, akademskog i privatnog sektora u upravljanju incidentima. Funkcije zaštite u odnosu na korisnike se ogledaju u zaštiti tri grupe korisnika: javne uprave i kritičnih infrastruktura, zaštiti djece i zaštiti mikro, malih i srednjih preduzeća – istaknuto je u saopštenju.

Reklama

Iz Agencije su istakli da će sistem štititi javnu upravu i kritične infrastrukture koje čini 780 institucija republičkog nivoa.

Za partnera je, u skladu sa smjernicama Vlade za upravljanje krizom lanaca snabdijevanja i politički motivisanih ne-UN sankcija, izabrana kompanija ELINC, specijalizovani proizvođač opreme iz domena nacionalnih sistema informacione bezbjednosti – navedeno je u saopštenju.

Capital podsjeća da je ugovor sa Kinezima potpisan početkom juna ove godine, a nakon toga je na njega stavljena oznaka tajnosti, da bi se od javnosti sakrilo još jedno trošenje desetina miliona maraka na softver, kao i njegova namjena.

Planirano je da se ovaj softver implementira u sve institucije u Srpskoj na rok od deset godina, a ELINC je, kako piše Capital, posao dobio na osnovu prethodnog dogovora iza zatvorenih vrata, bez tendera.

Capital

Reklama
Nastavite čitati

U trendu