Connect with us

ANALIZE

Iz Kine stigla roba vrijedna 194 miliona KM

Objavljeno

 


Na domaće tržište je za pet i po mjeseci ove godine, prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH, iz Kine stigla roba vrijedna oko 194 miliona KM.

Tokom prošle godine u BiH je, ističu u UIO, uvezena kineska roba teška 111 miliona kilograma, u vrijednosti od 477,74 miliona KM.

Ove, kao i prethodnih godina, iz najmnogoljudnije zemlje svijeta najviše su stizale razne vrste repromaterijala, električni aparati, a nije manjkalo ni tekstila i obuće, te igračaka.

Potpredsjednik Spoljnotrgovinske komore BiH Nemanja Vasić kaže za “Glas Srpske” da domaći privrednici zbog povoljnih cijena često pribjegavaju sirovini iz Kine, a i stanovnici BiH su u velikoj mjeri naklonjeni njihovim proizvodima poput igračaka i garderobe.

S druge strane, kaže Vasić, vrijednost uvezene robe sa Dalekog istoka dobrim dijelom odnosi se i na kineske kompanije koje su započele neku investiciju u BiH.

– Kineski investitori, koji u BiH grade puteve, mostove i razne objekte, uglavnom koriste svoje proizvode i sirovinu. Za razliku od drugih kompanija sa Zapada koje grade kod nas i koje se oslanjaju na naš materijal i domaću radnu snagu, Kinezi u velikom procentu koriste svoje resurse – tvrdi Vasić.

Reklama

Izvršna direktorica Udruženja građana “Oaza” Trebinje Nedeljka Neška Ilijić kaže da je zbog niske cijene kineska roba oduvijek bila popularna među stanovnicima BiH.

– Međutim, interesovanje za kupovinu ne samo kineske nego i robe iz drugih zemalja u BiH je mnogo manje, jer je zbog silnih problema u proteklom periodu smanjena i kupovna moć stanovnika – kazala je Ilijićeva i dodala da potrošači, kad je u pitanju roba iz Kine, najviše kupuju garderobu, jer je dosta jeftinija u odnosu na proizvode iz ostalih zemalja.

Prema riječima ekonomiste Zorana Pavlovića, na uvoz robe iz Kine, kao i drugih zemalja, svakako su uticale pandemija i otežavajuće okolnosti koje je donijela.

– Stanovnici BiH su u pandemiji postali mnogo siromašniji, pa je i potražnja za robom mnogo manja nego što je to bilo prije nekoliko godina – tvrdi Pavlović.

Blokade

Ekonomisti ističu da na plasman robe iz Kine širom svijeta, pa tako i u BiH, utiču i blokade pomorskih ruta, poput one krajem marta ove godine kada je u Sueckom kanalu danima bio zaglavljen džinovski teretni brod i nekoliko stotina manjih.

Reklama

– To je poremetilo kompletan sistem snabdijevanja i dopremanja robe – rekao je Zoran Pavlović.

Novi problemi pojavili su se ovih dana, kada su vlasti u južnoj kineskoj provinciji Guangdong, u kojoj su smještene neke od najprometnijih svjetskih kontejnerskih luka, otkazale letove i obustavile trgovinu duž obale da bi stavile pod kontrolu brzi rast broja zaraženih virusom korona, uzrokujući zaostatak u otpremi koji bi mogao potrajati mjesecima.

Glas Srpske

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu