Connect with us

ANALIZE

Srpska bilježi znatan rast spoljnotrgovinske razmjene

Objavljeno

 


Republika Srpska je za prvih pet mjeseci ove godine ostvarila izvoz robe na tržišta zemalja EU u vrijednosti od 632,58 miliona evra, što je za 30,3 odsto više nego u istom periodu lani, podaci su Republičkog zavoda za statistiku.

Vrijednost ostvarenog uvoza iz EU za prvih pet mjeseci ove godine bio je 618,8 miliona evra, što je za 21,4 odsto više u odnosu na isti period lani.

Ekonomista Stefan Markićević rekao je da ovi statistički podaci govore o tome da se oporavak evropske ekonomije, a time uzročno-posljedični odnosi i ekonomija Republike Srpske od negativnh efekata pandemije virusa korona odvijaju rastućim tempom, uz normalizaciju i stabilizaciju tražnje.

On je istakao da ovi podaci govore o tome da je i realno moguće ponovno pozicioniranje Srpske u spoljnotrovinskom poslovanju sa EU na način da Republika Srpska ostvaruje suficit u poslovanju, kao što je to bilo nekoliko godina prije pojave pandemije.

– Srpska je prije pojave virusa korona više godina unazad posmatrano imala suficit u poslovanju sa EU, koji je rastao iz godine u godinu. U jednom kraćem periodu došlo je do kretanja u suprotnom smjeru usljed ekonomskih prilika kao što su to, na primjer, bile recesija u Italiji ili pad industrijske proizvodnje u Njemačkoj zbog smanjenja narudžbi – podsjetio je Markićević.

Naveo je da EU i dalje ostaje najznačajniji spoljnotrgovinski partner Srpskoj učešćem od oko 67 odsto od ukupnog obima spoljnotrgovinske razmjene, gdje dominantno mjesto ima prerađivačka industrija.

Reklama

Preuzeto: RTRS

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu