Connect with us

ANALIZE

Eurozona izašla iz recesije, američki BDP na nivou prije krize

Objavljeno

 


Prošle sedmice objavljeni su podaci koji su pokazali da se najveće svjetske ekonomije stabilno oporavljaju od koronakrize, pri čemu je ekonomija eurozone u drugom tromjesečju izašlo iz recesije, dok je američka dosegnula nivoe od prije pandemije.
Prema podacima Eurostata, ekonomija eurozone porasla je u drugom tromjesečju 2 posto u odnosu na prethodni kvartal, čime je izašlo iz tzv. recesije s dvostrukim dnom, s obzirom da je pala u prethodna dva tromjesečja.

Izvještaj evropskog statističkog ureda pokazao je i da su porasle ekonomije svih 19 država tog bloka.

U Italiji i Španiji, dvjema zemljama čije su ekonomije teško uzdrmane pandemijom, stopa rasta približila se nivou od 3 posto.

U Austriji i Portugalu zabilježen je još snažniji oporavak, pri čemu je ova druga zemlja izvijestila da joj je ekonomija porasla za 4,9 posto.

Dvije najveće ekonomije eurozone ostvarile su umjereniji rast, Njemačka za 1,5, a Francuska za 0,9 posto.

Uprkos tome, ekonomija eurozone i dalje je oko 3 posto ispod svog nivoa prije pandemije krajem 2019. godine.

Reklama

No, uskoro bi ga mogla dosegnuti.

„Očekujemo još jedan snažan rast BDP-a eurozone u trećem tromjesečju, što bi dovelo ekonomiju blizu, ali još uvijek ispod nivoa od prije pandemije”, kazao je Andrew Kenningham, glavni ekonomist za Evrropu u Capital Economicsu.

Američke je ekonomija, pak, dosegnula nivo od prije pandemije.

Zahvaljujući golemim fiskalnim i monetarnim poticajima, u drugom je tromjesečju poraslo po anualiziranoj stopi od 6,5 posto, pa je bruto domaći proizvod (BDP) SAD-a dosegnuo 19.400 milijardi dolara, dok je u posljednjem tromjesečju 2019. iznosio 19.200 milijardi.

Hina

Reklama

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu