Connect with us

ANALIZE

Potrošačka korpa nikad nije bila skuplja

Objavljeno

 


Sindikalna potrošačka korpa nikad nije bila skuplja, potvrdio je za „Nezavisne novine“ Selvedin Šatorović, predsjednik Saveza samostalnih sindikata BiH, iz kojeg su juče saopštili da ona za avgust iznosi 2.524,81 KM, što je za 454 KM više u odnosu na prethodni mjesec.

Ako se vratimo u protekle godine, onda ćemo shvatiti koliki se u međuvremenu dogodio jaz u cijenama, pošto je, recimo, u avgustu prošle godine ova korpa koštala 2.053,68, a u istom mjesecu 2019. za nju je trebalo izdvojiti 2.370,81 KM.

Avgust je, inače, karakterističan mjesec po tome što, između ostalog, djecu treba pripremiti za školovanje, što i te kako utiče na troškove. „Avgust je mjesec kada rastu troškovi za opremanje učenika, iako, čak i bez tog troška, bilo bi rasta cijene sindikalne potrošačke korpe, jer su rasle cijene“, pojasnio je Šatorović za „Nezavisne novine“.

Prema njegovim riječima, imajući u vidu sve dosadašnje pokazatelje, sindikalna potrošačka korpa nikada nije bila na većem iznosu.

„Nažalost, mi nemamo nikakvu garanciju, obećanje, plan niti strategiju kako zaustaviti divljanje cijena ili na koji način poboljšati primanja od kojih radnici i penzioneri treba da žive. Generalno, mislim da su građani u ovom trenutku prepušteni na milost i nemilost sami sebi, bez adekvatne reakcije bilo kog nivoa vlasti. Definitivno ne treba iznenaditi nikoga činjenica da je više od 80.000 ljudi samo u prvih šest mjeseci napustilo BiH“, naglasio je Šatorović.

Da su građani godinama prepušteni sami sebi, ocjenjuje i Marin Bago, predsjednik Udruženja potrošača „Futura“ iz Mostara, koji smatra da se pravi odraz situacije još bolje vidi ako se vratimo deceniju unazad.

Reklama

„Kada gledamo rast cijena, jasno je da je u pitanju jedan specifičan fenomen ‘puzajućih’ poskupljenja, ali gledajte koliko je narasla potrošačka košarica u zadnjih deset godina. Ne može se održavati stabilnost cijena ako se baziramo na uvoz hrane od 80 odsto. Jedino rješenje je u mobilizaciji domaće poljoprivrede, odnosno grana kao što su stočarstvo, voćarstvo i tako dalje. Bez toga nam spasa nema, bićemo osuđeni na stalna poskupljenja“, ocjenjuje Bago.

U izjavi za „Nezavisne novine“ on dodaje da je novonastala situacija dobila crvenu liniju.

„Pa, 2.500 KM za puko preživljavanje je zaista strašan i alarmantan podatak za sve građane BiH, za svaku obitelj. Posljedice su još blage, ne vidimo ih, granice su poprilično zatvorene. Ali, uslijediće val iseljavanja“, upozorio je i Bago.

Primijetila je i Nedeljka Neška Ilijić, izvršna direktorica Udruženja građana „Oaza“ Trebinje, da je došlo do, kako kaže, drastičnog poskupljenja svih proizvoda, od osnovnih životnih namirnica, preko odjeće i obuće, pa do građevinskog materijala.

„Ta poskupljenja dovela su do toga da je došlo do znatnog rasta cijene sindikalne potrošačke korpe, ali treba imati na umu i da u avgustu imamo troškove kao što su pripremanje đaka za školu, potom pripremanje zimnice, ogreva. Međutim, što je previše, previše je“, rekla je Ilijićeva.

Iz Saveza samostalnih sindikata BiH podsjećaju da je prosječna plata isplaćena u FBiH za jun iznosila 999 KM i tek za 17 KM je viša od iznosa u prethodnom mjesecu. Pokrivenost sindikalne potrošačke korpe prosječnom platom je 39,57 odsto, dodaju iz sindikata.

Reklama

Nezavisne novine

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu