Connect with us

ANALIZE

Srpska ostvarila promet 3,8 milijardi dolara, ostvaren suficit u razmjeni sa EU

Objavljeno

 


Republika Srpska je za osam mjeseci ove godine ostvarila ukupan obim spoljnotrgovinske razmjene sa inostranstvom od 3,8 milijardi dolara, dok je pokrivenost uvoza izvozom bila 79,6 odsto, podaci su Republičkog zavoda za statistiku.

Vrijednost ostvarenog izvoza za osam mjeseci bila je oko 1,68 milijardi dolara, što je za 38,8 odsto više nego u istom periodu prošle godine.

Za osam mjeseci ove godine vrijednost uvoza bila je nešto više od dvije milijarde dolara i veća je za 29,3 odsto u odnosu na isti prošlogodišnji period.

Najveći obim spoljnotrgovinske razmjene od 640,6 miliona dolara Republika Srpska je ostvarila u poslovanju sa Srbijom, dok je preko 553 miliona dolara ostvareno sa Italijom.

Republika Srpska je za osam mjeseci ove godine u spoljnotrgovinskoj razmjeni sa EU ostvarila suficit u poslovanju. Vrijednost izvoza iznosio je oko 1,25 milijardi dolara, a uvoza oko 1,23 milijardi dolara.

Ekonomista Stefan Markićević rekao je Srni da se značajno procentualno povećanje izvoza i uvoza u prvom redu desilo zahvaljujući rastu industrije, naročito prerađivačkog sektora.

Reklama

“Tu su i podaci o povećanju prometa industrije Srpske, gđe je, ako gledamo podatke za avgust ove godine u odnosu na prošlu godinu, došlo do rasta prometa na inotržištu od skoro 70 odsto, ali i do rasta desezoniranog prometa na inotršištu”, naveo je Markićević.

On kaže da je važno to što Srpska ponovo ima pozitivan saldo poslovanja sa EU, njenog najznačajnijeg spoljnotrgovinskog partnera, sa tendencijom da se takav trend nastavi i u budućnosti ukoliko ne bi bilo nekih većih poremećaja na globlnom tržoštu.

Preuzeto: Glas Srpske

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu