Connect with us

ANALIZE

Na uvoz maski potrošeno 13,4 miliona

Objavljeno

 


Pandemija virusa korona dovela je do naglog rasta uvoza maski u BiH, pa je tako samo u protekle dvije godine na domaće tržište stiglo te robe u vrijednosti od 13,4 miliona maraka.

Prije pandemije, odnosno 2019. godine u BiH je uvezeno svega maski u vrijednosti od 92.450 maraka. Međutim, u jeku širenja virusa, odnosno 2020. godine, prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH na tržište BiH stiglo je 108.342 kilograma maski u vrijednosti od 9,2 miliona maraka, dok je prošle godine uvezeno 67.174 kilograma ove robe za koju je izdvojeno 4,2 miliona KM.

Zbog problema koji je za sobom ostavila pandemija mnogi privrednici iz tekstilne industrije u Srpskoj su, na samom početku kako bi zadovoljili potrebe tržišta i ublažili krizu sa kojom su bili suočeni, preorijentisali svoju djelatnost i počeli da se bave proizvodnjom maski.

– Na početku pandemije pozvali smo preduzeća, kako bi podmirili obaveze domaćeg tržišta i bar malo prevazišli probleme u sektoru tekstilne industrije, da se preorijentišu i počnu sa šivenjem zaštitnih maski. To je jednom dijelu preduzeća pomoglo jer su bili došli u situaciju da im je stopirana proizvodnja, a kupci su otkazivali ugovore. Bila je to dobra prilika da premoste krizu – naveo je portparol Privredne komore RS Vladimir Blagojević.

On je naglasio da se veliki dio ovih preduzeća vratio svojim standardnim poslovima, ali i dalje postoje oni koji su zadržali proizvodnju maski.

– Tako i na domaćem, ali i inostranim tržištima možemo naći maske proizvedene u Srpskoj – naveo je Blagojević i dodao da je potražnja za maskama sada daleko manja nego ranije.

Reklama

Jedna od firmi, koja se zbog nedostatka posla bavila proizvodnjom maski, jeste i tekstilno preduzeće “Ligno komerc” iz Laktaša.

– Na taj način uspjeli smo da premostimo probleme koje smo imali. U zalihama imamo i velike količine maski koje nismo uspjeli prodati. Sada smo se vratili svojim standardnim poslovima – kazali su u ovom preduzeću.

Duško Skakić, vlasnik “GBT Industry”, firme koja proizvodi sportsku opremu, navodi da su i oni u jeku pandemije proizvodili maske.

– Vratili smo se svojim poslovima tako da za sada ne šijemo maske, a nadamo se da i neće biti potrebe za tim – naveo je Skakić.

Cijena

U pojedinim apotekama u jeku pandemije virusa korona jedna maska koštala je i do 2,50 marke. Međutim, sada u apotekama maska u prosjeku košta deset feniga.

Reklama

Glas Srpske

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu