ANALIZE
Cijene hrane u svijetu u februaru porasle 20 posto
Cijene hrane na svjetskom nivou porasle su u februaru za 20 odsto, najviše zbog rasta cijena biljnih ulja i mliječnih proizvoda, objavila je Organizacija za hranu i poljoprivredu Ujedinjenih nacija (FAO).
Indeks cijena hrane FAO je u februaru u prosjeku iznosio 140,7 poena, što je 3,9 odsto više u odnosu na januar, 20,7 odsto iznad nivoa godinu dana ranije i 3,1 više nego u februaru 2011. godine.
Cijena biljnih ulja porasla je za 8,5 odsto u odnosu na prethodni mjesec i dostigla novi rekord, navode u FAO, dok je veliki rast indeksa cijena povrća bio rezultat pojačane tražnje na tržištu, ali se poklopio i sa nekoliko faktora poput smanjenog izvoza palminog ulja iz Indonezije, slabije proizvodnje soje u Južnoj Americi ali i manjeg izvoza suncokretovog ulja zbog poremećaja u crnomorskom regionu, prenosi Beta.
Indeks cijena mlijeka bio je u prosjeku 6,4 odsto viši u februaru nego u januaru, dok su cijene žitarica za tri odsto bile veće nego prethodnog mjeseca.
Svjetske cijene pšenice porasle su za 2,1 odsto, pirinča za 1,1 odsto, dok je cijena mesa veća za 1,1 odsto.
Dok su cijene svinjskog mesa porasle, cijene ovčijeg i živinskog mesa su pale, dijelom zbog velikih izvoznih zaliha u Okeaniji i smanjenog uvoza iz Kine nakon završetka proljećnog festivala.
Cijena šećera pala je za 1,9 odsto usljed povoljnih izgleda za proizvodnju u glavnim zemljama izvoznicama kao što su Indija i Tajland, kao i zbog poboljšanih uslova rasta u Brazilu.
Indeks cijena hrane FAO mjeri prosječne cijene tokom mjeseca, tako da februarsko mjerenje samo djelimično uključuje tržišne efekte koji proizilaze iz sukoba u Ukrajini.
FAO je objavio i izvještaj o snabdijevanju i potražnji žitarica, sa preliminarnom prognozom za svjetsku proizvodnju žitarica u 2022, gdje navode da će globalna proizvodnja pšenice porasti na 790 miliona tona, uz očekivane visoke prinose i obimnu sadnju u Sjevernoj Americi i Aziji.
Biznisinfo
BIZNIS
Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj
Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.
Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.
Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.
Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.
U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.
Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.
Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.
Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.
Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.
„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.
Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.
Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.
Akta.ba
ANALIZE
Suzbijanje cijena glavni zadatak
Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)
ANALIZE
Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje
Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)
-
NEKRETNINE2 meseca prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
TELEKOMUNIKACIJE8 meseci prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
BIZNIS1 godina prije
Rodoljub Drašković odustaje od investicija u Trebinju
-
TEHNOLOGIJA1 godina prije
Izvoz IT sektora BiH premašio pola milijarde KM
-
NOVOSTI7 meseci prije
Prag za PDV se diže na 100.000 KM, neophodan zahtjev za izlazak iz sistema
-
INVESTICIJE7 meseci prije
Castellina Srpska preuzela 29,9 posto akcija Napretka
-
FINANSIJE5 meseci prije
Mtel izašao iz vlasništva svoje firme u BiH, sprema se ulazak Britanaca
-
POLJOPRIVREDA7 meseci prije
Proizvođači digli ruke, mnogi zbog malina i na sudu