Connect with us

ANALIZE

Najviše građana BiH radi u uslužnim djelatnostima ili u građevinarstvu

Objavljeno

 


Agencija za statistiku BiH objavila je anketu o radnoj snazi za prvi kvartal 2022. godine koja pokazuje da se povećao broj nezaposlenih osoba tokom prvih mjeseci tekuće godine.

U prvom kvartalu 2022. godine, u Bosni i Hercegovini radnu snagu činilo je 1,388 miliona osoba od kojih je 1,157 miliona (83,3 odsto) zaposlenih i 231 hiljada (16,7 odsto) nezaposlenih osoba.

U poređenju sa prethodnim kvartalom, broj zaposlenih osoba se smanjio za 1,9 odsto, a broj nezaposlenih osoba se povećao za 2,2 odsto.

Od ukupnog broja osoba koji čine radnu snagu, 60,3 odsto su muškarci, a 39,7 odsto žene.

Izvan radne snage je 572.000 muškaraca i 927.000 žena.

„Od ukupnog broja zaposlenih osoba 722.000 su muškarci (62,4 odsto), a 435.000 (37,6 odsto) su žene koje čine i 50,3 odsto ukupnog broja nezaposlenih osoba“, navedeno je u rezultatima ankete nacionalne Agencije za statistiku.

Reklama

Zaposleni najčešće imaju završenu srednju školu i specijalizaciju (70,4 odsto), visoku školu, fakultet, magisterij i doktorat (21,2 odsto), te osnovnu školu sa udjelom od 8,4 odsto.

„Od ukupnog broja zaposlenih osoba 66,1 odsto pripadaju starosnoj grupi od 25 do 49 godina, zatim 26,2 odsto starosnoj grupi od 50 do 64 godine, 6,2 odsto starosnoj grupi od 15 do 24 godine i 1,4 odsto ima 65 i više godina“, sadržaj je izvještaja.

Građani BiH najčešće rade u uslužnim djelatnostima (56,7 odsto), industriji i građevinarstvu (36,2 odsto), te u poljoprivredi, šumarstvu i ribolovu (7,1 odsto).

Zaključno sa prvim kvartalom 2022. godine, broj nezaposlenih osoba koje su tražile posao dvije godine i duže, iznosio je 57,6 odsto od ukupnog broja nezaposlenih osoba, prenose mediji.

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu