BIZLIFE
Kako zadržati dobar kadar u okviru svoje kompanije?
Kompanije koje nemaju iste korporativne vrijednosti kao njihovi milenijumski radnici, rizikuju da ostanu bez njih. Transparentnost između onoga što pričate i onoga što radite nikada nije bila važnija nego sada. Svaka firma koja ima praksu da laže milenijalce, bilo da je to direktno ili indirektno, rizikuje da joj opadne baza mušterija i klijenata i da ugrozi korporativni imidž. Izvrtanje istine, ili prazne priče su jednostavno loše ideje.

Međutim, svaka kompanija zna da je ovih dana potrebna primamljiva misija kako bi opravdala to što radi, i ovo je standardna praksa za većinu preduzeća i lidera. Milenijalci su, više nego druge generacije, naročito okrenuti ka misiji. Kao što je pokazalo istraživanje Nielsen-a iz 2014. o važnosti društveno odgovornog poslovanja kompanija (CSR), upravo su milenijalci oni kupci koji su spremni da potroše više na robu koja je proizvedena na etički način ili sama po sebi promoviše vrijednosti poput zaštite životne sredine, ljudskih prava, rodne ravnopravnosti ili klimatskih promijena, no potraga za etičnošću ne završava se na kupovini.
Milenijalci su, prema zaključcima studije univerziteta Stenford, u 90% slučajeva spremni da prihvate lošije plaćeni posao, ukoliko smatraju da kompanija u kojoj im se posao nudi istinski brine o zaposlenima, okolini, lokalnoj zajednici ili organizuje proizvodnju na etičan način. Kompanija Deloitte je, opet, utvrdila da mladi radnici nisu impresionirani veličinom ili dužinom postojanja kompanije, već im je od ključne važnosti čime se bavi i kako postupa prema svojim zaposlenima. Prilikom donošenja te ocjene neće im odvratiti pažnju marketing određene kompanije ili interesovanje koje se oko nje stvara na društvenim mrežama, jer znaju gotovo instiktivno da razlikuju reklamu ili „plasiran sadržaj“ od autentične informacije ili stava. No, ako se ispostavi da proizvod odgovara željama i vrijednostima u koje milenijalac veruje, kompanija može da računa na čitav niz usluga od strane takvog zadovoljnog klijenta.
Za sada ovo zvuči kao odličan spoj i način da privolite milenijalne radnike i kupce, a istovremeno da težite ka nečemu značajnom. Ali to takođe može da bude zamka, i sigurno, mač sa dvije oštrice. Problem je što većina izjava o misiji (isto važi i za dokumente u kompanijama, interne bilješke i govore viših rukovodilaca o korporativnim vrijednostima) navode tvrdnje koje često nisu istinite.
Jedina stvar koja zanima milenijalce više od misije je transparentnost, integritet i odgovornost. Ako kažete milenijalcu da ćete nešto učiniti, oni zapravo i očekuju od vas da to uradite. Nasuprot ranijim generacijama koje su možda shvatale da reći nešto i uraditi ne mora nužno uvek da se poklapa, ili možda oni koji su razumjeli da se ponekad stvarnost nađe na putu čak i najboljim namjerama. Naprotiv, milenijalci su mnogo bukvalniji, tako da je možda bolje da priču podržite djelima.
Kada vaša priča nije potkrepljena djelima, a u suštini moderan biznis je kompleksan i ne funkcioniše sve kao na reklamama, milenijalci reaguju lično. A kada milenijalci izgube povjerenje, veoma su nemilosrdni, i nije im problem da javno i otvoreno, ocrne svaki pokušaj biznisa da određene vrijednosti promoviše samo na riječima a ne i na djelima. Tako da sada imate milenijalce u vašoj kompaniji, koji su se priključili zbog onoga što ste obećali, a ispostavilo se da ste lagali (ili je makar takva presuda milenijalaca), i sada ste zapeli.
Milenijalci su posebno naviknuti da traže informacije o stvarima koje ih interesuju, iz različitih izvora, i ne slažu se baš sa zastarjelim pojmovima karijerne lojalnosti. Zbog svih ovih osobina milenijalaca, vrlo je rizično usvojiti uzvišenu misiju koju nije moguće podržati djelima.
Dakle, šta uraditi? Najbolji odgovor na ovo pitanje je: imajte moćnu misiju u koju zaista verujete i pratite implikacije te misije kada je potrebno donijeti teške odluke. Možda bi korporativni lideri trebalo da potroše više vremena na stvaranje kulture koja donosi vrijednost zaposlenima, putem mogućnosti za učenje ili putem mogućnosti za postizanje nečega teškog ili nečega važnog.
Više nego ikada, mobilnosti u karijeri ima sve više, što znači da ljudi imaju više izbora gdje mogu da rade. U međuvremenu, jasne granice između rada i života se sve više brišu, a naši poslodavci čine dio naših online profila. Možda, mjesto gdje radite govori više o vama i vašem identitetu nego ikada ranije. Većina zaposlenih želi da uči i da se usavršava i želi da se osjeća dobro u mjestu gdje radi. Zato provedite vrijeme da shvatite šta čini ljude, šta žele u svom stadijumu karijere, i učinite sve što možete da im pomognete da stignu do željenog cilja. Ovdje nije riječ o povlađivanju milenijalcima, riječ je o stvaranju organizacije koja je toliko privlačna najobrazovanijoj i tehnički vještoj generaciji koja je ikada kucala na vaša vrata tražeći posao kome će željeti da se priključi i željeti da ostane.
Privlačenje i zadržavanje talenata, naročito milenijumskog talenta, jedna je od glavnih briga za korporativne lidere širom svijeta. Više nego ikada pre, odgovor mora da dođe iz vaše kulture. Postanite transparentni, pružite priliku za učenje i imajte integritet. Zapamtite, ljudi gledaju i to pažljivije nego što mislite.
Izvor: Pcpress.rs
OSTALO
Otvoren konkurs za tri pozicije: Megagraden d.o.o. Trebinje traži inženjera, knjigovođu i asistenta

U cilju proširenja i unapređenja poslovanja, Megagraden d.o.o. Trebinje, uspješno građevinsko preduzeće sa višegodišnjim iskustvom u organizovanju projekata visokogradnje i niskogradnje, raspisuje:
KONKURS ZA ZAPOŠLJAVANJE na sljedeće pozicije:
1. ŠEF GRADILIŠTA / DIPLOMIRANI INŽENJER GRAĐEVINARSTVA/GRAĐEVINSKI TEHNIČAR (m/ž)
Mjesto rada: Trebinje
Broj izvršilaca: 1
Opis posla:
• Organizacija i vođenje gradilišta u skladu s projektnom dokumentacijom, tehničkim
normama i rokovima.
• Upravljanje izvođenjem radova, koordinacija zaposlenih i podizvođača.
• Kontrola kvaliteta, dinamike i troškova radova.
• Vođenje građevinske evidencije (građevinski dnevnici, situacije, obračuni, dnevni izvještaji).
• Saradnja s nadzornim organima, projektantima i investitorima.
Uslovi:
• VSS – diplomirani inženjer građevinarstva ili SSS/VŠS – građevinski tehničar.
• Poželjno najmanje 3 godine iskustva na istim ili sličnim poslovima.
• Poznavanje građevinskih normativa, propisa i radne dokumentacije.
• Dobro poznavanje rada na računaru (MS Office, AutoCAD prednost).
• Vozačka dozvola B kategorije.
2. KNJIGOVOĐA (m/ž)
Mjesto rada: Trebinje
Broj izvršilaca: 1
Opis posla:
• Vođenje kompletne finansijsko-računovodstvene evidencije u skladu sa zakonskim propisima.
• Izrada PDV prijava, završnih računa i obračuna plata.
• Knjiženje ulazno-izlaznih faktura, izvod banke, kasa i ostalih knjigovodstvenih dokumenata.
• Priprema i dostavljanje finansijskih izvještaja nadležnim institucijama.
• Saradnja sa revizorima i eksternim institucijama.
Uslovi:
• SSS/VŠS/VSS – ekonomski ili srodni smjer.
• Minimalno 3 godine iskustva na poslovima knjigovodstva.
• Odlično poznavanje računovodstvenih propisa i poreskog sistema.
• Rad u knjigovodstvenim softverima (prednost iskustvo sa Pantheon, Minimax ili sl.).
• Pedantnost, odgovornost i visok nivo profesionalnosti.
3. ADMINISTRATIVNI ASISTENT (m/ž)
Mjesto rada: Trebinje
Broj izvršilaca: 1
Opis posla:
• Organizacija kancelarijskog poslovanja i administrativna podrška menadžmentu i timu.
• Prijem i obrada pošte, zakazivanje sastanaka, priprema dokumentacije.
• Komunikacija sa partnerima, klijentima i državnim institucijama.
• Vođenje evidencije o zaposlenima, arhiviranje dokumentacije i izrada izvještaja.
Uslovi:
• SSS/VŠS – administrativni, ekonomski ili tehnički smjer.
• Najmanje 2 godine radnog iskustva na sličnim poslovima.
• Dobro poznavanje rada na računaru (MS Office, internet).
• Odlične organizacione i komunikacione vještine.
• Samostalnost, odgovornost i diskretnost.
Nudimo:
• Stabilno i sigurno radno okruženje.
• Redovna i stimulativna primanja.
• Mogućnost stručnog usavršavanja i napredovanja.
• Rad u profesionalnom i dinamičnom timu.
Prijava:
Zainteresovani kandidati mogu poslati svoju biografiju (CV) i propratno pismo na e-mail adresu: [email protected]
Rok za podnošenje prijava je 1.7.2025.
Napomena: Samo kandidati koji uđu u uži izbor biće kontaktirani.
OSTALO
Cijene stanova u Trebinju dostižu vrtoglave iznose: Kvadrat ide i do 6.000 KM

Cijene novih stanova širom Srpske vrtoglavo su porasle u posljednjih godinu dana, a najveći skok zabilježen je u Trebinju, gdje je prosječna cijena kvadrata porasla za čak 1.243 marke.
Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, kvadratni metar u Trebinju u trećem kvartalu 2023. godine iznosio je 2.933 marke, dok je u istom periodu 2024. cijena skočila na 4.176 KM.
Agenti za nekretnine objašnjavaju da su kupci uglavnom ljudi iz dijaspore i stranci koji traže mirnu sredinu za život.
– Cijena u novogradnji je oko 3.500 KM po kvadratu, dok je u starogradnji od 2.400 KM, pa naviše. Velika potražnja dolazi zbog blizine mora i velikog broja sunčanih dana. Najviše klijenata dolazi iz Amerike, Kanade, Australije, ali i iz Njemačke i Holandije – navode u agencijama.
I dok Trebinje privlači kupce iz cijelog svijeta, za lokalne stanovnike ostaje pitanje kako priuštiti nekretninu u gradu gde kvadrat postaje luksuz.
Gradonačelnik Trebinja Mirko Ćurić ističe da u ovom gradu ima stanova koji se prodaju i za 5.000 do 6.000 KM po kvadratu.
– Velika je potražnja. Mnogo ljudi iz inostranstva dolazi da živi ovdje, sa porodicama i djecom. Sve to utiče na povećanje potražnje – rekao je Ćurić.
Skok i u drugim gradovima
Osim Trebinja, rast cijena zabilježen je i u drugim gradovima Srpske. U Banjaluci je prosečna cijena kvadrata porasla sa 3.369 na 3.618 KM, u Bijeljini sa 2.183 na 2.434, u Doboju sa 2.235 na 2.382, a u Istočnoj Ilidži sa 1.793 na 2.314 maraka.
Kako bi olakšala rješavanje stambenog pitanja, Gradska uprava uvela je olakšice za gradnju kuća. Svi koji žele da grade kuće do 200 kvadratnih metara u prostoru od treće do šeste zone imaju pravo na 50 odsto popusta na rentu i troškove uređenja.
– Prodavali smo placeve onima koji su željeli da grade kuće. Nadamo se da ćemo zadržati što više ljudi, jer je velika vjerovatnoća da oni koji kupe nekretninu ostanu u Trebinju – dodaje Ćurić.
Uprkos rastu cijena, prodaja stanova bilježi rast od 3,1 odsto. Prosječna cijena kvadrata novih stanova u RS porasla je za 8,9 odsto. U agencijama za nekretnine navode da je nastavljena ekspanzija i kada je rikeč o gradnji.
– Stalno se grade nove zgrade jer nema mnogo stanova na tržištu – kažu u agencijama.
KARIJERA
Motivacija i disciplina: Kako ih izbalansirati za maksimalnu produktivnost?

Motivacija je kada želite da napravite razliku u nečijem životu, pronađete lični smisao u izgradnji biznisa ili pomognete drugima da postignu svoje ciljeve.
Biti motiviran i biti discipliniran nije isto.
Motivacija je ta koja će vas inspirisati da postavite smislene ciljeve i zamislite poželjan ishod.
MOTIVACIJA VS DISCIPLINA
S druge strane, disciplina razbija ove ciljeve u korake kojima se može upravljati i pomaže vam da ostanete na kursu uz fokusiran i dosljedan napor.
Čuveni motivacioni govornik i autor Zig Ziglar je jednom rekao: „Ljudi često kažu da motivacija ne traje dugo. Pa, ne traje dugo ni kupanje – zato ga preporučujemo svakodnevno.“
Dok mnogi poduzetnici počinju sa sjajnim idejama, kompanije često propadaju jer osnivači nemaju motivaciju i disciplinu da prođu kroz teška vremena.
Za preduzetnike, motivacija i disciplina su dva osnovna stuba uspjeha. Iako se ova dva termina često koriste naizmjenično, oni znače različite stvari.
Šta je motivacija?
Motivacija je skup psiholoških sila koje nam omogućavaju da pokrenemo, organiziramo i ustrajemo u ponašanjima koja će nas na kraju dovesti do postizanja cilja.
Motivacija vam pomaže da svojim svakodnevnim aktivnostima pristupite sa strašću. Kada se osjećate motivirani, započinjete dan s pozitivnim stavom i željni ste da radite na svom poslu.
Postoje dvije glavne vrste motivacije:
- ekstrinzična
- unutrašnja
Ekstrinzična motivacija
Ekstrinzična motivacija je kada učestvujemo u aktivnosti da bismo postigli vanjsku nagradu ili izbjegli kaznu.
Primjer ekstrinzične motivacije je bavljenje sportom jer postati profesionalni sportista može dovesti do hrpa novca, slave i uticaja.
Primjeri ekstrinzične motivacije na radnom mjestu:
- Primit ću povišicu
- Dobit ću dodatnu stimulaciju
- Zarađivat ću više novca
- Imat ću veći uticaj u branši
Intrinzična motivacija
Kada smo intrinzično motivirani, upuštamo se u neku aktivnost jednostavno zato što smatramo da je zabavna ili nagrađujuća.
Možda igrate golf svakog vikenda jer volite igru, smatrate je izazovnom (na dobar način) i uživate u društvu ljudi s kojima igrate. To je intrinzična motivacija.
Primjeri intrinzične motivacije na radnom mjestu:
- Radim dobar posao i ponosan/a sam na svoj posao
- Tražim mogućnosti ličnog razvoja za povećanje kompetencija
- Naporno radim jer vjerujem da činim promjenu u svijetu
- Radim na projektu jer ga smatram lično izazovnim
Šta je disciplina?
Disciplina nam pomaže da u ovom sadašnjem trenutku učinimo pravu stvar za dugoročnu dobit, čak i kada bismo radije radili nešto drugo.
Na primjer, ako je transparentnost jedna od vaših osnovnih vrijednosti, važno je održati obećanje da ćete objavljivati ažuriranje prihoda vašoj organizaciji svakog mjeseca, čak i ako ste zaglibili u svakodnevnom vođenju posla.
Razlika između motivacije i discipline
Motivacija je razlog zašto iza vaših postupaka. Nasuprot tome, disciplina se odnosi na ono što radite.
Zamislite motivaciju kao svoj početni nalet inspiracije, a disciplinu kao stvar koja vas drži da se krećete prema svom cilju dugo nakon što novina nestane.
Zamislite da imate ideju i viziju u koju vjerujete, pa osnivate kompaniju – za to je potrebna motivacija.
Odatle, možda ćete morati da radite dva posla da biste platili račune dok gradite svoj posao sa strane, za šta je potrebno 10 godina da krene – to zahtijeva disciplinu.
Motivacija je kada želite da napravite razliku u nečijem životu, pronađete lični smisao u izgradnji biznisa ili pomognete drugima da postignu svoje ciljeve.
Raditi na svom poslu svaki dan, razvijati nepropusnu strategiju izlaska na tržište i naučiti sve što se može znati o vašem idealnom kupcu je ono što je disciplina.
Kako ostati motiviran?
Da biste ostali motivirani i nastavili sa svojim kretanjem prema konačnom cilju, istraživanja psihologa kažu da trebate poduzeti male korake.
Pod tim se misli i na trening mekih vještina i neki trening upravljanja vremenom, prema cilju, jer tako dobijate redovne povratne informacije o cilju da ostanete motivirani i nastavite svoj „pokret“ prema tom cilju.
Takođe, kada ste u mogućnosti da vidite sebe kako napredujete, stavljate sebe i svoj mozak u bolju poziciju da postignete sve što ste zacrtali.
Danas su svi preopterećeni sa puno informacija, zbog čega je teško ostati fokusiran i na pravom putu.
Svaki dio informacije zauzima prostor u mislima ljudi i često se čini nemogućim distancirati se od ove ogromne količine podataka.. zar ne?
Međutim, trening upravljanja vremenom omogućava vam da održite određenu disciplinu u praćenju napretka, a pored toga, kada dobijete redovno pojačanje u vidu podrške i ohrabrenja od svojih kolega i trenera, vaš nivo motivacije ne opada.
Naravno, mora postojati individualna želja, sa strane osobe, da postigne svoj cilj.
Međutim, i to se dobija kao poticaj kada postoji redovna interakcija s onima koji se tiču zadatka i svi se međusobno motiviraju.
Šta je važnije, motivacija ili disciplina?
Motivacija je ključna u odluci da se krene na poduzetnički put. Koristite je da vas vodi ka svojim snovima, da steknete nadu kada se osjećate obeshrabreno i da inspirišete druge da prihvate vaše ideje.
Bilo da uvjeravate investitore da finansiraju vaš startup ili okupljate zaposlenike u prvim danima vašeg poslovanja, motivacija je ključna za održavanje svih vaših saradnika na istoj „valnoj dužini“ vaše misije.
Posvetite se zdravoj ishrani, redovnom vježbanju i dovoljnom spavanju jer je veća vjerovatnoća da ćete doživjeti sagorijevanje bez wellness rutine.
Disciplina vam također može pomoći da ostanete na zadatku uprkos smetnjama, fokusirate se na ono što je važno i borite se protiv odugovlačenja kako biste se kretali prema svojim ciljevima.
Napredujte, bez obzira na to koliko malo/puno
Novčane nagrade također motiviraju, ali češće najveći efekat imaju inspirativne riječi ljudi kojima se divite.
Upravo oni imaju veće šanse da vas dovedu u poziciju koja vam pomaže da poboljšate svoje šanse da postignete svoj cilj.
Takve riječi ne samo da imaju moć da vas transformišu, čak i kada ste suočeni s neuspjehom, već vas također mogu provesti kroz svaku izazovnu situaciju uz minimalni stres.
Napredak, bez obzira koliko mali, koji možete vidjeti i na koji se osjećate ponosni, omogućit će vam da postignete bilo šta izazovno, pa čak i nemoguće.
Mnoge priče su pokazale da kada su pojedinci otišli „do kraja“ da steknu neku obuku mekih vještina kako bi se izdržavali i za to dobili ohrabrujuće riječi o svom napretku, ili kada su pratili svoj svakodnevni napredak, upravo zbog toga su često i uspjeli postići nemoguće.
Želite li postići nemoguće?
Samo poduzmite akciju, redovno pratite svoj napredak, sistematski i disciplinovano i vidjet ćete kako se dobro osjećate zbog toga.
-
NEKRETNINE1 godina prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
NOVOSTI10 meseci prije
Učesnici Visa olimpijskog triatlona prikupili 26.500 KM za Specijalnu Olimpijadu u Bosni i Hercegovini
-
EKOLOGIJA1 godina prije
Hoće li rudnik litijuma ugroziti stanovnike Tuzle?
-
BIZNIS1 godina prije
Telekom Srpske ili BH Telecom: Ko trenutno vrijedi više!?
-
TEHNOLOGIJA1 godina prije
Miškovićev „Ananas“ ulazi na tržište BiH
-
GRAĐEVINARSTVO1 godina prije
Nijemci će graditi najveću zgradu u Republici Srpskoj
-
EKONOMIJA1 godina prije
Šta će biti sa eksploatacijom litijuma u Loparama
-
TELEKOMUNIKACIJE1 godina prije
Prodaja tornjeva „napuhala“ dobit banjalučkog m:tela