PRIVREDA
Poziv privrednicima BiH da učestvuju na Festivalu naslijeđa
ABU DHABI – Ambasade BiH u Abu Dhabiju informiše da je Humanitarna fondacija KHALIFA BIN ZAYED AL NAHYAN u fazi pripreme Festivala naslijeđa, koji će se održati u periodu od 15.11.2016. god. do 25.12.2016. god. u gradu Abu Dhabi, Ujedinjeni Arapski Emirati.
Fondacija već drugi put za redom poziva privrednike iz Bosne i Hercegovine da uzmu učešće na Festivalu. Bosni i Hercegovini je dodijeljeno 16 štandova sa 32 učesnika (dva po štandu) na kojima će se predstaviti kulturno naslijeđe BiH ( stari zanati, izrada nakita, narodne nošnje i slično), te promovsati prehrambeni proizvodi ( med, sirevi, mliječni proizvodi, suhomesnati proizvodi, džemovi, suho voće, sokovi i vode i sl.).
Štandovi za prodaju će biti opremljeni osnovnim inventarom ( sto, stolice, priključak el. energije i rasvijeta), dok uređenje interijera pada na izlagače o sopstvenom trošku.
Od dodijeljenih 16 štandova, 2 štanda su planirana za pripremanje tradicionalnih bosanskohercegovačkih jela u toku cijelog održavanja festivala, što uključuje četiri osobe (2+2).
Organizator će za potrebe kuhinje obezbijediti električnu energiju, dvije stanice za kuhanje i vodu.
Sve namirnice neophodne za pripremanje jela dužni su obezbijediti izlagači o svom trošku, odnosno ponijeti iz BiH, kao i sav neophodan pribor za pravljanje istih.
Uvažavajući običaje domaćina, važno je napomenuti da se ne može izlagati hrana i piće koja nisu „halal“ ( proizvodi od svinjskog mesa, alkoholna pića i sl.), kao i da se treba pridržavati kodeksa oblačenja, koji isključuje provokativnu odjeću.
Važno je napomenuti da sva zarada od prodaje proizvoda pripada izlagačima, odnosno njihovim proizvođačima.
Osim gore navedenog, predviđeno je i učešće za ukupno 21 učesnika folklornih grupa, ansambala, kao i pojedinačnih vokalnih izvođača sevdalinki i tradicionalne muzike ili nekog drugog umjetnika sa naših krajeva (slikara, kipara), koji su dužni sa sobom ponijeti svu opremu za izvođenje, kao što su razglas, muzički instrumenti i slično.
Učesnici iz BiH će sajamski prostor dijeliti sa kolegama iz Kine, tako da će zajedničku binu koristiti naizmjenično svaki drugi dan.
Nastupe folklornih grupa, vokalnih izvođača neće plaćati Organizator.
Isti ne moraju biti prisutni cijelo vrijeme trajanja Festivala, nego se mogu organizovati u manje grupe koje bi tako pokrile svojim programima cijeli Festival, uz napomenu da njihov broj ne može biti većih od planiranog (21) u toku trajanja Festivala.
Organizator će za 53 učesnika snositi sve troškove uključujući avionske povratne karte, vize, hotelski smještaj, ishranu, troškove transporta uzoraka, kao i internog transporta i besplatan sajamski prostor.
U slučaju da želite učestvovati na ovoj manifestaciji, trebate dostaviti kratke informacije o vašoj firmi , uz fotografije tradicionalnih izvođača u visokoj rezoluciji, kao i informacije o proizvodima koji će se prodavati, kataloge i sl.
Važno je navesti da učesnici treba da budu dobrog zdravstvenog stanja, a ukoliko koriste neke lijekove treba da iste ponesu u količini dovoljnoj za cijelo vrijeme boravka.
Važno je naglasiti da je gore navedeno učešće privrednika uslovljeno trajnim boravkom predstavnika u periodu od 45 dana, koliko traju pripreme kao i sam Festival.
U slučaju odustajanja od učešća za vrijeme održavanja Festivala, učesnik sam snosi troškove povratka, a dužan je da o svom trošku obezbijedi dolazak drugog učesnika, koji će ga zamijeniti na štandu.
Za vrijeme održavanja Festivala potrebno je između učesnika odabrati jednu osobu koja će biti koordinator između učesnika i organizatora Festivala, gdje će organizator imati poseban štand.
U slučaju dodatnih pitanja, molimo da kontaktirate gospodina Emir Pašića, voditelja Centra za međunarodnu i saradnju sa EU fondovima pri P/G komori FBiH na telefone 033 566 304, mob: 061 203 505, te putem e maila [email protected].
Ukoliko ste zainteresovani, iskoristite ovu jedinstvenu priliku da vaše proizvode i usluge predstavite na probirljivom tržištu Ujedinjenih Arapskih Emirata.
Aplicirati možete do 24.06.2016.godine.
Izvor: Akta
PRIVREDA
Čapljinski preduzetnici traže coworking prostor po uzoru na Trebinje i Mostar
Čapljina, kao i mnogi manji gradovi, još uvijek nema coworking prostor koji bi privukao digitalne nomade, samostalne profesionalce i sve one kojima je potreban radni prostor s kvalitetnim uvjetima.
Inicijative poput coworking prostora, iako prisutne u većim gradovima, i dalje su rijetke u manjim sredinama poput Čapljine, koja ima potencijal za privlačenje nove generacije radnika, ali nedostaju potrebna ulaganja i podrška.
Jedan od rijetkih primjera coworking prostora u Hercegovini jest CodeHub Mostar, koji je pokrenuo Intera Tehnološki Park s ciljem stvaranja profesionalnog okruženja za rad, povezivanje i usavršavanje.
Ovaj coworking prostor pokazao se uspješnim i privlačnim za freelance stručnjake, poduzetnike te digitalne nomade, a ponudio je sve što jedan moderan radni prostor mora imati – brz internet, kvalitetne radne stolove, ugodnu radnu atmosferu i priliku za umrežavanje, piše Čapljinski portal.
Benefiti coworking prostora
Coworking prostori poput CodeHuba nude brojne prednosti koje bi mogle unaprijediti poslovnu klimu u manjim gradovima kao što je Čapljina.
Prvo, oni pružaju brz internet i tehnološki opremljen prostor, što je ključan preduvjet za suvremeni način rada.
U coworking prostoru, radnici su okruženi sličnim profesionalcima, što potiče produktivnost i radnu atmosferu koju je teško postići u kućnom okruženju.
Dodatna prednost coworkinga je umrežavanje i stvaranje novih poslovnih veza. Rad u zajedničkom prostoru omogućava razmjenu ideja, kontakata i suradnji, čime coworking prostor postaje inkubator novih poslovnih inicijativa.
Također, prisutnost digitalnih nomada u coworking prostorima doprinosi raznolikosti i širenju znanja, što obogaćuje lokalnu zajednicu i otvara vrata novim projektima.
Potencijal za Čapljinu
Unatoč rastućoj popularnosti coworking prostora, manji gradovi poput Čapljine ostaju zapostavljeni, iako bi upravo takvi prostori mogli privući novu generaciju radnika koji ne ovise o stalnom mjestu boravka.
Coworking prostor u Čapljini ne samo da bi obogatio lokalnu poslovnu scenu, već bi stvorio preduvjete za rast zajednice digitalnih nomada, poduzetnika i kreativaca.
Primjer mostarskog CodeHuba pokazuje da coworking prostori mogu uspješno djelovati i u regijama koje nisu urbani centri, ali zahtijeva podršku i ulaganja koja će omogućiti dugoročnu održivost ovakvih inicijativa.
Ulaganje u coworking prostor u Čapljini moglo bi postati ključan korak prema stvaranju napredne poslovne klime, privlačenju novih profesionalaca te razvoja poslovnih veza koje bi mogle potaknuti nove projekte i lokalnu ekonomiju.
PRIVREDA
VIDEO / Jedan dan u Lasti – kako se proizvode najukusniji keksi?
Tvornica keksa i vafla “Lasta“ Čapljina pokrenula je ponovno proizvodnju nakon što ju je preuzeo privrednik Petar Čorluka, vlasnik Violete.
Tvornica radi “punom parom“ i proizvodi kekse koji su zauzeli police trgovina širom regije.
Lasta je zaposlila i veliki broj radnika, što je veliki plus za lokalnu privredu.
Kako se proizvode keksi i kako izgleda jedan dan u Lasti, pogledajte u video prilogu.
PRIVREDA
„Invictus“ otpušta radnike
Kompanija „Invictus Technology Group” iz Banjaluke, osnovana nakon što je “Infinity International Group” dospjela na “crnu listu” Sjedinjenih Američkih Država najavila je drastične poteze i otpuštanje “značajnog broja radnika”.
Oni tvrde da je odluka donesena nakon što su se “suočili sa brojnim nezakonitim postupcima onih koji bi u Republici Srpskoj i Bosni i Hercegovini trebali da osiguraju prava zagarantovana zakonima”.
Kažu da su ambiciozno zaposlili 170 ljudi nakon što su ugasili “Infinity” koji bi nastavili poslovanje koje su do tada vodili u okviru nekoliko kompanija koje su se 18. juna i ranije našle pod sankcijama.
Tvrde da su prvobitno mislili da im banke neće praviti probleme i da će im otvoriti račune, ali da je podrška izostala.
“Bez obzira što se prvobitno činilo da ćemo kod banaka bez većih problema otvoriti račune, te završiti i sve druge neophodne aktivnosti kod drugih relevantnih institucija, ipak smo naišli na ozbiljne prepreke koje nas sprečavaju da ostvarimo započeti plan. Podrška je izostala, prije svega, od banaka koje nisu bile spremne da postupe po zakonu. Nakon ogromnog pritiska Ambasade SAD u Sarajevu, a u strahu od narednih poteza američke administracije i novih sankcija, banke su ignorisale naša nastojanja da kao nova kompanija dobijemo polazne elemente neophodne za normalno poslovanje. Zbog ovakvog nerazumijevanja teško možemo da održimo finansijsku stabilnost što iz dana u dan dodatno usložnjava čitavu situaciju”, saopštili su iz “Invictusa”.
Objašnjavaju da su početkom ovog mjeseca kao novi poslovni subjekt optimistično počeli sa radom i potpisali ugovore sa više od 170 zaposlenih. Sud je uredno izvršio registraciju nove kompanije, ali su sada došli u situaciju da moraju preduzeti neželjene poteze. Za sve krive Ambasadu SAD-a u BiH, iako im je sankcije prethodno uvelo američko Ministarstvo finansija.
“Garantujemo da će svi zaposleni dobiti svoja zarađena primanja uz poštovanje ugovorom o radu i zakonom predviđenih mehanizama za djelovanje u ovakvim i sličnim situacijama. Želimo da naglasimo da se zbog postupaka Ambasade SAD na najbrutalniji način radnicima uskraćuje pravo na rad i osiguranje gole egzistencije iako za to nema bilo kakvog pravnog osnova. Baš zbog toga pozivamo sve nadležne institucije da što prije pronađu adekvatno rješenje kako ni jedna druga domaća kompanija u budućnosti ne bi bila izložena nezabilježenoj diskriminaciji”, saopšteno je iz “Invictusa”.
Kažu i da su sada izloženi potezima koji nemaju bilo kakve veze sa normalnim poslovanjem i poštovanjem zakonskih normi, a da ih relevantne institucije kao savjesnog poslovnog subjekta nisu u stanju zaštiti, zbog čega moraju priznati da je teško pronaći adekvatniji odgovor koji ne bi uključivao ozbiljnije rezove u samoj kompaniji.
Podsjetimo, 18. juna ove godine američka Kancelarija za kontrolu imovine stranaca OFAC uvela je sankcije nizu kompanija koje “čine mrežu podrške predsjedniku Republike Srpske Miloradu Dodiku”, a “Infinity International” se našao među njima, skupa sa firmama “Infinity Media”, “Prointer ITSS”, “Sirius 2010”, “Kaldera”, “K-2 Audio” u čijem je vlasništvu Alternativna televizija, “Una World” u čijem je vlasništvu bila “Una TV”.
Iz “Infinity-ja” su tada saopštili da će bez posla ostati oko 800 ljudi, a spas su potražili u registrovanju novih kompanija i promjenama vlasničke strukture, pretvarajućći dotatašnje rukovodioce u vlasnike.
„Invictus“ su prije mjesec dana osnovali menadžeri „Prointera“ i „Siriusa”.
-
NEKRETNINE8 meseci prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
TELEKOMUNIKACIJE1 godina prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
NOVOSTI3 meseca prije
Učesnici Visa olimpijskog triatlona prikupili 26.500 KM za Specijalnu Olimpijadu u Bosni i Hercegovini
-
FINANSIJE11 meseci prije
Vlada RS donijela odluku: Minimalac će biti 900 KM
-
INVESTICIJE1 godina prije
Castellina Srpska preuzela 29,9 posto akcija Napretka
-
NOVOSTI1 godina prije
Prag za PDV se diže na 100.000 KM, neophodan zahtjev za izlazak iz sistema
-
POLJOPRIVREDA1 godina prije
Proizvođači digli ruke, mnogi zbog malina i na sudu
-
FINANSIJE12 meseci prije
Mtel izašao iz vlasništva svoje firme u BiH, sprema se ulazak Britanaca