Connect with us

LIDERSTVO

Dobar biznis plan garantuje uspjeh

Dobar biznis plan duplira šanse za uspjeh svakog biznisa, pokazalo je istraživanje Palo Alto Software. Dobro napisan biznis plan je povezan sa povećanjem uspjeha kompanije u svakom pojedinačnom cilju koji je on projektovao. Bilo da se nalazite pred pokretanjem sopstvenog biznisa, ili ste u poslovnom svijetu već godinama, pravac u kom će se kretati vaš posao dalje određuje upravo biznis plan koji napravite.

Objavljeno

 


 

Biznis plan nije ništa drugo do dobra, kvalitetna i realistična prognoza na koji način će posao kompanije za koju radite ili vaš sopstveni posao dalje napredovati.

Šta treba da sadrži dobar biznis plan?

Ciljevi − Šta planirate da ostvarite svojim biznisom? Ovo je ključni dio biznis plana koji treba da usmjerava poslovanje.

● Identifikujte ciljeve u ranoj fazi biznisa,

● Planirajte vremenske rokove koji su potrebni za postizanje ciljeva,

Reklama

● Ako imate zaposlene, odredite odgovorne za ostvarivanje pojedinih ciljeva.

Proizvodi i usluge − Vi ste ono što prodajete. Od toga kako upravljate svojom ponudom zavisi uspjeh biznisa.

● Kontrolišite strogo svoj plan o proizvodima i stanju u nabavci,

● Ostanite poznati u okviru svoje industrije i stalno unapređujte svoje proizvode.

Tržište − razvoj tržišta je ključno za vaš biznis plan. Stabilan priliv potrošača je nešto što će vašu ideju pretvoriti u profitabilan biznis. Profilišite detaljno svoje tržište:

● Zašto je vaš proizvod konkurentan na tržištu?

Reklama

● Gde se nalaze vaši potencijalni potrošači i zašto?

● Kako najbolje možete svoj proizvod plasirati potencijalnim potrošačima?

Zaposleni − zaposleni mogu biti najveća prednost ili najslabija karika vašeg biznisa. Biznis plan treba da reflektuje i vašu politiku zapošljavanja:

● Okružite se najboljima u svojoj oblasti i obezbedite im benefite,

● Dobro ih uputite u ciljeve vašeg biznisa kako bi mogli da ih prate i ostvaruju.

Konkurencija − učinite svoju konkurenciju vašim izvorom znanja i potencijalnih prilika, a ne izvorom stresa.

Reklama

● posmatrajte svoje konkurente kao case study na tržištu − šta možete naučiti od njihovih uspjeha i neuspjeha, što će vam koristiti,

● pronađite način da sarađujete sa svojom konkurencijom, ili se udružite, naročito ako imaju proizvode ili vještine koje dopunjavaju vašu ponudu.

Budžet − jedna od jako bitnih stavki vašeg biznis plana. Od pravilno rapoređenog budžeta u najvećoj mjeri zavisi uspjeh vašeg biznisa.

● napravite jasno definisan budžet po stavkama,

● povežite budžet sa svakim pojedinačnim ciljem vašeg biznis plana.

Vještina pravljenja biznis plana je jedna od najznačajnijih znanja i veština kojim je neophodno da ovlada svaki potencijalni preduzetnik kako bi svoju poslovnu ideju mogao uspješno da realizuje na tržištu. Takođe, njom bi trebalo da vlada i kandidat za posao u nekoj kompaniji jer će poslodavac cjeniti ovu vještinu i dati prednost kandidatima koji je imaju.

Reklama

Ukoliko ste naučili kako da napravite dobar biznis plan, dodajte ovu vještinu u svoj portfolio ili u CV i sigurno ćete naići na dobre reakcije svojih sadašnjih ili budućih poslodavaca, ili potencijalnih poslovnih partnera i saradnika.

Izvor: B92

Nastavite čitati

LIDERSTVO

6 lekcija Majkla Džordana o liderstvu

Objavljeno

 

Karantinske dane dobrom dijelu planete uljepšao je dokumentarni serijal „Posljednji ples“, posvećen čuvenom Majklu Džordanu i njegovim isto tako čuvenim Čikago bulsima iz devedesetih godina prošloga vijeka. (više…)

Nastavite čitati

LIDERSTVO

Rješavanja sukoba – šta trebate znati?

Činimo to gotovo svakodnevno. Postalo nam je navika koju uzimamo zdravo za gotovo i ne mislimo da ju možemo promijeniti. Tvrdoglavi smo ako neko kaže da stvari možemo činiti drugačije. Da, govorimo o sukobu. Tom malom naporu koji nas, često bez našeg znanja, sputava i čini razdražljivima.

Objavljeno

 

konflikt

konflikt

 

Novost koju uvodimo u vaš život je da se sukobe može uspješno riješiti, bez da je jedna strana gubitnička, a druga pobjednička. Postoji sukob nakon kojega su svi učesnici nešto naučili i međusobno se zbližili. Jedino što trebate je naučiti kako.

Konstruktivno rješavanje sukoba odnosi se na nenasilno rješavanje sukoba, u kojemu se vodi interes o svim akterima te njihovim interesima. Proces uključuje dijalog, rješenje problema, pregovor, pomirenje i prevenciju eskalacije nasilja.

Da bi rješavanje sukoba bilo uspješno, potrebno je biti upućen u dinamiku sukoba:

  1. Svako od nas u sukobu bira hoće li zauzeti saradnički ili takmičarski stav.
  2. Sukobljene strane često netačno opažaju namjere i akcije drugih ljudi. Često poruka koju šaljemo bude drugačije protumačena od onoga ko poruku prima. Jednako tako mi možemo protumačiti poruku svog sagovornika na način koji nije povezan s onime što nam osoba govori. Uvijek treba provjeriti je li tačna naša interpretacija akcije druge strane.
  3. Uspostavljanje i održavanje povjerenja. Za ponovnu izgradnju povjerenja često može pomoći treća, neutralna strana.
  4. Povezivanje na temelju zajedničkog cilja ili interesa može poslužiti kada nedostaje povjerenja među zavađenim stranama.
  5. Zbog nesigurnost i stalne promjene okolnosti, potrebno je fleksibilno razmišljati i reagovati. Moramo prilagođavati postupke i koristiti različite tehnike prilikom rješavanja sukoba.
  6. Trebamo izbjegavati uzvraćanje istom mjerom. Ako nas je druga strana povrijedila, ne smijemo dozvoliti jednak udarac, jer ćemo se tako naći u spirali iz koje je teško izaći. Bitno je očuvati usmjerenost na cilj i zaboraviti osvetu.
  7. Cilj rješavanja sukoba treba biti čuvanje odnosa, bez odustajanja od važnog interesa.

Koji su pristupi rješavanja problema?

  • Pobjeda – poraz: Ja ću dobiti šta trebam, a ti ćeš izgubiti.
  • Poraz – pobjeda: Ti ćeš dobiti što trebaš, a ja neću.
  • Poraz – poraz: Ni ti, ni ja nećemo dobiti što nam treba.
  • Pobjeda – pobjeda: I ti i ja ćemo dobiti što trebamo.

Da bi rezultat sukoba bio odnos pobjednik – pobjednik, potrebno je pažnju usmjeriti s protivnika na problem i njegovo rješavanje. Također, treba osvijestiti potrebu za ostvarenjem svog cilja unutar sukoba, kao i potrebu da očuvamo odnos s osobom ili osobama s kojima smo u sukobu.

 

Vještine rješavanja sukoba

Reklama

Dogovaranje je tehnika rješavanja sukoba unutar koje je u interesu obje sukobljene strane da obje strane budu maksimalno zadovoljene.

Proces uključuje:

– utvrđivanje osnovnih interesa obje strane,
– traženje alternativa i utvrđivanje posljedica,
– utvrđivanje rješenja koja su prihvatljiva za obe strane,
– primjena rješenja.

Pregovaranje se razlikuje od dogovora jer je zajednički interes sukobljenih strana minimalan. Važno je razlikovati pregovaračku svađu i pregovaranje. Kod pregovaranja postoji iskrena spremnost obiju strana za pronalazak rješenja koje će biti povoljno za sve. U svađi svaka strana traži rješenje za sebe.

Na umu kod pregovaranja treba imati:

  • o čemu se pregovara,
  • kako će se pregovaranje voditi (pravila, spremnost za pregovaranje itd.),
  • te o dotadašnjim odnosima između strana.

Da bi pregovaranje bilo uspješno trebamo: Odvojiti osobe od problema/područja sukoba.

Kod pregovaranja trebamo:

Reklama
  • Biti „tvrdi“ prema zajedničkom problemu, a „meki“ prema osobi.
  • Usmjeriti se na interese i potrebe, a ne na status i poziciju.
  • Naglasiti zajedničke elemente, čak i kad su zajednički interesi minimalni.
  • Predlagati što više rješenja.
  • Dogovoriti jasno rješenje.

Posredovanje je rješavanje sukoba u koju je uključena treća, nepristrana strana. Posrednik olakšava pregovaranje, a ne donosi odluku o rješenju sukoba, pomaže sukobljenim stranama u prepoznavanju stvarnog problema, osigurava dobre uslove za njegovo rješavanje, pomaže pri pronalaženju još mogućih rješenja te olakšava proces donošenja odluka.

Da biste sukob riješili uspješno vodite se navodima:

  • Više se može postići sukobom nego borbom.
  • Rješenja koja zadovoljavaju obje strane postoje.
  • Postoji povezanost načina odnošenja prema problemu i njegova rješavanja.
  • Potrebno je biti spreman na suradnju, imati pozitivnu sliku o sebi te vještine komuniciranja (slušanje, jasno izražavanje…)

Ostanite mirni i srećno!

 

Izvor: krenizdravo.rtl.hr

 

 

 

Reklama

 

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

4 stvari koje najbolji šefovi kažu novom zaposlenom koje većina drugih nikada ne kaže

Objavljeno

 

Naporno radite na pronalaženju, intervjuisanju i zapošljavanju pravih zaposlenih. Oni imaju odlične vještine, veliko iskustvo i sjajan stav, pa jednom kad ih angažujete dovoljno je da ih pustite da sami rade. (više…)

Nastavite čitati

U trendu