Connect with us

PREDUZETNIŠTVO

Trikovi za preduzetnike: 3 jednostavna koraka da prepolovite radno vreme

Objavljeno

 


Pokretanje biznisa

Voditi biznis je jako teško i zahtijevno, naročito kada ste na početku i pokrećete nešto bez ogromnih resursa velikih korporacija. Kao osnivač moraćete da pokrijete sve sfere poslovanja i obaveza, počevši od važnih sastanaka sa potencijalnim klijentima, pa sve do mesečnih zadataka poput plaćanja računa. Ovo svakako znači da ćete imati potpunu kontrolu nad kompanijom, ali će sigurno poljuljati ravnotežu između vašeg posla i privatnog života.

Nedostatak balansa nije ni dobar ni održiv na duži rok. To će uticati na vašu produktivnost i ometati vaš život. Na kraju ćete vjerovatno izgorjeti i narušićete svoje mentalno i fizičko zdravlje.

Osnivači imaju tendenciju da misle da „ako niste zauzeti napredovanjem, vi nazadujete“, uz vječni strah da će vas konkurenti nadmašiti. Iako je to apsolutno tačno, to ne znači da morate stalno biti zauzeti. Zapravo, ako ste stalno zauzeti, napredovaćete sporije od konkurencije zato što nećete imatio slobodnog vremena za važnije stvari. Nećete imati vremena da razmišljate!

1. Postavite fiksni raspored i držite ga se

U redu je da ostanete da radite nakon kraja radnog vremena nekoliko puta u roku od pola godine, na primjer. Tu se naravno ne računaju poslovne večere i razni događaji koji se odvijaju tokom večeri. Uvjerite i druge da budu svjesni vašeg rasporeda. Naviknite svoje klijente i svoje zaposlene da ne očekuju od vas da im odgovorite na imejl u večernjim časovima. Ali ih isto tako naviknite da će ih vaš odgovor uvijek uredno dočekati u inboksu odmah u jutarnjim satima. Postavivši ovakav primjer, očekivanja da radite do kasno u noć nestaju, a vi postajete srećan, odmoran i produktivan tim.

2. Postavite prioritete i fokusirajte se

Previše je lako provesti mnogo vremena baveći se jednostavnim zadacima koji nisu prioritetni niti važni za biznis. Koristite besplatan i onlajn program da organizujete svoje zadatke – Trello. Kreirajte liste obaveza u zavisnosti od njihovog značaja i hitnosti, a zatim ih podelite u grupe. I to one koje treba završiti do kraja dana, zatim, do kraja nedelje i do kraja meseca. Posmatrajući tako organizovane zadatke, fokusirate se na ono što je važno i zadovoljni ste kada ih rešavate jedno po jedno. Kada imate više od jedne liste, možete da odredite prioritete i usredsredite se na ono što je važno i hitno. Na taj način, ne trošite vreme na zadatke koje može da rešava vaš kolega ili čak mogu biti i izbrisani.

3. Sredite prijemno sanduče (inboks)

Vaš inboks je sigurno, kao i svaki, mješavina veoma bitnih mejlova i poruka koje nikada ne čitate. Kada brišete nevažne poruke, to vam oduzima mnogo vremena. Napravite poseban folder u koji ćete skladištiti sve ono što nije ni važno ni hitno. Provedite sat vremena čitajući ih npr. u avionu ili prevozu, dok ispijate svoju jutarnju kafu.
Provjeravanje imejl pošte je zadatak kao i svaki drugi, i zato morate tako i da ga tretirate. Odvojite određeni vremenski period da ih pročitate, i kasnije, kada pređete na drugi zadatak, nemojte ih više provjeravati.

Reklama

Ako budete pratili ova jednostavna pravila, dakle, fokusirate se na provjeru imejlova i odgovarate bez odugovlačenja kad god budete mogli, rijetko ćete započeti radnu nedelju sa više od 5 nepročitanih mejlova.

 

Izvor: BIZLife

PRIVREDA

Bihaćka plantaža američke borovnice sa 6000 sadnica opravdava svoje postojanje

Objavljeno

 

Sanela i Nusret Sušić u bihaćkom prigradskom naselju Vikići podignuli su plantažu američke borovnice sa 6000 sadnica na površini dva i pol dunuma koja ovih dana opravdava svoje postojanje. U ovaj obiteljski projekt supružnici Sušić uložili su više od 300 000 KM. (više…)

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

Knjige koje će vam pomoći da izgradite preduzetnički duh

Objavljeno

 

Dobri preduzetnici moraju da imaju hrabrosti da bi uspeli, ali deluje da je tu hrabrost sve teže posedovati. Između globalne recesije i pandemije koja se ubrzava, tržište može izgledati mnogo više neprijateljski nastrojeno prema vama nego ikada. (više…)

Nastavite čitati

BIZLIFE

Ovih šest stvari svaki dobar šef MORA da zna!

Pred vama su neki od načina na koje možete da napravite dobar poslovni tim i budete šef kog će ljudi cjeniti.

Objavljeno

 

Biti šef jeste prijatna, ali i vrlo izazovna pozicija. Mnogi mladi menadžeri u poslu ponekad nisu svesni svih strana ove pozicije. Ne očekuju da, kao lideri, upravo oni moraju da naprave tim koji je kvalitetan i kojem veruju. To je prvi preduslov da menadžer ne mora ubuduće da razmišlja o tome zašto je neko ostao duže na pauzi ili da li će sastanak proći u najboljem redu ako mu šef ne prisustvuje. (više…)

Nastavite čitati

U trendu