Connect with us

FINANSIJE

Od 2018. institucije će sve nabavke morati objavljivati u sistemu e-nabavke

BIH – Javne nabavke predstavljaju veoma bitnu oblast za dalji napredak Bosne i Hercegovine u procesu evropskih integracija, kao i informisanje evropskih institucija kako se troše sredstva kroz javne nabavke. U skladu sa ovim Agencija za javne nabavke Bosne i Hercegovine je uradila prijedlog godišnjeg izvještaj o zaključenim ugovorima u postupcima javnih nabavki u 2015. godini.

Objavljeno

 


 

Direktorica Agencije za javne nabavke Bosne i Hercegovine, Đinita Fočo kaže kako je nedavno objavljen javni poziv za konsultacije sa javnošću, koji je obavezan i koji proizilazi iz Pravila za javne konsultacije Ministarstva pravde BiH da svi pravni dokumenti koje pripremaju institucije BiH imaju obavezu provesti javne konsultacije, te je to uslov da bi se materijal uputio na Vijeću ministara BiH na usvajanje.

Pozivajući se na godišnji izvještaj Agencije za period od 01.01.2015. -31.12.2015. godine u Bosni i Hercegovini, kaže da je ukupna vrijednost dodijeljenih ugovora 1.468.282.290,48 KM u postupcima javnih nabavki.

Ovo prema aktuelnom izvještaju predstavlja smanjenje od 1.215.301.065,88 KM ili 45,29 % u odnosu na 2014. godinu kada je ukupna vrijednost ugovora iznosila 2.683.583.356,36 KM, odnosno smanjenje od 1.268.064.004,48 KM ili 46,34 % u odnosu na 2013. godinu, kada je ukupna vrijednost iznosila 2.736.346.294,96 KM, 25 odnosno smanjenje od 2.092.186.128,46 KM ili 58,76 % u odnosu na 2012. godinu, kada je ukupna vrijednost iznosila 3.560.468.418,94 KM, odnosno smanjenje od 1.660.551.081,48KM ili 53,07 % u odnosu na 2011. godinu kada je ukupna vrijednost iznosila 3.128.833.371,96 KM.

Također u izvještaju i pored evidentiranog i vidljivog trenda rasta broja ugovornih organa i dalje je evidentan problem, da veliki broj ugovornih organa nije registrovan u sistemu „E-nabavke“, zbog čega ne objavljuju Obavještenja o dodjeli ugovora, odnosno ne dostavljaju izvještaje o provedenim postupcima javnih nabavki.

Stoga je predviđeno da su ugovorni organi dužni objaviti tendersku dokumentaciju u sistemu „E-nabavke“ za najmanje: u 2016. godini 30 posto postupaka javne nabavke za koje se objavljuje obavještenje o nabavci, u 2017. godini 60 posto postupaka javne nabavke za koje se objavljuje obavještenje o nabavci.

Reklama

Od 01.01.2018. godine ugovorni organi su dužni za sve postupke javne nabavke za koje objavljuje obavještenje o nabavci objaviti tendersku dokumentaciju u sistemu „E-nabavke“.

Ono što govore zadnji podaci, a koji su jasno iskazani u prijedlogu godišnjeg izvještaja, jeste da su u  periodu od 01.07.2015. do 31.12.2015. godine u sistemu „E-nabavke“ ugovorni organi objavili 1.801 tendersku dokumentaciju zajedno sa obavještenjem o nabavci.

Od ukupnog broja ugovornih organa u Bosni i Hercegovini koji su obavezni primjenjivati Zakon o javnim nabavama BiH prema podacima sa 31.12.2015. godine, 2053 ugovornih organa je registrovano za dostavljanja izvještaja u postupcima javnih nabavki u informacioni sistem „E nabavke“.

Najveće povećanje broja novo registrovanih ugovornih organa prema nivou vlasti u 2015. godini u sistemu „E-nabavke“ je u Republici Srpskoj 379 ili 82,03 % u odnosu na stanje 31.12.2014. godine.

U 2015. GODINI PODNESENO 2.011 ŽALBI U POSTUPKU JAVNIH NABAVKI

Ured za razmatranje žalbi je tokom 2015. godine zaprimio 2.011 žalbi koje su podnesene u postupku javnih nabavki. Broj rješenih žalbi u 2015. godini je 1820, od čega je 125 žalbi koje su zaprimljene u 2014. godini i 1.695 žalbi koje su zaprimljene u 2014. godini. Ukupan broj nerješenih žalbi a zaprimljenih u 2015. godini je 316.

Reklama

Od ukupnog broja zaprimljenih žalbi u 2015. godini URŽ sa sjedištem u Sarajevu je zaprimio 1595 i od toga riješio 1522. Filijale URŽ-a računajući od 19.10.2015. godine u filijalama zaprimile su 416 žalbi i od toga riješile 173, odnosno filijala Banja Luka zaprimila 148 i riješila 67 žalbi, odnosno filijala Mostar zaprimila 268 i riješila 106 žalbi. Broj primljenih žalbi u 2015. godini je 2.011 što u odnosu na 2014. godini kada je zaprimljeno 1.132 predstavlja povećanje za 879 žalbi ili 77,65 %. Od ukupnog broja zaprimljeni žalbi u 2015. godini 84,29 % je riješeno.

U 2015. godini je riješeno 125 žalbi, koje su zaprimljene krajem 2014. godine, a koje nisu mogle biti riješene u 2014. godini, zbog vremena koje je bilo potrebno za kompletiranje predmeta. Ukupan broj zaprimljenih žalbi 2011 u 2015. godine predstavlja 10,73 % u odnosu na broj od 18.735 objavljenih obavještenja o nabavci.

Izvor: Akta.ba

Nastavite čitati

FINANSIJE

Firmama MMSCODE i Core 3,7 mil KM za održavanje IZIS-a

Objavljeno

 

Od

Fond zdravstvenog osiguranja (FZO) RS platiće firmama MMSCODE iz Banjaluke i Core iz Sarajeva 3,7 mil KM za trogodišnje održavanje Integrisanog zdravstvenog informacionog sistema (IZIS).

Rezultat je to tendera koji je sproveo Fond zdravstvenog osiguranja (FZO) RS na osnovu kojeg se potpisuje trogodišnji ugovor.

U odluci o izboru najpovoljnijeg ponuđača je navedeno da se prihvata ponuda grupe ponuđača MMSCODE iz Banjaluke i Core iz Sarajeva u vrijednosti od 3.753.529 KM sa pripadajućim porezima.

Prihvaćena ponuda, koja je ujedno bila i jedina, je za 2.171 KM niža u odnosu na sredstva koja su bila predviđena tenderom (3.755.700 KM sa PDV-om).

Kako je Capital ranije pisao, Fond je kroz ovogodišnji plan javnih nabavki uvećao sredstva za ove namjene.

Prvobitno je bilo predviđeno 680.000 KM bez PDV-a odnosno 795.600 sa PDV-om za ovu godinu. Sredinom godine je došlo do promjene plana javnih nabavki, pa su u Fondu odlučili da se redovno održavanje IZIS-a obezbijedi kroz trogodišnji ugovor, a za te namjene su planirali 3,2 mil KM bez PDV-a ili 3,75 miliona sa pripadajućim porezom.

Reklama

To znači da će se na godišnjem nivou za ove namjene izdvajati oko 1,2 mil KM, što je oko 400.000 KM više od prvobitnog plana.

Nakon izmjene plana objavljen je tender za izbor izvođača na kojem su se pojavile samo navedene firme.

Podsjećanja radi, IZIS je plaćen 26 mil KM kompanijama MMSCode, Lanaco i Ericsson Nikola Tesla iz Zagreba koje su radile na njegovom kreiranju i implementaciji.

Kompletan razvojni put IZIS-a, kako navodi Capital, pratili su problemi. Od prvog dana sistem se pokazao kao neefikasan i neprilagođen doktorima koji su mjesecima negodovali zbog komplikacija i nepovezanosti sa drugim zdravstvenim ustanovama.

Inače, IZIS je krajem prošle godine bio na meti hakerskog napada zbog čega je cijeli sistem ove godine često bio van funkcije.

Capital

Reklama
Nastavite čitati

FINANSIJE

Novo zaduženje Republike Srpske za 10 miliona KM

Objavljeno

 

Od

Vlada Republike Srpske ponovo se juče zadužila na Banjalučkoj berzi za nešto više od 10 miliona KM prodajom 10.000 obveznica.

Prema izvještaju o rezultatima aukcije 68. emisije obveznica, rok dospijeća je pet godina a kamata 6%.

Ukupno je bilo 19.123.424 KM pristiglih ponuda, dok je ukupna prodajna vrijednost obveznica iznosila 10.076.000 mil KM.

eKapija

Nastavite čitati

FINANSIJE

Otključajte svoju finansijsku budućnost! Sa MS Loans na korak od uspjeha

Objavljeno

 

Od

Prvi alternativni investicioni fond u Bosni i Hercegovini počinje sa radom, što znači da od danas preduzetnici, mikro, mala i srednja preduzeća imaju alternativni izvor za finansiranje svojih potreba i svog poslovanja.

Zaključno sa 02.07.2024. godine uspješno je završena početna ponuda udjela za Otvoreni specijalizovani alternativni investicioni fond za ulaganje u potraživanja po datim zajmovima sa privatnom ponudom „MS Loans“. Pravilima Fonda bilo je predviđeno da početna ponuda može da traje 90 dana, međutim potrebni iznos sredstava od 1.000.000 KM je prikupljen u dosta kraćem roku, čime je okončana početna ponuda udjela.

„MS Loans“ je prvi alternativni investicioni fond u Bosni i Hercegovini, a Fond će davati zajmove mikro, malim i srednjim preduzećima i preduzetnicima. Fond je osnovan sa ciljem da privrednim subjektima omogući brži, jednostavniji i fleksibilniji pristup finansijskim sredstvima koja su im potrebna za redovan rad i razvoj.

Inače, ovo je osmi investicioni fond kojim upravlja Društvo za upravljanje investicionim fondovima „Management Solutions“ d.o.o. Banja Luka, a ukupna imovina svih fondova kojima upravlja Društvo iznosi preko 33 miliona KM. „Management Solutions“ već 17 godina svojim klijentima nudi prepoznatljiva upravljačka rješenja i omogućava im ulaganje slobodnih sredstava u respektabilne investicione fondove, čija imovina se investira kako na domaćem tržištu, tako i na razvijenim svjetskim tržištima.

Više informacija o Fondu možete pronaći ovdje

Nastavite čitati

U trendu