Connect with us

PREDUZETNIŠTVO

6 razloga zašto je vaš e-mail ignorisan

Poslali ste dobro osmišljen e-mail, i nadate se da će odgovor uslediti prije ili kasnije. Ali posle tri dana se ništa ne dešava. Svima nam se dešavalo da nam ignorišu e-mailove, što je u najmanju ruku frustrirajuće.

Objavljeno

 


 

Prvo ćete pomisliti da je primalac poruke neodgovoran, ali ste vjerovatno i sami doprinjeli problemu. Ukoliko ste napravili jednu od ovih šest grešaka, doprinjeli ste vjerovatnoći da vam na e-mail nikad ne odgovore.

Niste jasno naveli šta očekujete u odgovoru.
Ljudi ne čitaju misli. Iako mislite da je očigledno da očekujete brz odgovor, pročitajte vaš e-mail još jednom. Da li ste to jasno stavili do znanja u poruci?

E-mail prepiska mora negdje da se završi, i ne zahtjeva dobijanje odgovora po nekom nepisanom pravilu. Da biste ga dobili, morate postaviti direktno pitanje ili poziv na akciju. Tako ćete navesti primaoca poruke da osim čitanja uradi još nešto.

Samo ova mala promena će imati pozitivan uticaj na procenat odgovora.

Poziv na odgovor je nejasan.
Sada znate da morate pozvati na akciju u dnu e-maila. Ali, ovo je samo polovina jednačine. Morate biti određeni.

Reklama

Završavajući poruku sa rečenicom “Kaži mi šta misliš” ili “Da li imaš neke ideje?” su previše nejasne i dvosmislene. Umesto toga, postavite određenije pitanje tipa “Da li možete da mi proslijedite bilješke i mišljenje o drugom dijelu ovog izvještaja?”. Tako će vaš poziv na akciju biti eksplicitniji, i na njega ćete prije dobiti odgovor.

Što više olakšate drugoj strani, dobićete povoljnije rezultate.

Naslov poruke je potpuno pogrešan
Može se desiti da vaš e-mail ne bude samo ignorisan, već da nikada ne bude ni otvoren. Zašto? Naslov  vaše poruke je potpuno pogrešno napisan. Suština naslova poruke je jednostavna. Opet, mnogo ljudi se ne pridržava osnovnog pravila da naslov treba da oslikava sadržinu celog e-maila.

Stoga treba izbjegavati fraze kao što su “Prijavite se”, ili još gore, da potpuno izostavite naslov. Ovaj prostor iskoristite da ukratko objasnite sadržinu e-maila.

Vaš e-mail je previše težak za čitanje
Da li ste ikada otvorili e-mail koji je bio pretrpan tolikom količinom teksta da vam se činilo da će vam trebati večnost da ga pročitate? Najverovatnije ste ga zatvorili i rekli sebi da ćete ga kasnije pročitati.

Poruku treba sastaviti što je jednostavnije moguće. To znači da ne dužite priču, i upakujete je jednostavno i sažeto. Koristite tačke nabrajanja i boldujte tekst koji zaslužuje posebnu pažnju, ali ne pretjerujte.

Reklama

Ukoliko vaš e-mail zahtjeva stranice teksta i brojne attachment-e, možda je bolje da se čujete telefonom i zakažete sastanak.

Ne šaljete e-mail pravoj osobi
Ukoliko je moguće, izbegavajte opšte e-mail adrese, kao što su [email protected] ili [email protected]. Potražite e-mail adresu prave osobe ili odeljenja. Možete čak i okrenuti broj telefona i zatražiti e-mail adresu osobe zadužene za vaše pitanje.

Kompletan e-mail je o vama.
Ako je kompletan e-mail fokusiran na vaše potrebe i zahtjeve, možda ćete odbiti drugu stranu da vam odgovori.

Određenu osobu kontaktirate s razlogom. Detaljno joj objasnite koju ulogu ta osoba ima u vašoj prepisci. Šta može da očekuje od cijele priče?

Bilo da je u pitanju završavanje projekta ili mogućnost za novu saradnju, razjašnjavajući potencijalni ishod i koristi ohrabriće ljude da vam zaista odgovore.

Veoma je obeshrabrujuće kada vas neko ignoriše. Ali kada su u pitanju odgovori na elektronsku prepisku, možete sami biti svoj najgori neprijatelj.

Reklama

Izvor: Gdeinvestirati.com

Nastavite čitati

PRIVREDA

Bihaćka plantaža američke borovnice sa 6000 sadnica opravdava svoje postojanje

Objavljeno

 

Sanela i Nusret Sušić u bihaćkom prigradskom naselju Vikići podignuli su plantažu američke borovnice sa 6000 sadnica na površini dva i pol dunuma koja ovih dana opravdava svoje postojanje. U ovaj obiteljski projekt supružnici Sušić uložili su više od 300 000 KM. (više…)

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

Knjige koje će vam pomoći da izgradite preduzetnički duh

Objavljeno

 

Dobri preduzetnici moraju da imaju hrabrosti da bi uspeli, ali deluje da je tu hrabrost sve teže posedovati. Između globalne recesije i pandemije koja se ubrzava, tržište može izgledati mnogo više neprijateljski nastrojeno prema vama nego ikada. (više…)

Nastavite čitati

BIZLIFE

Ovih šest stvari svaki dobar šef MORA da zna!

Pred vama su neki od načina na koje možete da napravite dobar poslovni tim i budete šef kog će ljudi cjeniti.

Objavljeno

 

Biti šef jeste prijatna, ali i vrlo izazovna pozicija. Mnogi mladi menadžeri u poslu ponekad nisu svesni svih strana ove pozicije. Ne očekuju da, kao lideri, upravo oni moraju da naprave tim koji je kvalitetan i kojem veruju. To je prvi preduslov da menadžer ne mora ubuduće da razmišlja o tome zašto je neko ostao duže na pauzi ili da li će sastanak proći u najboljem redu ako mu šef ne prisustvuje. (više…)

Nastavite čitati

U trendu