PREDUZETNIŠTVO
6 razloga zašto je vaš e-mail ignorisan
Poslali ste dobro osmišljen e-mail, i nadate se da će odgovor uslediti prije ili kasnije. Ali posle tri dana se ništa ne dešava. Svima nam se dešavalo da nam ignorišu e-mailove, što je u najmanju ruku frustrirajuće.
Prvo ćete pomisliti da je primalac poruke neodgovoran, ali ste vjerovatno i sami doprinjeli problemu. Ukoliko ste napravili jednu od ovih šest grešaka, doprinjeli ste vjerovatnoći da vam na e-mail nikad ne odgovore.
Niste jasno naveli šta očekujete u odgovoru.
Ljudi ne čitaju misli. Iako mislite da je očigledno da očekujete brz odgovor, pročitajte vaš e-mail još jednom. Da li ste to jasno stavili do znanja u poruci?
E-mail prepiska mora negdje da se završi, i ne zahtjeva dobijanje odgovora po nekom nepisanom pravilu. Da biste ga dobili, morate postaviti direktno pitanje ili poziv na akciju. Tako ćete navesti primaoca poruke da osim čitanja uradi još nešto.
Samo ova mala promena će imati pozitivan uticaj na procenat odgovora.
Poziv na odgovor je nejasan.
Sada znate da morate pozvati na akciju u dnu e-maila. Ali, ovo je samo polovina jednačine. Morate biti određeni.
Završavajući poruku sa rečenicom “Kaži mi šta misliš” ili “Da li imaš neke ideje?” su previše nejasne i dvosmislene. Umesto toga, postavite određenije pitanje tipa “Da li možete da mi proslijedite bilješke i mišljenje o drugom dijelu ovog izvještaja?”. Tako će vaš poziv na akciju biti eksplicitniji, i na njega ćete prije dobiti odgovor.
Što više olakšate drugoj strani, dobićete povoljnije rezultate.
Naslov poruke je potpuno pogrešan
Može se desiti da vaš e-mail ne bude samo ignorisan, već da nikada ne bude ni otvoren. Zašto? Naslov vaše poruke je potpuno pogrešno napisan. Suština naslova poruke je jednostavna. Opet, mnogo ljudi se ne pridržava osnovnog pravila da naslov treba da oslikava sadržinu celog e-maila.
Stoga treba izbjegavati fraze kao što su “Prijavite se”, ili još gore, da potpuno izostavite naslov. Ovaj prostor iskoristite da ukratko objasnite sadržinu e-maila.
Vaš e-mail je previše težak za čitanje
Da li ste ikada otvorili e-mail koji je bio pretrpan tolikom količinom teksta da vam se činilo da će vam trebati večnost da ga pročitate? Najverovatnije ste ga zatvorili i rekli sebi da ćete ga kasnije pročitati.
Poruku treba sastaviti što je jednostavnije moguće. To znači da ne dužite priču, i upakujete je jednostavno i sažeto. Koristite tačke nabrajanja i boldujte tekst koji zaslužuje posebnu pažnju, ali ne pretjerujte.
Ukoliko vaš e-mail zahtjeva stranice teksta i brojne attachment-e, možda je bolje da se čujete telefonom i zakažete sastanak.
Ne šaljete e-mail pravoj osobi
Ukoliko je moguće, izbegavajte opšte e-mail adrese, kao što su [email protected] ili [email protected]. Potražite e-mail adresu prave osobe ili odeljenja. Možete čak i okrenuti broj telefona i zatražiti e-mail adresu osobe zadužene za vaše pitanje.
Kompletan e-mail je o vama.
Ako je kompletan e-mail fokusiran na vaše potrebe i zahtjeve, možda ćete odbiti drugu stranu da vam odgovori.
Određenu osobu kontaktirate s razlogom. Detaljno joj objasnite koju ulogu ta osoba ima u vašoj prepisci. Šta može da očekuje od cijele priče?
Bilo da je u pitanju završavanje projekta ili mogućnost za novu saradnju, razjašnjavajući potencijalni ishod i koristi ohrabriće ljude da vam zaista odgovore.
Veoma je obeshrabrujuće kada vas neko ignoriše. Ali kada su u pitanju odgovori na elektronsku prepisku, možete sami biti svoj najgori neprijatelj.
Izvor: Gdeinvestirati.com
PRIVREDA
Bihaćka plantaža američke borovnice sa 6000 sadnica opravdava svoje postojanje
Sanela i Nusret Sušić u bihaćkom prigradskom naselju Vikići podignuli su plantažu američke borovnice sa 6000 sadnica na površini dva i pol dunuma koja ovih dana opravdava svoje postojanje. U ovaj obiteljski projekt supružnici Sušić uložili su više od 300 000 KM. (više…)
PREDUZETNIŠTVO
Knjige koje će vam pomoći da izgradite preduzetnički duh
Dobri preduzetnici moraju da imaju hrabrosti da bi uspeli, ali deluje da je tu hrabrost sve teže posedovati. Između globalne recesije i pandemije koja se ubrzava, tržište može izgledati mnogo više neprijateljski nastrojeno prema vama nego ikada. (više…)
BIZLIFE
Ovih šest stvari svaki dobar šef MORA da zna!
Pred vama su neki od načina na koje možete da napravite dobar poslovni tim i budete šef kog će ljudi cjeniti.
Biti šef jeste prijatna, ali i vrlo izazovna pozicija. Mnogi mladi menadžeri u poslu ponekad nisu svesni svih strana ove pozicije. Ne očekuju da, kao lideri, upravo oni moraju da naprave tim koji je kvalitetan i kojem veruju. To je prvi preduslov da menadžer ne mora ubuduće da razmišlja o tome zašto je neko ostao duže na pauzi ili da li će sastanak proći u najboljem redu ako mu šef ne prisustvuje. (više…)
-
NEKRETNINE8 meseci prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
TELEKOMUNIKACIJE1 godina prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
NOVOSTI3 meseca prije
Učesnici Visa olimpijskog triatlona prikupili 26.500 KM za Specijalnu Olimpijadu u Bosni i Hercegovini
-
FINANSIJE11 meseci prije
Vlada RS donijela odluku: Minimalac će biti 900 KM
-
INVESTICIJE1 godina prije
Castellina Srpska preuzela 29,9 posto akcija Napretka
-
NOVOSTI1 godina prije
Prag za PDV se diže na 100.000 KM, neophodan zahtjev za izlazak iz sistema
-
POLJOPRIVREDA1 godina prije
Proizvođači digli ruke, mnogi zbog malina i na sudu
-
FINANSIJE11 meseci prije
Mtel izašao iz vlasništva svoje firme u BiH, sprema se ulazak Britanaca