LIDERSTVO
8 savjeta koji će vam olakšati sljedeće poslovno putovanje
Ako vaš posao uključuje česta putovanja, zasigurno ste već na vlastitom iskustvu otkrili brojne načine kojima poslovno putovanje prestaje biti izvor stresa, a postaje iskustvo u kojemu možete uživati.
Iako predstavljaju svojevrstan izazov, poslovna putovanja sa sobom donose mnoštvo prilika i mogućnosti za razvoj poslovanja (sklapanje poslova, kontakti), ali i osobni razvoj (usvajanje novih znanja, poticanje kreativnog razmišljanja, razmjena iskustava s kolegama iz branše).
Donosimo nekoliko savjeta i ideja koji će pomoći da vaše sljedeće poslovno putovanje prođe bez suvišnog stresa:
1. Podesite se na pravi način razmišljanja – ciljevi
Prije samog puta odlučite razmišljati konstruktivno i proaktivno. Postavite si ciljeve koje želite postići tijekom putovanja. Još bolje ako je napismeno. Što konkretnije izrazite svoje namjere, vući ćete bolje poteze i prije ih ostvariti. Čak i ako je vaš cilj samo inspirirati se i razbiti kreativnu blokadu, nećete se opterećivati suvišnim aktivnostima i bit ćete fokusirani na one koje vam mogu biti od koristi.
2. Pakovanje koje ima smisla
Poslovna putovanja najčešće nisu dugotrajne naučne ekspedicije, ali dobro se spakovati je nauka za sebe. Prije svega, uložite u kvalitetnu putnu torbu/kofer od izdržljivog materijala s nekoliko pretinaca kako biste lakše organizovali prtljag. Gužvanje odjeće možete izbjeći tako što ćete ju zarolati. Ponesite i nekoliko plastičnih vrećica za prljavu odjeću kako biste ju pri pakovanju na povratku mogli odvojiti od čiste. Prije pakovanja zapišite što mislite da bi trebalo ponijeti. Zatim popis redukujte na ono najpraktičnije.
Prtljaga se zna izgubiti, a nije imuna ni na krađu. Dobro je znati da lopovi manje kradu kofere jarkih boja, jer odvlače pažnju.
Neka program putovanja diktira odabir odjeće. Klasična poslovna moda nikad ne izlazi iz mode. Ponesite odjeću koju možete međusobno iskombinovati i iskoristiti za više prilika (formalne i neformalne). Pritom imajte na umu da to budu vama i inače ugodni komadi. Cipele koje niste nikada dosada nosili ostavite kod kuće.
3. Networking i prije putovanja
Većina događanja ima svoju službenu stranicu/grupu i hashtag. Saznajte ide li netko koga poznajete na određenu konferenciju. Možda vam se pridruži i poveže vas s nekim iz vlastitog kruga kontakata. Ako se radi o kontaktima koje održavate isključivo online, eto prilike da se bolje povežete i uživo.
Slijedite nekoliko savjeta za networking prije i za vrijeme poslovnog puta:
– Koristite i umrežite se preko LinkedIn grupa.
– Pronađite relevantne Facebook grupe za vašu industriju.
– Koristite servise kao što su MeetUp, Eventbrite and Eventful da pronađete lokalne događaje.
4. Držite energiju na nivou
Stres, iscrpljenost i obveze kradu energiju. Poslovna putovanja nisu pošteđena napetosti, zato ne testirajte vlastite granice prije samog puta iscrpljujućim treninzima, izgladnjivanjem ili prejedanjem.
Bez obzira kojim prijevoznim sredstvom putovali, pri ruci imajte neki jednostavan, lako probavljiv i praktično upakirani zalogaj (energetske, proteinske pločice, krekeri), te svakako dovoljno vode da ne dehidrirate.
5. Nadohvat ruke
Nikad ne znate tko može sjesti do vas u autobusu ili zrakoplovu, stoga imajte u pripremi posjetnice. Ako ste uza sva čuda moderne tehnologije skloniji dobrom starom papiru, u torbi koja vas stalno prati sačuvajte mjesto za notes ili manji rokovnik u koji ćete zapisati sve ideje, imena/kontakte i sve ostalo što se može pokazati važnim za vrijeme putovanja.
Još nekoliko praktičnih i korisnih stvari za pri ruci: loptica za opuštanje šake (i vas u cjelini), jastučić za vrat prilikom dužih vožnji ili neki običan ali vama udoban, dobro štivo za skratiti vrijeme, higijenske vlažne maramice.
6. Sve račune u isti koš
Točnije, kuvertu. Ponesite sa sobom jednu ili dvije kako bi svi vaši troškovi tijekom putovanja bili na jednom mjestu, što će olakšati situaciju prilikom njihovog obračunavanja poslije puta. Ako ste više skloni da imate sve na jednom uređaju, ima i dobra aplikacija za tu svrhu – Expensify.
7. Ne samo posao
Nego i opuštanje. Čak i kod konferencija s najgušćim rasporedom predavanja postoji vrijeme za odmor. Svaka lokacija nudi nešto posebno, morske destinacije nisu jedine ”egzotične”. Ako ste, primjerice, odsjeli i pronašli hotel, raspitajte se na recepciji o aktualnim događanjima u gradu, kafićima i restoranima sa glazbenim večerima i, naravno, poznatim i manje poznatim znamenitostima.
Možda se baš za vrijeme vašeg poslovnog puta organiziraju neke vama zanimljive i korisne radionice, neovisno o razlogu vašeg dolaska? Izvrsna prilika da izvučete maksimum iz službenog putovanja.
8. Tehnikalije koje život (i posao) znače
Pohranite kopije važnih dokumenata kako biste izbjegli neugodnosti ukoliko tehnologija zakaže. Nemojte zanemariti važne poslovne obveze dok ste na putu.
Napravite popis svih važnih poziva koje morate obaviti za vrijeme trajanja putovanja i e-mailova koje morate poslati.
Raspitajte se o hotelu u kojem ćete odsjesti i njihovim uslugama kako biste znali na što možete računati (npr. brzina internet mreže, parking, dvorana za sastanke i sl.). Lokacija ovdje nije garancija, stoga bitne informacije saznajte na vrijeme.
– Napravite kopije ličnih isprava – mogućnost gubljenja ili krađe uvijek postoji.
– Koristite i neke korisne aplikacije za putovanja:
– TripIt – za organizaciju poslovnog puta.
– Hipmunk – aplikacija vam omogućuje da u nekoliko sekundi dobijete pregled svih dostupnih avio karata po najnižoj cijeni.
– Hotel Tonight – pronađite last minute rezervacije hotela na popustu.
– Wi-Fi Finder – brzo pronađite WiFi spotove.
Na kraju…
Svako poslovno putovanje je poseban doživljaj, ali sva ona zahtijevaju profesionalan izgled i postupanje u svim situacijama za vrijeme njihova trajanja.
To možete postići dobrom i pravovremenom pripremom.
Spomenuli smo ciljeve putovanja. Neka jedan od njih bude i da se s putovanja ne vratite umorniji nego što ste bili prije odlaska.
Izvor: Manager.ba
LIDERSTVO
6 lekcija Majkla Džordana o liderstvu
Karantinske dane dobrom dijelu planete uljepšao je dokumentarni serijal „Posljednji ples“, posvećen čuvenom Majklu Džordanu i njegovim isto tako čuvenim Čikago bulsima iz devedesetih godina prošloga vijeka. (više…)
LIDERSTVO
Rješavanja sukoba – šta trebate znati?
Činimo to gotovo svakodnevno. Postalo nam je navika koju uzimamo zdravo za gotovo i ne mislimo da ju možemo promijeniti. Tvrdoglavi smo ako neko kaže da stvari možemo činiti drugačije. Da, govorimo o sukobu. Tom malom naporu koji nas, često bez našeg znanja, sputava i čini razdražljivima.
Novost koju uvodimo u vaš život je da se sukobe može uspješno riješiti, bez da je jedna strana gubitnička, a druga pobjednička. Postoji sukob nakon kojega su svi učesnici nešto naučili i međusobno se zbližili. Jedino što trebate je naučiti kako.
Konstruktivno rješavanje sukoba odnosi se na nenasilno rješavanje sukoba, u kojemu se vodi interes o svim akterima te njihovim interesima. Proces uključuje dijalog, rješenje problema, pregovor, pomirenje i prevenciju eskalacije nasilja.
Da bi rješavanje sukoba bilo uspješno, potrebno je biti upućen u dinamiku sukoba:
- Svako od nas u sukobu bira hoće li zauzeti saradnički ili takmičarski stav.
- Sukobljene strane često netačno opažaju namjere i akcije drugih ljudi. Često poruka koju šaljemo bude drugačije protumačena od onoga ko poruku prima. Jednako tako mi možemo protumačiti poruku svog sagovornika na način koji nije povezan s onime što nam osoba govori. Uvijek treba provjeriti je li tačna naša interpretacija akcije druge strane.
- Uspostavljanje i održavanje povjerenja. Za ponovnu izgradnju povjerenja često može pomoći treća, neutralna strana.
- Povezivanje na temelju zajedničkog cilja ili interesa može poslužiti kada nedostaje povjerenja među zavađenim stranama.
- Zbog nesigurnost i stalne promjene okolnosti, potrebno je fleksibilno razmišljati i reagovati. Moramo prilagođavati postupke i koristiti različite tehnike prilikom rješavanja sukoba.
- Trebamo izbjegavati uzvraćanje istom mjerom. Ako nas je druga strana povrijedila, ne smijemo dozvoliti jednak udarac, jer ćemo se tako naći u spirali iz koje je teško izaći. Bitno je očuvati usmjerenost na cilj i zaboraviti osvetu.
- Cilj rješavanja sukoba treba biti čuvanje odnosa, bez odustajanja od važnog interesa.
Koji su pristupi rješavanja problema?
- Pobjeda – poraz: Ja ću dobiti šta trebam, a ti ćeš izgubiti.
- Poraz – pobjeda: Ti ćeš dobiti što trebaš, a ja neću.
- Poraz – poraz: Ni ti, ni ja nećemo dobiti što nam treba.
- Pobjeda – pobjeda: I ti i ja ćemo dobiti što trebamo.
Da bi rezultat sukoba bio odnos pobjednik – pobjednik, potrebno je pažnju usmjeriti s protivnika na problem i njegovo rješavanje. Također, treba osvijestiti potrebu za ostvarenjem svog cilja unutar sukoba, kao i potrebu da očuvamo odnos s osobom ili osobama s kojima smo u sukobu.
Vještine rješavanja sukoba
Dogovaranje je tehnika rješavanja sukoba unutar koje je u interesu obje sukobljene strane da obje strane budu maksimalno zadovoljene.
Proces uključuje:
– utvrđivanje osnovnih interesa obje strane,
– traženje alternativa i utvrđivanje posljedica,
– utvrđivanje rješenja koja su prihvatljiva za obe strane,
– primjena rješenja.
Pregovaranje se razlikuje od dogovora jer je zajednički interes sukobljenih strana minimalan. Važno je razlikovati pregovaračku svađu i pregovaranje. Kod pregovaranja postoji iskrena spremnost obiju strana za pronalazak rješenja koje će biti povoljno za sve. U svađi svaka strana traži rješenje za sebe.
Na umu kod pregovaranja treba imati:
- o čemu se pregovara,
- kako će se pregovaranje voditi (pravila, spremnost za pregovaranje itd.),
- te o dotadašnjim odnosima između strana.
Da bi pregovaranje bilo uspješno trebamo: Odvojiti osobe od problema/područja sukoba.
Kod pregovaranja trebamo:
- Biti „tvrdi“ prema zajedničkom problemu, a „meki“ prema osobi.
- Usmjeriti se na interese i potrebe, a ne na status i poziciju.
- Naglasiti zajedničke elemente, čak i kad su zajednički interesi minimalni.
- Predlagati što više rješenja.
- Dogovoriti jasno rješenje.
Posredovanje je rješavanje sukoba u koju je uključena treća, nepristrana strana. Posrednik olakšava pregovaranje, a ne donosi odluku o rješenju sukoba, pomaže sukobljenim stranama u prepoznavanju stvarnog problema, osigurava dobre uslove za njegovo rješavanje, pomaže pri pronalaženju još mogućih rješenja te olakšava proces donošenja odluka.
Da biste sukob riješili uspješno vodite se navodima:
- Više se može postići sukobom nego borbom.
- Rješenja koja zadovoljavaju obje strane postoje.
- Postoji povezanost načina odnošenja prema problemu i njegova rješavanja.
- Potrebno je biti spreman na suradnju, imati pozitivnu sliku o sebi te vještine komuniciranja (slušanje, jasno izražavanje…)
Ostanite mirni i srećno!
Izvor: krenizdravo.rtl.hr
PREDUZETNIŠTVO
4 stvari koje najbolji šefovi kažu novom zaposlenom koje većina drugih nikada ne kaže
Naporno radite na pronalaženju, intervjuisanju i zapošljavanju pravih zaposlenih. Oni imaju odlične vještine, veliko iskustvo i sjajan stav, pa jednom kad ih angažujete dovoljno je da ih pustite da sami rade. (više…)
-
NEKRETNINE8 meseci prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
TELEKOMUNIKACIJE1 godina prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
NOVOSTI3 meseca prije
Učesnici Visa olimpijskog triatlona prikupili 26.500 KM za Specijalnu Olimpijadu u Bosni i Hercegovini
-
FINANSIJE11 meseci prije
Vlada RS donijela odluku: Minimalac će biti 900 KM
-
INVESTICIJE1 godina prije
Castellina Srpska preuzela 29,9 posto akcija Napretka
-
NOVOSTI1 godina prije
Prag za PDV se diže na 100.000 KM, neophodan zahtjev za izlazak iz sistema
-
POLJOPRIVREDA1 godina prije
Proizvođači digli ruke, mnogi zbog malina i na sudu
-
FINANSIJE12 meseci prije
Mtel izašao iz vlasništva svoje firme u BiH, sprema se ulazak Britanaca