LIDERSTVO
Stvar koju roditelji direktori rijetko čuju
Prije nekoliko mjeseci, proveo sam cijelu nedelju sa svojom porodicom, što se veoma rijetko dešavalo. Bili smo sami, pomalo izolovani od civilizacije. Iznajmili smo brod-kuću i krstarili. Nikog osim nas nije bio tu. Jedini kontakt sa drugim ljudima je bio sa momkom koji nam je dostavio gas za roštilj.
Ne putujemo često sami, iako bismo to trebali činiti češće. Ustvari, to je bio prvi put u posljednjih pet godina da smo se sami otisnuli negdje, a to je bilo otkad sam preuzeo funkciju direktora u kompaniji „Wexley“. Bilo je više razloga za to, uglavnom su to bili odmori sa prijateljima, članovima familije, odlazak kod bližih ili daljih rođaka, poslovna putovanja i slično.
Međutim, sa baš tog našeg usamljenog putovanja sam mnogo naučio. Na primjer, cbećao sam sebi da neću se priključivati na net da provjeravam elektronsku poštu i odmah od samog početka odmora kršio vlastito obećanje. Kanije, shvatio sam da je to veoma frustrirajuće, jer sam obično nakon čitanja uvlačio se u posao, te tako izgubio sat ili dva odmora.
Inače za razliku od mnogih direktora, ja sam provodio mnogo više zajedničkih trenutaka sa mojom djecom (8 i 5 godina), nego mnogi direktori i rukovodioci sa svojom. Nastojao sam da budem što više sa djecom, te sam pokušavao praviti balans između posla i porodice i to na način da sam često radio od kuće, kada djevojke odu spavati, vozio ih na karate ili druge neke aktivnosti u toku radnog vremena i takve stvari. Ipak, kada smo bili sami uvijek bih nekako upadao u svoj uobičajni radni ritam.
Što se tiče samog posla, mogu reći da sam poprilično sam srećan i zadovaoljan sam svojim zaposlenicima. Mi smo agencija koja se bavi kreativnim radom, nešto kao fabrika zabave, i okružen sam pametnim ljudima koji su obzirni i ne prave velike greške. Čak i kada se to desi, oni uče iz sopstvenih grešaka, a vjerujemo da se na greškama najbolje uči.
U tom odsustvu iz kompanije, a rad na odmoru, stavio sam svoju djecu na čekanje i to je bilo skroz bezveze od mene, nisam to trebao raditi. Znao sam da ćemo donošenjem blatnjavih stijena na brod uprljati ga blatom. Znao sam da će guranje sestre štapom u ruku izazvati plač. Znao sam da miješanjem svih vodenih boja zajedno u jednu će rezultirati mutnim braon neredom. Trgnuo sam se i prestao raditi. Donijeo sam posao na odmor i shvatio da, i kad sam upravu, a oni nisu, svejedno im uskraćujem mogućnost da istražuju i uče i tako zadovolje svoju znatiželju. Drago mi je što imam znatiželjnu djecu i treba što više vremena provoditi s njima i pustiti ih da uče, da istražuju i to trebam činiti i ja sa njima.
Djeca tog uzrasta nisu na platnom spisku. Ništa ne košta gledati kako uče. Ostavite posao u kancelariji. Jedina valuta kod kuće koju imate je vrijeme, a ono je mnogo vrijednije od novca. Vrijeme za učenje, vrijeme za eksperimente, vrijeme da budete hrabri, odvažni, luckasti, glupi ili sjajni. Da mi je to bar neko rekao ranije ili da su mi djeca bar rekla nešto ranije o mom poslu. Popustite malo konce, svakako nikad ne možete biti sigurni kuda stvari idu. To sam shvatio i sada tako radim, ali što je najvažnije odmor na brodu me je naučio kako da budem bolji tata, a ujedno budem dobar i u kompaniji.
Autor: Cal McAllister / Suosnivač i direktor kompanije „Wexley School for Girls“
Izvor: Inc.com
LIDERSTVO
6 lekcija Majkla Džordana o liderstvu
Karantinske dane dobrom dijelu planete uljepšao je dokumentarni serijal „Posljednji ples“, posvećen čuvenom Majklu Džordanu i njegovim isto tako čuvenim Čikago bulsima iz devedesetih godina prošloga vijeka. (više…)
LIDERSTVO
Rješavanja sukoba – šta trebate znati?
Činimo to gotovo svakodnevno. Postalo nam je navika koju uzimamo zdravo za gotovo i ne mislimo da ju možemo promijeniti. Tvrdoglavi smo ako neko kaže da stvari možemo činiti drugačije. Da, govorimo o sukobu. Tom malom naporu koji nas, često bez našeg znanja, sputava i čini razdražljivima.
Novost koju uvodimo u vaš život je da se sukobe može uspješno riješiti, bez da je jedna strana gubitnička, a druga pobjednička. Postoji sukob nakon kojega su svi učesnici nešto naučili i međusobno se zbližili. Jedino što trebate je naučiti kako.
Konstruktivno rješavanje sukoba odnosi se na nenasilno rješavanje sukoba, u kojemu se vodi interes o svim akterima te njihovim interesima. Proces uključuje dijalog, rješenje problema, pregovor, pomirenje i prevenciju eskalacije nasilja.
Da bi rješavanje sukoba bilo uspješno, potrebno je biti upućen u dinamiku sukoba:
- Svako od nas u sukobu bira hoće li zauzeti saradnički ili takmičarski stav.
- Sukobljene strane često netačno opažaju namjere i akcije drugih ljudi. Često poruka koju šaljemo bude drugačije protumačena od onoga ko poruku prima. Jednako tako mi možemo protumačiti poruku svog sagovornika na način koji nije povezan s onime što nam osoba govori. Uvijek treba provjeriti je li tačna naša interpretacija akcije druge strane.
- Uspostavljanje i održavanje povjerenja. Za ponovnu izgradnju povjerenja često može pomoći treća, neutralna strana.
- Povezivanje na temelju zajedničkog cilja ili interesa može poslužiti kada nedostaje povjerenja među zavađenim stranama.
- Zbog nesigurnost i stalne promjene okolnosti, potrebno je fleksibilno razmišljati i reagovati. Moramo prilagođavati postupke i koristiti različite tehnike prilikom rješavanja sukoba.
- Trebamo izbjegavati uzvraćanje istom mjerom. Ako nas je druga strana povrijedila, ne smijemo dozvoliti jednak udarac, jer ćemo se tako naći u spirali iz koje je teško izaći. Bitno je očuvati usmjerenost na cilj i zaboraviti osvetu.
- Cilj rješavanja sukoba treba biti čuvanje odnosa, bez odustajanja od važnog interesa.
Koji su pristupi rješavanja problema?
- Pobjeda – poraz: Ja ću dobiti šta trebam, a ti ćeš izgubiti.
- Poraz – pobjeda: Ti ćeš dobiti što trebaš, a ja neću.
- Poraz – poraz: Ni ti, ni ja nećemo dobiti što nam treba.
- Pobjeda – pobjeda: I ti i ja ćemo dobiti što trebamo.
Da bi rezultat sukoba bio odnos pobjednik – pobjednik, potrebno je pažnju usmjeriti s protivnika na problem i njegovo rješavanje. Također, treba osvijestiti potrebu za ostvarenjem svog cilja unutar sukoba, kao i potrebu da očuvamo odnos s osobom ili osobama s kojima smo u sukobu.
Vještine rješavanja sukoba
Dogovaranje je tehnika rješavanja sukoba unutar koje je u interesu obje sukobljene strane da obje strane budu maksimalno zadovoljene.
Proces uključuje:
– utvrđivanje osnovnih interesa obje strane,
– traženje alternativa i utvrđivanje posljedica,
– utvrđivanje rješenja koja su prihvatljiva za obe strane,
– primjena rješenja.
Pregovaranje se razlikuje od dogovora jer je zajednički interes sukobljenih strana minimalan. Važno je razlikovati pregovaračku svađu i pregovaranje. Kod pregovaranja postoji iskrena spremnost obiju strana za pronalazak rješenja koje će biti povoljno za sve. U svađi svaka strana traži rješenje za sebe.
Na umu kod pregovaranja treba imati:
- o čemu se pregovara,
- kako će se pregovaranje voditi (pravila, spremnost za pregovaranje itd.),
- te o dotadašnjim odnosima između strana.
Da bi pregovaranje bilo uspješno trebamo: Odvojiti osobe od problema/područja sukoba.
Kod pregovaranja trebamo:
- Biti „tvrdi“ prema zajedničkom problemu, a „meki“ prema osobi.
- Usmjeriti se na interese i potrebe, a ne na status i poziciju.
- Naglasiti zajedničke elemente, čak i kad su zajednički interesi minimalni.
- Predlagati što više rješenja.
- Dogovoriti jasno rješenje.
Posredovanje je rješavanje sukoba u koju je uključena treća, nepristrana strana. Posrednik olakšava pregovaranje, a ne donosi odluku o rješenju sukoba, pomaže sukobljenim stranama u prepoznavanju stvarnog problema, osigurava dobre uslove za njegovo rješavanje, pomaže pri pronalaženju još mogućih rješenja te olakšava proces donošenja odluka.
Da biste sukob riješili uspješno vodite se navodima:
- Više se može postići sukobom nego borbom.
- Rješenja koja zadovoljavaju obje strane postoje.
- Postoji povezanost načina odnošenja prema problemu i njegova rješavanja.
- Potrebno je biti spreman na suradnju, imati pozitivnu sliku o sebi te vještine komuniciranja (slušanje, jasno izražavanje…)
Ostanite mirni i srećno!
Izvor: krenizdravo.rtl.hr
PREDUZETNIŠTVO
4 stvari koje najbolji šefovi kažu novom zaposlenom koje većina drugih nikada ne kaže
Naporno radite na pronalaženju, intervjuisanju i zapošljavanju pravih zaposlenih. Oni imaju odlične vještine, veliko iskustvo i sjajan stav, pa jednom kad ih angažujete dovoljno je da ih pustite da sami rade. (više…)
-
NEKRETNINE8 meseci prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
TELEKOMUNIKACIJE1 godina prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
NOVOSTI3 meseca prije
Učesnici Visa olimpijskog triatlona prikupili 26.500 KM za Specijalnu Olimpijadu u Bosni i Hercegovini
-
FINANSIJE11 meseci prije
Vlada RS donijela odluku: Minimalac će biti 900 KM
-
INVESTICIJE1 godina prije
Castellina Srpska preuzela 29,9 posto akcija Napretka
-
NOVOSTI1 godina prije
Prag za PDV se diže na 100.000 KM, neophodan zahtjev za izlazak iz sistema
-
POLJOPRIVREDA1 godina prije
Proizvođači digli ruke, mnogi zbog malina i na sudu
-
FINANSIJE12 meseci prije
Mtel izašao iz vlasništva svoje firme u BiH, sprema se ulazak Britanaca