Connect with us

KARIJERA

Ostavite dobar utisak u samo 7 sekundi

Vjerovali ili ne, prvi utisak se stiče u pvih 7 sekundi interakcije. 

Objavljeno

 


U interakciji licem u lice 90% poruka prenosimo tonom glasa i neverbalnom komunikacijom (govor tijela, geste, mimika), a manje od 10% odnosi se na riječi koje izgovaramo?

Uzevši u obzir da se u današnje vrijeme za komunikaciju sve češće koristimo sms porukama i facebookom, to i nije najsretniji podatak. Jer na taj način ne možemo čuti ton kojim osoba govori, niti vidjeti njezine geste ili mimiku pa vrlo često stvorimo krivu sliku, tj. dobijemo pogrešan utisak o nekoj osobi.

Samim riječima i porukama koje ispisujemo, možemo vrlo lako upravljati utiskom koji ćemo ostaviti o sebi, ali kad isto to trebamo napraviti „face to face“ vrlo vjerojatno nikoga nećemo uspjeti zavarati tako lako jer će nas tijelo i pokreti odati.

Kako funkcioniše neverbalna komunikacija?

U našem mozgu se nalazi jedna vrlo stara i korisna struktura zvana limbički sisitem, koji je najvećim dijelom odgovoran za sve ono što naš mozak nesvjesno registruje, za naše emocije, strahove, pamćenje. Sigurno ste se našli u situaciji da ste nekoga upoznali i da vam ta osoba iz nekih čudnih razloga, koje ne znate objasniti, nije baš odgovarala. Moramo osvijestiti činjenicu da osoba koju upoznajemo komunicira cijelim svojim tijelom, načinom držanja, govora, svojim gestama i stavom. Ne postoji osoba koja ne komunicira, čak i kad vam netko okrene leđa, šalje vam vrlo jasnu poruku bez i jedne riječi. Ljudi su skloni generalizirati stvari i odmah stvoriti cjelokupni utisak o nekome. Taj prvi utisak se stvara u prvih 7 sekundi i zove se halo efekt pa je zato vrlo važno znati kako ostaviti prvi utisak.

"Ono što činiš govori tako glasno da ne čujem ono što kažeš."
Ralph Valdo Emerson

Neverbalni znakovi daju značenje našoj poruci, stoga je bitno da je ono što govorimo usklađeno s našim gestama.Vjerojatno ste imali iskustva s tim da ste nekom dali rođendanski poklon i ta osoba je oduševljeno zahvalila, ali po izrazu lica ste mogli zaključiti da to baš i nije poklon koji joj se sviđa. Istraživanja su pokazala da ćemo se uvijek, nesvejsno, osloniti na neverbalnu komunikaciju kad zaključujemo govori li nam netko istinu ili ne jer neverbalne znakove vrlo je teško odglumiti ako nisu iskreni.

Na šta treba obratiti pažnju?

Reklama

Istraživanja su pokazala da na halo efekt utječe kompletan izgled osobe, stav, kretnje, hod, miris osobe, često nas drugi povezuju s drugim osobama koje poznaju, obraćaju pažnju na naš glas i naravno odjeću te nakit koji nosimo.

Svako može poboljšati prvi utisak, a ovo su stvari na koje treba obratiti pažnju:

Vanjski izgled – odražava sliku o nama i njega drugi zapaze prije nego bilo šta kažemo. Naš izgled utiče na ponašanje i stavove drugih pa je dobro da govori nešto o nama, o našem karakteru i stavovima, kako bi bio usklađen s onim što govorimo i kako se predstavljamo.

Stav – kada ulazite u prostoriju budite sigurni u sebe, ispravite ramena i sigurno pozdravite.

Rukovanje – mnogi zanemaruju važnost rukovanja, ali ono puno govori o nama. Važno je da su vam ruke suhe, ako vam se znoje dlanovi možete staviti ruku u džep i neprimjetno ju obrisati od hlače. Većina ljudi nije svjesna kako se rukuje pa ima i onih čije se rukovanje naziva „mrtva riba“. Takve osobe imaju hladne i znojne ruke, a stiska gotovo i nema pa ostavljaju utisak osobe bez karaktera. Niste svjesni kako se rukujete? Zamolite prijatelja da se rukujete i recite mu da komentira vaš način rukovanja.

Prostor – poštujte intimnu zonu druge osobe jer nitko ne voli da mu nepoznata osoba stoji preblizu i stavlja ruke na njega, kao što bi to možda radili s prijateljima. Za osobe koje tek upoznajemo najbolji je razmak od 1,2 do 3,6 metara. Stoga, ako želite ostaviti dobar utisak i da se ljudi osjećaju ugodno u vašoj blizini, održite taj razmak.

Reklama

Iskrenost – kad govorite o sebi, najbolji način na koji možete pokazati da ste iskreni je da otvarate ruke i dlanove okrenete prema gore. To često nesvjesno radimo kad nekome govorimo npr. „Bit ću posve otvoren i reći ti..“. Osoba koja laže često skriva ruke i više je usredotočena na laži koje izgovara, dok joj je cijelo tijelo u grču i šalje posve drugu poruku. Najčešće geste koje osoba koristi dok laže su dodirivanje nosa i pokrivanje usta, učestalo mijenja položaj u kojem sjedi te izrazi lica su drugačiji, a to ljudi uglavnom primjećuju na nesvjesnom nivou.

Ruke – izbjegavati držanje u džepovima, prekrštene ruke isto tako nije dobro držati jer ostavlja utisak nesigurnosti i obrane. Kada osoba govori s prekrštenim rukama, to je uglavnom znak kojim se želi zaštititi i ostavlja utisak kao da nije sigurna u to što govori. Puno je bolje otvarati ruke i dlanove, a prste stavljati u položaj „šiljka“ i izmjenjivati s otvorenim dlanovima te tako ostaviti utisak samopouzdanja. Ako prste u položaju šiljka držimo uperene u osobu kojoj govorimo, ostavit ćemo utisak arogantne, napadne i drske osobe.

Položaj glave – glavu držite lagano nagnutu na stranu dok vam osoba nešto govori jer tako ostavljate utisak zainteresovanosti, no nemojte ju naginjati nazad jer tako ćete izgledati kao da se dosađujete ili ne vjerujete onom što vam osoba govori. Kimanje glavom može biti protumačeno na razne načine, može slati poruku da osoba nastavi s onim što govori, može značiti pažljivo slušanje ili pak ako je ubrzano izgledat će kao da požurujete osobu da završi s onim što govori.

Kontakt očima – ako ste na poslovnom sastanku važno je da osobu gledate u oči ili područje oko očiju oko tri četvrtine vremena razgovora, a pogledi bi trebali biti dugi, najviše do 7 sekundi. Previše kontakta očima se tumači kao manjak poštovanja, a premalo kao nedostatak pažnje ili nepristojnost.

Govor – govorite razgovjetno i ne prebrzo, isto tako pazite na naglašavanje bitnog, kako vaš govor ne bi bio jednoličan.
I za kraj, ne zaboravite na osmjeh te prijateljski i topao nastup jer takav pristup govori o vama kao o osobi koja će unijeti pozitivnu atmosferu u radnu sredinu. Budite iskreni, nasmijani i uspjeh je zagarantovan.

 

Reklama

Izvor: Centaruspjeha.com

KARIJERA

Motivacija i disciplina: Kako ih izbalansirati za maksimalnu produktivnost?

Objavljeno

 

Motivacija je kada želite da napravite razliku u nečijem životu, pronađete lični smisao u izgradnji biznisa ili pomognete drugima da postignu svoje ciljeve.

Biti motiviran i biti discipliniran nije isto.

Motivacija je ta koja će vas inspirisati da postavite smislene ciljeve i zamislite poželjan ishod.

MOTIVACIJA VS DISCIPLINA

S druge strane, disciplina razbija ove ciljeve u korake kojima se može upravljati i pomaže vam da ostanete na kursu uz fokusiran i dosljedan napor.

Čuveni motivacioni govornik i autor Zig Ziglar je jednom rekao: „Ljudi često kažu da motivacija ne traje dugo. Pa, ne traje dugo ni kupanje – zato ga preporučujemo svakodnevno.“

Reklama

Dok mnogi poduzetnici počinju sa sjajnim idejama, kompanije često propadaju jer osnivači nemaju motivaciju i disciplinu da prođu kroz teška vremena.

Za preduzetnike, motivacija i disciplina su dva osnovna stuba uspjeha. Iako se ova dva termina često koriste naizmjenično, oni znače različite stvari.

Šta je motivacija?

Motivacija je skup psiholoških sila koje nam omogućavaju da pokrenemo, organiziramo i ustrajemo u ponašanjima koja će nas na kraju dovesti do postizanja cilja.

Motivacija vam pomaže da svojim svakodnevnim aktivnostima pristupite sa strašću. Kada se osjećate motivirani, započinjete dan s pozitivnim stavom i željni ste da radite na svom poslu.

Postoje dvije glavne vrste motivacije:

Reklama
  • ekstrinzična
  • unutrašnja

Ekstrinzična motivacija

Ekstrinzična motivacija je kada učestvujemo u aktivnosti da bismo postigli vanjsku nagradu ili izbjegli kaznu.

Primjer ekstrinzične motivacije je bavljenje sportom jer postati profesionalni sportista može dovesti do hrpa novca, slave i uticaja.

Primjeri ekstrinzične motivacije na radnom mjestu:

  • Primit ću povišicu
  • Dobit ću dodatnu stimulaciju
  • Zarađivat ću ​više novca
  • Imat ću veći uticaj u branši

Intrinzična motivacija

Kada smo intrinzično motivirani, upuštamo se u neku aktivnost jednostavno zato što smatramo da je zabavna ili nagrađujuća.

Možda igrate golf svakog vikenda jer volite igru, smatrate je izazovnom (na dobar način) i uživate u društvu ljudi s kojima igrate. To je intrinzična motivacija.

Primjeri intrinzične motivacije na radnom mjestu:

Reklama
  • Radim dobar posao i ponosan/a sam na svoj posao
  • Tražim mogućnosti ličnog razvoja za povećanje kompetencija
  • Naporno radim jer vjerujem da činim promjenu u svijetu
  • Radim na projektu jer ga smatram lično izazovnim

Šta je disciplina?

Disciplina nam pomaže da u ovom sadašnjem trenutku učinimo pravu stvar za dugoročnu dobit, čak i kada bismo radije radili nešto drugo.

Na primjer, ako je transparentnost jedna od vaših osnovnih vrijednosti, važno je održati obećanje da ćete objavljivati ​​ažuriranje prihoda vašoj organizaciji svakog mjeseca, čak i ako ste zaglibili u svakodnevnom vođenju posla.

Razlika između motivacije i discipline

Motivacija je razlog zašto iza vaših postupaka. Nasuprot tome, disciplina se odnosi na ono što radite.

Zamislite motivaciju kao svoj početni nalet inspiracije, a disciplinu kao stvar koja vas drži da se krećete prema svom cilju dugo nakon što novina nestane.

Zamislite da imate ideju i viziju u koju vjerujete, pa osnivate kompaniju – za to je potrebna motivacija.

Reklama

Odatle, možda ćete morati da radite dva posla da biste platili račune dok gradite svoj posao sa strane, za šta je potrebno 10 godina da krene – to zahtijeva disciplinu.

Motivacija je kada želite da napravite razliku u nečijem životu, pronađete lični smisao u izgradnji biznisa ili pomognete drugima da postignu svoje ciljeve.

Raditi na svom poslu svaki dan, razvijati nepropusnu strategiju izlaska na tržište i naučiti sve što se može znati o vašem idealnom kupcu je ono što je disciplina.

Kako ostati motiviran?

Da biste ostali motivirani i nastavili sa svojim kretanjem prema konačnom cilju, istraživanja psihologa kažu da trebate poduzeti male korake.

Pod tim se misli i na trening mekih vještina i neki trening upravljanja vremenom, prema cilju, jer tako dobijate redovne povratne informacije o cilju da ostanete motivirani i nastavite svoj „pokret“ prema tom cilju.

Reklama

Takođe, kada ste u mogućnosti da vidite sebe kako napredujete, stavljate sebe i svoj mozak u bolju poziciju da postignete sve što ste zacrtali.

Danas su svi preopterećeni sa puno informacija, zbog čega je teško ostati fokusiran i na pravom putu.

Svaki dio informacije zauzima prostor u mislima ljudi i često se čini nemogućim distancirati se od ove ogromne količine podataka.. zar ne?

Međutim, trening upravljanja vremenom omogućava vam da održite određenu disciplinu u praćenju napretka, a pored toga, kada dobijete redovno pojačanje u vidu podrške i ohrabrenja od svojih kolega i trenera, vaš nivo motivacije ne opada.

Naravno, mora postojati individualna želja, sa strane osobe, da postigne svoj cilj.

Međutim, i to se dobija kao poticaj kada postoji redovna interakcija s onima koji se tiču ​​zadatka i svi se međusobno motiviraju.

Reklama

Šta je važnije, motivacija ili disciplina?

Motivacija je ključna u odluci da se krene na poduzetnički put. Koristite je da vas vodi ka svojim snovima, da steknete nadu kada se osjećate obeshrabreno i da inspirišete druge da prihvate vaše ideje.

Bilo da uvjeravate investitore da finansiraju vaš startup ili okupljate zaposlenike u prvim danima vašeg poslovanja, motivacija je ključna za održavanje svih vaših saradnika na istoj „valnoj dužini“ vaše misije.

Posvetite se zdravoj ishrani, redovnom vježbanju i dovoljnom spavanju jer je veća vjerovatnoća da ćete doživjeti sagorijevanje bez wellness rutine.

Disciplina vam također može pomoći da ostanete na zadatku uprkos smetnjama, fokusirate se na ono što je važno i borite se protiv odugovlačenja kako biste se kretali prema svojim ciljevima.

Napredujte, bez obzira na to koliko malo/puno

Reklama

Novčane nagrade također motiviraju, ali češće najveći efekat imaju inspirativne riječi ljudi kojima se divite.

Upravo oni imaju veće šanse da vas dovedu u poziciju koja vam pomaže da poboljšate svoje šanse da postignete svoj cilj.

Takve riječi ne samo da imaju moć da vas transformišu, čak i kada ste suočeni s neuspjehom, već vas također mogu provesti kroz svaku izazovnu situaciju uz minimalni stres.

Napredak, bez obzira koliko mali, koji možete vidjeti i na koji se osjećate ponosni, omogućit će vam da postignete bilo šta izazovno, pa čak i nemoguće.

Mnoge priče su pokazale da kada su pojedinci otišli „do kraja“ da steknu neku obuku mekih vještina kako bi se izdržavali i za to dobili ohrabrujuće riječi o svom napretku, ili kada su pratili svoj svakodnevni napredak, upravo zbog toga su često i uspjeli postići nemoguće.

Želite li postići nemoguće?

Reklama

Samo poduzmite akciju, redovno pratite svoj napredak, sistematski i disciplinovano i vidjet ćete kako se dobro osjećate zbog toga.

akta.ba

Nastavite čitati

KARIJERA

Otvorene prijave za novi ciklus programa UniCredit plaćene stručne prakse

Objavljeno

 

Od

UniCredit Bank a.d. Banja Luka, već sedmu godinu zaredom, pruža priliku studentima završnih godina ekonomskog, pravnog i informatičkog usmjerenja da steknu prva radna iskustva kroz planirani program plaćene stručne prakse radeći u međunarodnoj kompaniji te inspirativnom i dinamičnom okruženju.

„Prva velika šansa“ je šestomjesečni program plaćene stručne prakse u UniCredit banci Banja Luka, koji, pored praktičnog rada u timovima, uz podršku mentora, donosi i posebno iskustvo učenja u okviru UniCredita – liderske bankarske grupacije na tržištu, koja prepoznaje potencijal i nagrađuje lično zalaganje i kvalitet te pruža jedinstvenu priliku studentima – mladim osobama na početku karijere, za dobar start i profesionalni napredak.

Tokom prakse, a u toku svakodnevnog radnog vremena (4 sata), počevši od avgusta tekuće godine, studenti će raditi na konkretnim zadacima te se upoznati sa poslovanjem Banke kao finansijske institucije, organizacionom strukturom i procesima unutar Banke te razviti korisna teorijska i praktična znanja koja će im pomoći u savladavanju dodijeljenih zadataka. Istovremeno, u periodu obavljanja prakse studenti će biti u mogućnosti da završavaju sve svoje obaveze na fakultetu. 

Članica Uprave UniCredit Bank a.d. Banja Luka, nadležna za Ljudske potencijale i korporativnu kulturu, Diana Bevanda, ovim je povodom istakla da joj je drago da ima priliku pozvati studente završnih godina ekonomskog, pravnog i informatičkog usmjerenja da se prijave za novi ciklus „Prve velike šanse”.

„Razvili smo program kroz koji studenti imaju priliku proći kroz sve ključne faze bankarskog poslovanja, na drugačiji i zanimljiviji način. Program u kojem već sam proces selekcije nije uobičajen, jer je i to prilika u kojoj studenti mogu pokazati svoja znanja, vještine, kreativnost i sposobnost snalaženja u novim situacijama. Takav pristup već u početku razvija pozitivnu konkurenciju među studentima, kako bi za vrijeme prakse stekli kvalitetno iskustvo i želju da napreduju. Svi imaju jednaku šansu da dobiju zaposlenje u Banci, ukoliko pokažu motivaciju i želju za radom. Kao društveno odgovorna kompanija, pokušavamo i na ovaj način dati mladim ljudima prilike za učenje i razvoj u našoj zemlji.”, istakla je Diana Bevanda.

Na linku možete pogledati predstavljanje programa prakse i iskustva studenata, učesnika programa svih prethodnih ciklusa „Prve velike šanse”, koji su svoju šansu već iskoristili i nakon programa postali dio UniCredit tima te došli do svog prvog zaposlenja.

Reklama

UniCredit Bank a.d. Banja Luka poziva sve zainteresovane studente završnih godina da se prijave i iskoriste svoju prvu veliku šansu i pošalju svoj CV na [email protected], pod naslovom „Prva velika šansa“ najkasnije do 31.07.2024. godine.

Nastavite čitati

BIZLIFE

Najmlađi samoostavareni milijarder

Objavljeno

 

Štednja

Ako niste dosad čuli za Ostina Rasela, to je potpuno razumljivo. (više…)

Nastavite čitati

U trendu