PRIVREDA
Ivan Ivanovič Kurjavij: Modriča kvalitetom ponovo osvaja region
MODRIČA – Proizvodi Rafinerije ulja Modriča zauzimaju vodeću poziciju na tržištu motornih ulja i maziva u Republici Srpskoj i Bosni i Hercegovini. Poznati brend je sačuvao svoju poziciju na regionalnim tržištima zahvaljujući strateškom radu na usavršavanju tehnologije i proširenju asortimana visokokvalitetnih proizvoda. Za plasman proizvoda Rafinerije ulja Modriča na tržištu odgovorna je Uprava za prodaju ulja „OPTIMA Grupa“ d.o.o. koju vodi Ivan Ivanovič Kurjavij.
Kakva je situacija na tržištu ulja i maziva u našoj zemlji, a kakva na regionalnim tržištima i koja je njihova perspektiva?
– Tržište Balkana u opštem obimu stagnira, i do 2020. godine ne očekuje se značajan rast tražnje. Vezano je to za trenutnu makroekonomsku situaciju u regionu.
Struktura tražnje se mijenja, a u skladu sa obnovom voznog parka koeficijenta automobilizacije, i dizelizacijom (rast tražnje za dizel motorima) voznog parka regiona. Trend dizelizacije najizraženiji je na tržištu Republike Srpske i Bosne i Hercegovine. Iz tog razloga raste učešće ulja za dizel motore u ukupoj tražnji, a evidentan je i rast tražnje za polusintetičkim i sintetičkim uljima našeg premium segmenta.
Iz tog razloga, naše ovogodišnje učešće na sajmu automobila u Beogradu posvećeno je promociji naših najkvalitetnijih ulja iz premium segmenta naših prepoznatljivih brendova OPTIMA i MAXIMA.
Na koja inostrana tržišta izvozite maziva, ulja i funkcionalne tečnosti i kako zadržavate poziciju na tim tržištima?
– Naša distributivna mreža obuhvata tržišta Slovenije, Hrvatske, Srbije, Makedonije i Crne Gore. Takođe izvozimo maziva u Mađarsku, Rumuniju, Albaniju i Njemačku, a od 2016. godine naši proizvodi se isporučuju i na tržišta Rusije, Ukrajine i Vijetnama.
Da li je bio problem da zadržite ista tržišta s obzirom da ste prošle godine mjenjali vizual proizvoda, kako je on prihvaćen i koliko je teško odlučiti se na takav potez kada je tržište danas preplavljeno šarolikim vizualima?
– Kao što ste dobro primjetili, tržište je prezasićeno kolor vizuelnim rješenjima ambalaže, zbog toga je redizajn naših proizvoda korak napravljen u pravo vrijeme i u pravom smjeru, kako sa stanovišta tržišnog marketinga, tako i sa gledišta povećanja lojalnosti naših klijenata proizvodima Nestro. Prilikom donošenja odluke o redizajnu proizvoda proučili smo odnos potrošača prema postojećem brendu, stepen njihove lojalnosti, prednosti i mane kompanije i konkurentske prednosti. Stabilan rast prodaje naših proizvoda pokazuje da nismo pogriješili!
Koliko se oslanjate na tradicionalnu komunikaciju, a koliko na savremene tehnike komunikacija sa distributerima, potrošačima?
– Do sada smo izvršili prelaz od kvantitativne distribucije prema kvalitativnoj. U okviru kvalitetne distribucije naši klijenti su dobili mogućnost tehničke podrške i konsultacija koje pružaju stručnjaci iz službe za primjenu u pogledu primjene naših proizvoda tokom korišćenja i servisiranja opreme. U cilju unaprijeđenja kvaliteta rada sa klijentima i kontrolisanja zastupljenosti proizvoda na policama, blagovremenog i potpunog oformljavanja narudžbi, u okviru Direkcije za prodaju ulja radi grupa komercijalista, što takođe omogućuje kontrolu prometa robe kroz prodajna mjesta koja rade sa krajnjim potrošačima. Ipak, glavni akcenat što se tiče komunikacije smo stavili na rad sa članovima prodajne mreže.
Kada biste sada morali preporučiti neki od proizvoda kupcu u jednoj rečenici koja bi ona bila?
– Kupovinom maziva proizvedenih u Rafineriji ulja Modriča, kupujete premium kvalitet po nižim cijenama, a istovremno ste sigurni da kupujete originalni proizvod čiji sadržaj u boci zaista odgovara specifikaciji, certifikatu i approval-u (odobrenju) vodećih svjetskih proizvođača automobila.
Očuvali ste tradiciju predstavljanja na Sajmovima poput Beogradskog, ali i onog u Modriči. Koji su interesi RUM-a na takvim manifestacijama?
– To nam daje mogućnost da predstavimo naše nove proizvode, razmjenimo iskustva sa kolegama, povećamo interesovanje za naše proizvode, kako među krupnim preduzećima i distributerima, tako i među krajnjim pojedinačnim kupcima.
Proizvodno i marketinški posljednje dvije godine urađeno je puno, šta je ispred Vas (planovi razvoja tržišta i prodaje)?
– Proizvodni kapaciteti novog kompleksa za blending motornih ulja koji je pušten u rad 2015. godine omogućavaju nam da optimizujemo upravljanje robnim zalihama, dovoljan obim i fleksibilnost proizvodnje i dozvoljavaju nam da brzo reagujemo na potrebe tržišta. Naša ulja su dobila odobrenja Volvo, VW, MAN, Renault, Caterpillar, BMW i drugih vodećih proizvođača automobila. Naši planovi podrazumjevaju dalje povećanje prodaje na ciljanim tržištima, proširivanje saradnje sa našim partnerima u Rusiji, Ukrajini i Vijetnamu i uvođenje proizvoda Rafinerije ulja Modriča na nova tržišta.
Izvor: Akta.ba
PRIVREDA
Čapljinski preduzetnici traže coworking prostor po uzoru na Trebinje i Mostar
Čapljina, kao i mnogi manji gradovi, još uvijek nema coworking prostor koji bi privukao digitalne nomade, samostalne profesionalce i sve one kojima je potreban radni prostor s kvalitetnim uvjetima.
Inicijative poput coworking prostora, iako prisutne u većim gradovima, i dalje su rijetke u manjim sredinama poput Čapljine, koja ima potencijal za privlačenje nove generacije radnika, ali nedostaju potrebna ulaganja i podrška.
Jedan od rijetkih primjera coworking prostora u Hercegovini jest CodeHub Mostar, koji je pokrenuo Intera Tehnološki Park s ciljem stvaranja profesionalnog okruženja za rad, povezivanje i usavršavanje.
Ovaj coworking prostor pokazao se uspješnim i privlačnim za freelance stručnjake, poduzetnike te digitalne nomade, a ponudio je sve što jedan moderan radni prostor mora imati – brz internet, kvalitetne radne stolove, ugodnu radnu atmosferu i priliku za umrežavanje, piše Čapljinski portal.
Benefiti coworking prostora
Coworking prostori poput CodeHuba nude brojne prednosti koje bi mogle unaprijediti poslovnu klimu u manjim gradovima kao što je Čapljina.
Prvo, oni pružaju brz internet i tehnološki opremljen prostor, što je ključan preduvjet za suvremeni način rada.
U coworking prostoru, radnici su okruženi sličnim profesionalcima, što potiče produktivnost i radnu atmosferu koju je teško postići u kućnom okruženju.
Dodatna prednost coworkinga je umrežavanje i stvaranje novih poslovnih veza. Rad u zajedničkom prostoru omogućava razmjenu ideja, kontakata i suradnji, čime coworking prostor postaje inkubator novih poslovnih inicijativa.
Također, prisutnost digitalnih nomada u coworking prostorima doprinosi raznolikosti i širenju znanja, što obogaćuje lokalnu zajednicu i otvara vrata novim projektima.
Potencijal za Čapljinu
Unatoč rastućoj popularnosti coworking prostora, manji gradovi poput Čapljine ostaju zapostavljeni, iako bi upravo takvi prostori mogli privući novu generaciju radnika koji ne ovise o stalnom mjestu boravka.
Coworking prostor u Čapljini ne samo da bi obogatio lokalnu poslovnu scenu, već bi stvorio preduvjete za rast zajednice digitalnih nomada, poduzetnika i kreativaca.
Primjer mostarskog CodeHuba pokazuje da coworking prostori mogu uspješno djelovati i u regijama koje nisu urbani centri, ali zahtijeva podršku i ulaganja koja će omogućiti dugoročnu održivost ovakvih inicijativa.
Ulaganje u coworking prostor u Čapljini moglo bi postati ključan korak prema stvaranju napredne poslovne klime, privlačenju novih profesionalaca te razvoja poslovnih veza koje bi mogle potaknuti nove projekte i lokalnu ekonomiju.
PRIVREDA
VIDEO / Jedan dan u Lasti – kako se proizvode najukusniji keksi?
Tvornica keksa i vafla “Lasta“ Čapljina pokrenula je ponovno proizvodnju nakon što ju je preuzeo privrednik Petar Čorluka, vlasnik Violete.
Tvornica radi “punom parom“ i proizvodi kekse koji su zauzeli police trgovina širom regije.
Lasta je zaposlila i veliki broj radnika, što je veliki plus za lokalnu privredu.
Kako se proizvode keksi i kako izgleda jedan dan u Lasti, pogledajte u video prilogu.
PRIVREDA
„Invictus“ otpušta radnike
Kompanija „Invictus Technology Group” iz Banjaluke, osnovana nakon što je “Infinity International Group” dospjela na “crnu listu” Sjedinjenih Američkih Država najavila je drastične poteze i otpuštanje “značajnog broja radnika”.
Oni tvrde da je odluka donesena nakon što su se “suočili sa brojnim nezakonitim postupcima onih koji bi u Republici Srpskoj i Bosni i Hercegovini trebali da osiguraju prava zagarantovana zakonima”.
Kažu da su ambiciozno zaposlili 170 ljudi nakon što su ugasili “Infinity” koji bi nastavili poslovanje koje su do tada vodili u okviru nekoliko kompanija koje su se 18. juna i ranije našle pod sankcijama.
Tvrde da su prvobitno mislili da im banke neće praviti probleme i da će im otvoriti račune, ali da je podrška izostala.
“Bez obzira što se prvobitno činilo da ćemo kod banaka bez većih problema otvoriti račune, te završiti i sve druge neophodne aktivnosti kod drugih relevantnih institucija, ipak smo naišli na ozbiljne prepreke koje nas sprečavaju da ostvarimo započeti plan. Podrška je izostala, prije svega, od banaka koje nisu bile spremne da postupe po zakonu. Nakon ogromnog pritiska Ambasade SAD u Sarajevu, a u strahu od narednih poteza američke administracije i novih sankcija, banke su ignorisale naša nastojanja da kao nova kompanija dobijemo polazne elemente neophodne za normalno poslovanje. Zbog ovakvog nerazumijevanja teško možemo da održimo finansijsku stabilnost što iz dana u dan dodatno usložnjava čitavu situaciju”, saopštili su iz “Invictusa”.
Objašnjavaju da su početkom ovog mjeseca kao novi poslovni subjekt optimistično počeli sa radom i potpisali ugovore sa više od 170 zaposlenih. Sud je uredno izvršio registraciju nove kompanije, ali su sada došli u situaciju da moraju preduzeti neželjene poteze. Za sve krive Ambasadu SAD-a u BiH, iako im je sankcije prethodno uvelo američko Ministarstvo finansija.
“Garantujemo da će svi zaposleni dobiti svoja zarađena primanja uz poštovanje ugovorom o radu i zakonom predviđenih mehanizama za djelovanje u ovakvim i sličnim situacijama. Želimo da naglasimo da se zbog postupaka Ambasade SAD na najbrutalniji način radnicima uskraćuje pravo na rad i osiguranje gole egzistencije iako za to nema bilo kakvog pravnog osnova. Baš zbog toga pozivamo sve nadležne institucije da što prije pronađu adekvatno rješenje kako ni jedna druga domaća kompanija u budućnosti ne bi bila izložena nezabilježenoj diskriminaciji”, saopšteno je iz “Invictusa”.
Kažu i da su sada izloženi potezima koji nemaju bilo kakve veze sa normalnim poslovanjem i poštovanjem zakonskih normi, a da ih relevantne institucije kao savjesnog poslovnog subjekta nisu u stanju zaštiti, zbog čega moraju priznati da je teško pronaći adekvatniji odgovor koji ne bi uključivao ozbiljnije rezove u samoj kompaniji.
Podsjetimo, 18. juna ove godine američka Kancelarija za kontrolu imovine stranaca OFAC uvela je sankcije nizu kompanija koje “čine mrežu podrške predsjedniku Republike Srpske Miloradu Dodiku”, a “Infinity International” se našao među njima, skupa sa firmama “Infinity Media”, “Prointer ITSS”, “Sirius 2010”, “Kaldera”, “K-2 Audio” u čijem je vlasništvu Alternativna televizija, “Una World” u čijem je vlasništvu bila “Una TV”.
Iz “Infinity-ja” su tada saopštili da će bez posla ostati oko 800 ljudi, a spas su potražili u registrovanju novih kompanija i promjenama vlasničke strukture, pretvarajućći dotatašnje rukovodioce u vlasnike.
„Invictus“ su prije mjesec dana osnovali menadžeri „Prointera“ i „Siriusa”.
-
NEKRETNINE8 meseci prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
TELEKOMUNIKACIJE1 godina prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
NOVOSTI4 meseca prije
Učesnici Visa olimpijskog triatlona prikupili 26.500 KM za Specijalnu Olimpijadu u Bosni i Hercegovini
-
FINANSIJE11 meseci prije
Vlada RS donijela odluku: Minimalac će biti 900 KM
-
INVESTICIJE1 godina prije
Castellina Srpska preuzela 29,9 posto akcija Napretka
-
POLJOPRIVREDA1 godina prije
Proizvođači digli ruke, mnogi zbog malina i na sudu
-
NOVOSTI1 godina prije
Prag za PDV se diže na 100.000 KM, neophodan zahtjev za izlazak iz sistema
-
FINANSIJE12 meseci prije
Mtel izašao iz vlasništva svoje firme u BiH, sprema se ulazak Britanaca