PRIVREDA
Pokrenuo 457 postupaka stečajeva i likvidacija u prvom kvartalu 2017.
SARAJEVO – U BiH je za prva tri mjeseca ove godine godine pokrenuto ukupno 457 postupaka stečaja i likvidacija firmi, od čega njih 346 u FBiH i 111 u RS, što je prema podtacima kompanije „LRC BIS“ iz Sarajeva za 26 pokrenutih postupaka stečaja i likvidacija manje u odnosu isti period 2016. godine.
Prema riječima Sabine Mašović, rukovodioca pravne službe „LRC Inženjering“, u prvom kvartalu 2017. godine otvoreno je 55 stečaja i 184 likvidacije, što je za 5 postupaka stečaja i 29 postupaka likvidacija firmi manje u odnosu na isti period 2016. godine.
Istovremeno, iz registra pravnih lica za prva tri mjeseca 2017. izbrisano je ukupno 158 firmi, što je za 22 ugašene firme manje u odnosu na isti period prošle godine. Takođe, u prva tri mjeseca 2017. godine zaključeno je 63 stečaja i 109 likvidacionih postupaka , što je za 32 stečaja više i 15 likvidacija firmi manje u odnosu na prvi kvartal 2016. godine. Među pet regija sa najvećim brojem otvorenih i zaključenih stečajnih postupaka na prvom mjestu je Tuzlanski kanton, zatim Banjalučka regija, a potom slijede Kanton Sarajevo, Dobojska regija i Trebinjska regija.
-Došlo je do promjene u trendu, jer je Tuzlanski kanton izbio na prvo mjesto po broju otvorenih i zaključenih stečajeva, ispred Kantona Sarajevo koji je do sada prednjačio na ovom planu i prema kvartalnim i godišnjim obračunima. Pretpostavljamo da su razlog tome niže sudske takse u Tuzlanskom kantonu, pa su samim tim i niži troškovi stečaja i likvidacija. – kaže Mašović, dodajući da djelatnosti koje najviše idu u stečaj su nespecijalizirana trgovina na veliko, cestovni prevoz robe, trgovina na veliko ostalim proizvodima za domaćinstvo itd.
Kanton Sarajevo ostao je na prvom mjestu među pet regija sa najvećim brojem otvorenih i zaključenih likvidacionih postupaka, a potom slijede Tuzlanski, Zeničko-Dobojski, Hercegovačko-Neretvanski i Srednjobosanski kanton.
-Likvidacioni postupci su najčešće otvarani i zaključeni u djelatnostima savjetovanja u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem, trgovini na malo odjećom u specijaliziranim prodavnicama, trgovini na veliko drvom, graševinskim materijalom i sanitarnom opremom, te u djelatnosti apoteka i arhitektonskim djelatnostima- dodala je Mašović. Prvih 19 firmi u kojima je otvoren ili zaključen stečajni postupak i otvoren ili zaključen likvidacioni postupak imaju ukupni prijavljeni prihod u iznosu 31.802.235,00KM.
-Čak šest od ovih 19 firmi, kod kojh je zaključen stečajni ili likvidacioni postupak brisano je iz sudskog registra, među kojima je i „Vino-Župa“ iz Istočnog Sarajeva, „M-Pack“ Sarajevo, „ZNSM-BLK“ iz Broda i JP „Kakanj-Sport“. Sigurno najzvučnije ime na ovoj listi je „Hewlet-Packard d.o.o.“ Sarajevo obzirom da je HP svjetski poznat i jedan od vodećih brendova u prodaji računarske opreme, štampača i sl. Osim nastupanja pravnih posljedica brisanja iz registara preduzeća, ovim je direktno pogođen i veliki broj zaposlenih u tim firmama – istakla je Mašović.
Prema riječima Mašović, kompanija LRC kontinuirano prati objavljivanje oglasa o otvaranju stečaja i likvidacija u službenim novinama entiteta. Svim svojim klijentima LRC dostavlja obavijesti za svaku firmu koju su provjeravali u bazi LRC-a, što omogućava pravovremenu reakciju, odnosno prijavu u stečajnu ili likvidacionu masu. Ujedno, Mašović apeluje na bh firme da se redovno informišu o pokretanju stečajnih i likvidacionih postupaka
– Kako biste zaštitili svoje poslovanje neophodno je konstantno pratiti informacije o kupcima, klijentima, kao i dobavljačima, potencijalnim partnerima. Pravovremena reakcija i poduzimanje adekvatnih akcija prema kupcima za koje su pokrenuti postupci stečaja i likvidacija ili procedure za naplatu potraživanja, ključni su elementi za sigurnije poslovanje i efikasno upravljanje potraživanjima.LRC INKASSO paušal pravne službe jedan je od najefikasnijih alata koji kompanijama omogućava redovno praćenje postupaka stečaja i likvidacija, kao i stručnu podršku i pravne savjete za upravljanje potraživanjima. Također, napomenula bih privrednike da kompletan pregled i listu firmi za koje su pokrenuti postupci stečaja i likvidacija mogu preuzeti na INKASSO web stranici – istakla je Mašović.
Izvor: LRC
PRIVREDA
Čapljinski preduzetnici traže coworking prostor po uzoru na Trebinje i Mostar
Čapljina, kao i mnogi manji gradovi, još uvijek nema coworking prostor koji bi privukao digitalne nomade, samostalne profesionalce i sve one kojima je potreban radni prostor s kvalitetnim uvjetima.
Inicijative poput coworking prostora, iako prisutne u većim gradovima, i dalje su rijetke u manjim sredinama poput Čapljine, koja ima potencijal za privlačenje nove generacije radnika, ali nedostaju potrebna ulaganja i podrška.
Jedan od rijetkih primjera coworking prostora u Hercegovini jest CodeHub Mostar, koji je pokrenuo Intera Tehnološki Park s ciljem stvaranja profesionalnog okruženja za rad, povezivanje i usavršavanje.
Ovaj coworking prostor pokazao se uspješnim i privlačnim za freelance stručnjake, poduzetnike te digitalne nomade, a ponudio je sve što jedan moderan radni prostor mora imati – brz internet, kvalitetne radne stolove, ugodnu radnu atmosferu i priliku za umrežavanje, piše Čapljinski portal.
Benefiti coworking prostora
Coworking prostori poput CodeHuba nude brojne prednosti koje bi mogle unaprijediti poslovnu klimu u manjim gradovima kao što je Čapljina.
Prvo, oni pružaju brz internet i tehnološki opremljen prostor, što je ključan preduvjet za suvremeni način rada.
U coworking prostoru, radnici su okruženi sličnim profesionalcima, što potiče produktivnost i radnu atmosferu koju je teško postići u kućnom okruženju.
Dodatna prednost coworkinga je umrežavanje i stvaranje novih poslovnih veza. Rad u zajedničkom prostoru omogućava razmjenu ideja, kontakata i suradnji, čime coworking prostor postaje inkubator novih poslovnih inicijativa.
Također, prisutnost digitalnih nomada u coworking prostorima doprinosi raznolikosti i širenju znanja, što obogaćuje lokalnu zajednicu i otvara vrata novim projektima.
Potencijal za Čapljinu
Unatoč rastućoj popularnosti coworking prostora, manji gradovi poput Čapljine ostaju zapostavljeni, iako bi upravo takvi prostori mogli privući novu generaciju radnika koji ne ovise o stalnom mjestu boravka.
Coworking prostor u Čapljini ne samo da bi obogatio lokalnu poslovnu scenu, već bi stvorio preduvjete za rast zajednice digitalnih nomada, poduzetnika i kreativaca.
Primjer mostarskog CodeHuba pokazuje da coworking prostori mogu uspješno djelovati i u regijama koje nisu urbani centri, ali zahtijeva podršku i ulaganja koja će omogućiti dugoročnu održivost ovakvih inicijativa.
Ulaganje u coworking prostor u Čapljini moglo bi postati ključan korak prema stvaranju napredne poslovne klime, privlačenju novih profesionalaca te razvoja poslovnih veza koje bi mogle potaknuti nove projekte i lokalnu ekonomiju.
PRIVREDA
VIDEO / Jedan dan u Lasti – kako se proizvode najukusniji keksi?
Tvornica keksa i vafla “Lasta“ Čapljina pokrenula je ponovno proizvodnju nakon što ju je preuzeo privrednik Petar Čorluka, vlasnik Violete.
Tvornica radi “punom parom“ i proizvodi kekse koji su zauzeli police trgovina širom regije.
Lasta je zaposlila i veliki broj radnika, što je veliki plus za lokalnu privredu.
Kako se proizvode keksi i kako izgleda jedan dan u Lasti, pogledajte u video prilogu.
PRIVREDA
„Invictus“ otpušta radnike
Kompanija „Invictus Technology Group” iz Banjaluke, osnovana nakon što je “Infinity International Group” dospjela na “crnu listu” Sjedinjenih Američkih Država najavila je drastične poteze i otpuštanje “značajnog broja radnika”.
Oni tvrde da je odluka donesena nakon što su se “suočili sa brojnim nezakonitim postupcima onih koji bi u Republici Srpskoj i Bosni i Hercegovini trebali da osiguraju prava zagarantovana zakonima”.
Kažu da su ambiciozno zaposlili 170 ljudi nakon što su ugasili “Infinity” koji bi nastavili poslovanje koje su do tada vodili u okviru nekoliko kompanija koje su se 18. juna i ranije našle pod sankcijama.
Tvrde da su prvobitno mislili da im banke neće praviti probleme i da će im otvoriti račune, ali da je podrška izostala.
“Bez obzira što se prvobitno činilo da ćemo kod banaka bez većih problema otvoriti račune, te završiti i sve druge neophodne aktivnosti kod drugih relevantnih institucija, ipak smo naišli na ozbiljne prepreke koje nas sprečavaju da ostvarimo započeti plan. Podrška je izostala, prije svega, od banaka koje nisu bile spremne da postupe po zakonu. Nakon ogromnog pritiska Ambasade SAD u Sarajevu, a u strahu od narednih poteza američke administracije i novih sankcija, banke su ignorisale naša nastojanja da kao nova kompanija dobijemo polazne elemente neophodne za normalno poslovanje. Zbog ovakvog nerazumijevanja teško možemo da održimo finansijsku stabilnost što iz dana u dan dodatno usložnjava čitavu situaciju”, saopštili su iz “Invictusa”.
Objašnjavaju da su početkom ovog mjeseca kao novi poslovni subjekt optimistično počeli sa radom i potpisali ugovore sa više od 170 zaposlenih. Sud je uredno izvršio registraciju nove kompanije, ali su sada došli u situaciju da moraju preduzeti neželjene poteze. Za sve krive Ambasadu SAD-a u BiH, iako im je sankcije prethodno uvelo američko Ministarstvo finansija.
“Garantujemo da će svi zaposleni dobiti svoja zarađena primanja uz poštovanje ugovorom o radu i zakonom predviđenih mehanizama za djelovanje u ovakvim i sličnim situacijama. Želimo da naglasimo da se zbog postupaka Ambasade SAD na najbrutalniji način radnicima uskraćuje pravo na rad i osiguranje gole egzistencije iako za to nema bilo kakvog pravnog osnova. Baš zbog toga pozivamo sve nadležne institucije da što prije pronađu adekvatno rješenje kako ni jedna druga domaća kompanija u budućnosti ne bi bila izložena nezabilježenoj diskriminaciji”, saopšteno je iz “Invictusa”.
Kažu i da su sada izloženi potezima koji nemaju bilo kakve veze sa normalnim poslovanjem i poštovanjem zakonskih normi, a da ih relevantne institucije kao savjesnog poslovnog subjekta nisu u stanju zaštiti, zbog čega moraju priznati da je teško pronaći adekvatniji odgovor koji ne bi uključivao ozbiljnije rezove u samoj kompaniji.
Podsjetimo, 18. juna ove godine američka Kancelarija za kontrolu imovine stranaca OFAC uvela je sankcije nizu kompanija koje “čine mrežu podrške predsjedniku Republike Srpske Miloradu Dodiku”, a “Infinity International” se našao među njima, skupa sa firmama “Infinity Media”, “Prointer ITSS”, “Sirius 2010”, “Kaldera”, “K-2 Audio” u čijem je vlasništvu Alternativna televizija, “Una World” u čijem je vlasništvu bila “Una TV”.
Iz “Infinity-ja” su tada saopštili da će bez posla ostati oko 800 ljudi, a spas su potražili u registrovanju novih kompanija i promjenama vlasničke strukture, pretvarajućći dotatašnje rukovodioce u vlasnike.
„Invictus“ su prije mjesec dana osnovali menadžeri „Prointera“ i „Siriusa”.
-
NEKRETNINE8 meseci prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
TELEKOMUNIKACIJE1 godina prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
NOVOSTI4 meseca prije
Učesnici Visa olimpijskog triatlona prikupili 26.500 KM za Specijalnu Olimpijadu u Bosni i Hercegovini
-
FINANSIJE11 meseci prije
Vlada RS donijela odluku: Minimalac će biti 900 KM
-
INVESTICIJE1 godina prije
Castellina Srpska preuzela 29,9 posto akcija Napretka
-
POLJOPRIVREDA1 godina prije
Proizvođači digli ruke, mnogi zbog malina i na sudu
-
NOVOSTI1 godina prije
Prag za PDV se diže na 100.000 KM, neophodan zahtjev za izlazak iz sistema
-
FINANSIJE12 meseci prije
Mtel izašao iz vlasništva svoje firme u BiH, sprema se ulazak Britanaca