Connect with us

BIZLIFE

21 iskusni menadžer otkriva svoje tajne: kako postati najbolji šef na svijetu

Iako posao šefa guta puno vremena, dobro je na trenutak zastati i razmisliti o tome kako postati bolji šef.

Objavljeno

 


Nije lako biti najbolji šef. Vodeća pozicija najčešće znači da morate obaviti svoj dio posla, a istovremeno upravljati drugima. Dodajmo tome i nužne teške odluke i posao šefa uopšte ne izgleda primamljivo.

Iako posao šefa guta puno vremena, dobro je na trenutak zastati i razmisliti o tome kako postati bolji šef.

Business News Daily anketirao je američke vlasnike kompanija i stručnjake o osobinama dobrih lidera. Evo što su odgovorili:

1. Budite mentor, a ne roditelj
“Niste roditelj svojim zaposlenicima. Vi ste šef, a ne mama ili tata. Ali to ne znači da ih ne možete saslušati kad trebaju vaš savjet ili mentorstvo.” – Arlene Howard, vlasnica i CEO kompanije Arlene Howard Public Relations

2. Uložite u ljude
“Da bi ste bili uspješan vođa, počnite od srca vaše kompanije: vaših zaposlenih. Vjerujem da srećni i zainteresirani zaposlenici rade sjajne stvari. Uložite u njih i jasno im prikažite kako kompanija stoji i kuda ide. Kritični prvi korak je stvoriti dobru korporativnu kulturu, u kojoj se njeguje saradnja i potiče zdrav životni stil.” – Bruce Cazenave, CEO kompanije Nautilus.

3. Priznajte kad pogriješite
“Zvuči kontraintuitivno, ali priznate li da ste krivi ne znači da ste otkrili slabost, čak i u današnjem veoma kompetitivnom radnom okruženju. Moje iskustvo je da vas to čini jačim vođom. Uvježbajte kako razglasiti, umjesto da prikrivate, svoje greške. Ljudi će vam više vjerovati ako otvoreno priznajete da niste savršeni.” – Alan C. Fox, predsjednik kompanije ACF Property Management.

Reklama

4. Budite fleksibilni oko rada od kuće
“Prioritet su ljudi, a ne mjesto. Angažujte izvrsne ljude i dajte im slobodu da rade na mjestu na kojem najbolje funkcionišu.” – Mark Gilbreath, osnivač i CEO kompanije Liquid Space.

5. Komunicirajte bolje
“Osluškujte i posmatrajte više. Manje govorite i manje se bavite multitaskingom. Svi odajemo što nam se događa unutar nas samih. Primijetite li znakove, moći ćete učinkovitije razgovarati sa svojim zaposlenima. Fokusirajte se na to kako govore koliko i na to što govore. Posmatrajte neverbalne znakove, ton glasa i promjene u regularnim uzorcima komuniciranja. Znaćete za probleme prije nego ih neko verbalizuje.” – Matt Eventoff, vlasnik kompanije Princeton Public Speaking.

6. Pozovite ljenčine na red
“Svi moraju biti odgovorni. Radnu snagu najviše demotiviše ljenčina kojeg nito ne poziva na red, zbog kojeg dobri ljudi moraju više raditi.” – Brian Braudis, osnivač i predsjednik kompanije The Braudis Group Consultants.

7. Neka stvari budu uzbudljivije
“Jedna od najboljih osobina dobrog šefa je što zna postići da zaposleni budu uzbuđeni oko onoga što rade. Svaki zaposlenik trebao bi znati šta radimo, zašto to radimo, i biti uzbuđen zbog toga. To je i dobra vježba za šefa. Ako ne možete jasno artikulisati zašto je to na čemu radimo važno, vjerojatno radimo pogrešnu stvar.” – Aytekin Tank, CEO tvrtke JotForm.

8. Prepoznajte snage svojih zaposlenika
“Naučite se prepoznavati snage drugih, naročito onih koji su vam direktno podređeni, saradnika i svog šefa. Istraživanja su pokazala da je uočavanje tuđih snaga kritično u razvoju uspješnosti, kao i izgradnji učinkovitih partnerskih odnosa.” – Dr. Karissa Thacker, psihologinja menadžmenta.

9. Vodite s ljubavlju
“Savjeti za menadžere uglavnom su fokusirani na taktike. Kad bi vođe vodile iznutra – svojom ljubavlju prema kompaniji, prema klijentima i prema ljudima koji čine kompaniju – lakše bi donosili odluke. Vođa koji voli sebe ključan je za uspjeh. Srećne, zdrave vođe upravljaju bogatijim kompanijama.” – Lorrie Thomas Ross, CEO kompanije Web Marketing Therapy.

Reklama

10. Vjerujte svom timu
“Uspjeh kompanije u potpunosti zavisi o uspjehu tima kao cjeline. Bez njih, nikad se neće dogoditi. Kako biste postali bolji šef, prepoznajte svoje slabosti i vjerujte timu koji ste formirali da će vas pokriti svojim snagama.” – Ashley Morris, CEO kompanije Capriotti’s Sandwich Shop.

11. Imajte razumijevanja i empatije
“Empatija je najvažnija osobina dobrog šefa. Ona je most između onog što kompaniji treba i onog što zaposleniku treba. Ako se ne možete staviti u perspektivu svog saradnika, nikad nećete moći razumjeti njegovo stajalište, niti ćete mu moći pomoći da postane efikasniji. Na kraju krajeva, to je uloga šefa: izgradnja efikasnog tima.” – Ron Webb, izvršni direktor istraživanja otvorenih standarda u udruzi APQC

12. Otvoreno hvalite saradnike
“Pohvalite svoje saradnike javno za dobro obavljen posao. Kad stigne vrijeme da im kažete koliko su se razvili, obavite to na samo. Niko ne voli kad ga se sramoti pred kolegama.” – Kim Littlefield, viša potpredsjednica tvrtke Keystone Partners.

13. Dajte moć drugima
“Prestanite se ponašati kao šef. Previše šefova vjeruje da je liderstvo geografska kategorija, da lider mora stati ispred svih ostalih. Istina je, liderstvo je davanje moći drugima da urade velike stvari.” – Jeff Stibel, CEO kompanije Dun&Bradstreet Credibility Corp.

14. Povežite se sa svojim timom
“Lako je držati glavu dolje i neprestano raditi, ali u konačnici, učinkoviti ste toliko koliko je vaš cijeli tim učinio stvari. Prestanite raditi na trenutak i budite čovjek. Izađite sa saradnicima na piće, ručak, i saznajte više o njima te o stvarima koje su im važne izvan posla. Bit ćete srećniji, oni će biti srećniji, a efekat tima će se povećati.” – Jeremy Smith, suosnivač i COO tvrtke SpotHero.

15. Prestanite mikromenadžirati
“Odmaknite se i dopustite svojim članovima tima da dostignu zadane ciljeve na svoj način, umjesto da ih mikromenadžirate. Savjetujte ih, ali pustite ih da sami odluče kojim putem ići.” – Kathryn Prusinski, potpredsjednica za integracije i razvoj kompanije Vision Alignment.

Reklama

16. Budite učitelj i najbolji šef
“Nekad davno bilo je dovoljno nekome reći šta mora uraditi. Danas je važno podijeliti informacije i razloge koji se kriju iza vaše vizije, kao i dopustiti da vaš tim kaže svoje. Otvorenost, pravednost, postavljanje okvira, podučavanje zaposlenih i strogost za njihovo dobro kad je potrebna čine dobrog šefa.” – Elliot Fread, predsjednik i osnivač tvrtke BIMMY’s.

17. Ostanite otvoreni za povratne informacije
“Nikad ne zaboravite da je privilegija voditi tim. Dobar šef mora uvijek izdvojiti vrijeme da pomogne ljudima u učenju novih vještina te ostati otvoren za pozitivne i konstruktivne povratne informacije od bilo kojeg člana tima.” – Aaron Charlesworth, potpredsjednik marketinga kompanije Vonage Business Solutions.

18. Zahvalite svojim ljudima
“Recite ‘hvala’. Kad zaposlenici znaju da ih se cijeni, rade bolje, ali i više vjeruju jedan drugome i svojim šefovima. Motivisaniji su i zainteresovaniji za posao. Osjećaju se vrijednima i pronalaze smisao u životu.” – Eric Mosley, CEO kompanije Globoforce.

19. Vodite politiku otvorenih vrata
“Držite vrata svoje kancelarije otvorenim, ili se smjestite na običnom radnom mjestu u otvorenom prostroru kancelarije. Imat ćete više ličnih interakcija s drugima i smatrat će se da ste pristupačniji. Drugi će vam se lakše otvoriti, pa će radije s vama podijeliti svoje ideje, bit će kreativniji i produktivniji.” – Lou Solomon, CEO kompanije Interact.

20. Potaknite rast svojih zaposlenika
“Dobar menadžer je posvećen održavanju zainteresovanosti zaposlenih na način da vodi računa o napretku njihove karijere, nudeći im prilike za učenje, rast i razvoj karijere.” – Dave MacKay, predsjednik tvrtke Ceridian.

21. Ponudite emocionalnu podršku
“Izdvojićete se ako ih podržite kad imaju ličnih problema. Svato od nas morao se baviti bolesnim djetetom, roditeljem ili nečim sličnim, a dobar šef zna da je porodica na prvom mjestu i pronaći će način da vam omogući da se koncentrišete na ono što je zaista važno.” – Elizabeth Spayne, izvršna podpretsjednica za marketing kompanije WinterWyman.

Reklama

 

Izvor: Stratego.hr

Nastavite čitati

KARIJERA

Motivacija i disciplina: Kako ih izbalansirati za maksimalnu produktivnost?

Objavljeno

 

Motivacija je kada želite da napravite razliku u nečijem životu, pronađete lični smisao u izgradnji biznisa ili pomognete drugima da postignu svoje ciljeve.

Biti motiviran i biti discipliniran nije isto.

Motivacija je ta koja će vas inspirisati da postavite smislene ciljeve i zamislite poželjan ishod.

MOTIVACIJA VS DISCIPLINA

S druge strane, disciplina razbija ove ciljeve u korake kojima se može upravljati i pomaže vam da ostanete na kursu uz fokusiran i dosljedan napor.

Čuveni motivacioni govornik i autor Zig Ziglar je jednom rekao: „Ljudi često kažu da motivacija ne traje dugo. Pa, ne traje dugo ni kupanje – zato ga preporučujemo svakodnevno.“

Reklama

Dok mnogi poduzetnici počinju sa sjajnim idejama, kompanije često propadaju jer osnivači nemaju motivaciju i disciplinu da prođu kroz teška vremena.

Za preduzetnike, motivacija i disciplina su dva osnovna stuba uspjeha. Iako se ova dva termina često koriste naizmjenično, oni znače različite stvari.

Šta je motivacija?

Motivacija je skup psiholoških sila koje nam omogućavaju da pokrenemo, organiziramo i ustrajemo u ponašanjima koja će nas na kraju dovesti do postizanja cilja.

Motivacija vam pomaže da svojim svakodnevnim aktivnostima pristupite sa strašću. Kada se osjećate motivirani, započinjete dan s pozitivnim stavom i željni ste da radite na svom poslu.

Postoje dvije glavne vrste motivacije:

Reklama
  • ekstrinzična
  • unutrašnja

Ekstrinzična motivacija

Ekstrinzična motivacija je kada učestvujemo u aktivnosti da bismo postigli vanjsku nagradu ili izbjegli kaznu.

Primjer ekstrinzične motivacije je bavljenje sportom jer postati profesionalni sportista može dovesti do hrpa novca, slave i uticaja.

Primjeri ekstrinzične motivacije na radnom mjestu:

  • Primit ću povišicu
  • Dobit ću dodatnu stimulaciju
  • Zarađivat ću ​više novca
  • Imat ću veći uticaj u branši

Intrinzična motivacija

Kada smo intrinzično motivirani, upuštamo se u neku aktivnost jednostavno zato što smatramo da je zabavna ili nagrađujuća.

Možda igrate golf svakog vikenda jer volite igru, smatrate je izazovnom (na dobar način) i uživate u društvu ljudi s kojima igrate. To je intrinzična motivacija.

Primjeri intrinzične motivacije na radnom mjestu:

Reklama
  • Radim dobar posao i ponosan/a sam na svoj posao
  • Tražim mogućnosti ličnog razvoja za povećanje kompetencija
  • Naporno radim jer vjerujem da činim promjenu u svijetu
  • Radim na projektu jer ga smatram lično izazovnim

Šta je disciplina?

Disciplina nam pomaže da u ovom sadašnjem trenutku učinimo pravu stvar za dugoročnu dobit, čak i kada bismo radije radili nešto drugo.

Na primjer, ako je transparentnost jedna od vaših osnovnih vrijednosti, važno je održati obećanje da ćete objavljivati ​​ažuriranje prihoda vašoj organizaciji svakog mjeseca, čak i ako ste zaglibili u svakodnevnom vođenju posla.

Razlika između motivacije i discipline

Motivacija je razlog zašto iza vaših postupaka. Nasuprot tome, disciplina se odnosi na ono što radite.

Zamislite motivaciju kao svoj početni nalet inspiracije, a disciplinu kao stvar koja vas drži da se krećete prema svom cilju dugo nakon što novina nestane.

Zamislite da imate ideju i viziju u koju vjerujete, pa osnivate kompaniju – za to je potrebna motivacija.

Reklama

Odatle, možda ćete morati da radite dva posla da biste platili račune dok gradite svoj posao sa strane, za šta je potrebno 10 godina da krene – to zahtijeva disciplinu.

Motivacija je kada želite da napravite razliku u nečijem životu, pronađete lični smisao u izgradnji biznisa ili pomognete drugima da postignu svoje ciljeve.

Raditi na svom poslu svaki dan, razvijati nepropusnu strategiju izlaska na tržište i naučiti sve što se može znati o vašem idealnom kupcu je ono što je disciplina.

Kako ostati motiviran?

Da biste ostali motivirani i nastavili sa svojim kretanjem prema konačnom cilju, istraživanja psihologa kažu da trebate poduzeti male korake.

Pod tim se misli i na trening mekih vještina i neki trening upravljanja vremenom, prema cilju, jer tako dobijate redovne povratne informacije o cilju da ostanete motivirani i nastavite svoj „pokret“ prema tom cilju.

Reklama

Takođe, kada ste u mogućnosti da vidite sebe kako napredujete, stavljate sebe i svoj mozak u bolju poziciju da postignete sve što ste zacrtali.

Danas su svi preopterećeni sa puno informacija, zbog čega je teško ostati fokusiran i na pravom putu.

Svaki dio informacije zauzima prostor u mislima ljudi i često se čini nemogućim distancirati se od ove ogromne količine podataka.. zar ne?

Međutim, trening upravljanja vremenom omogućava vam da održite određenu disciplinu u praćenju napretka, a pored toga, kada dobijete redovno pojačanje u vidu podrške i ohrabrenja od svojih kolega i trenera, vaš nivo motivacije ne opada.

Naravno, mora postojati individualna želja, sa strane osobe, da postigne svoj cilj.

Međutim, i to se dobija kao poticaj kada postoji redovna interakcija s onima koji se tiču ​​zadatka i svi se međusobno motiviraju.

Reklama

Šta je važnije, motivacija ili disciplina?

Motivacija je ključna u odluci da se krene na poduzetnički put. Koristite je da vas vodi ka svojim snovima, da steknete nadu kada se osjećate obeshrabreno i da inspirišete druge da prihvate vaše ideje.

Bilo da uvjeravate investitore da finansiraju vaš startup ili okupljate zaposlenike u prvim danima vašeg poslovanja, motivacija je ključna za održavanje svih vaših saradnika na istoj „valnoj dužini“ vaše misije.

Posvetite se zdravoj ishrani, redovnom vježbanju i dovoljnom spavanju jer je veća vjerovatnoća da ćete doživjeti sagorijevanje bez wellness rutine.

Disciplina vam također može pomoći da ostanete na zadatku uprkos smetnjama, fokusirate se na ono što je važno i borite se protiv odugovlačenja kako biste se kretali prema svojim ciljevima.

Napredujte, bez obzira na to koliko malo/puno

Reklama

Novčane nagrade također motiviraju, ali češće najveći efekat imaju inspirativne riječi ljudi kojima se divite.

Upravo oni imaju veće šanse da vas dovedu u poziciju koja vam pomaže da poboljšate svoje šanse da postignete svoj cilj.

Takve riječi ne samo da imaju moć da vas transformišu, čak i kada ste suočeni s neuspjehom, već vas također mogu provesti kroz svaku izazovnu situaciju uz minimalni stres.

Napredak, bez obzira koliko mali, koji možete vidjeti i na koji se osjećate ponosni, omogućit će vam da postignete bilo šta izazovno, pa čak i nemoguće.

Mnoge priče su pokazale da kada su pojedinci otišli „do kraja“ da steknu neku obuku mekih vještina kako bi se izdržavali i za to dobili ohrabrujuće riječi o svom napretku, ili kada su pratili svoj svakodnevni napredak, upravo zbog toga su često i uspjeli postići nemoguće.

Želite li postići nemoguće?

Reklama

Samo poduzmite akciju, redovno pratite svoj napredak, sistematski i disciplinovano i vidjet ćete kako se dobro osjećate zbog toga.

akta.ba

Nastavite čitati

EKONOMIJA

Kina u BiH investirala četiri milijarde maraka

Objavljeno

 

Od

Kina je izuzetno važan strateški partner i veliki prijatelj naše zemlje, što pokazuje i time da je ukupna vrijednost njihovih projekata u BiH već premašila dvije milijarde evra. Mi smo malo tržište koje u značajnijoj mjeri ne može uticati na globalna ekonomska kretanja, ali prostora za produbljivanje saradnje sa jednom od najmoćnijih država današnjice itekako ima, posebno uzimajući u obzir izuzetan geografski položaj naše zemlje koji omogućava kineskoj privredi pristup evropskom tržištu, rekao je u intervjuu za portal CAPITAL ambasador BiH u Kini Siniša Berjan.

Po vrijednosti investicija iz Kine, kaže Berjan, naša zemlja je na četvrtom mjestu u Centralnoj i Istočnoj Evropi, odmah poslije Srbije, Mađarske i Rumunije.

BERJAN: Kineski investitori iskazuju značajan interes za nekoliko ključnih sektora u BiH, prepoznajući izuzetne mogućnosti za razvoj i saradnju. Najveću pažnju posvećuju infrastrukturnim projektima, od izgradnje autoputeva i mostova do željezničkih pruga. Energetski sektor je vrlo atraktivan, s posebnim fokusom na projekte izgradnje hidroelektrana, termoelektrana i obnovljivih izvora energije. Rudarstvo i metalurgija su među ključnim oblastima interesa zahvaljujući bogatstvu prirodnih resursa koje BiH posjeduje. Osim toga, kineski investitori istražuju mogućnosti u sektorima poljoprivrede, turizma, zdravstva i informacionih tehnologija.

CAPITALKako onda komentariše optužbe EU koje se odnose na maligni kineski uticaj, zatim na njihovo zanemarivanje ekoloških standarda, netransparentnosti u radu, te stav da Kina koristi ovaj region samo da bi ušla na tržište EU?

BERJAN: Kineske investicije donose značajne ekonomske benefite BiH, uključujući razvoj infrastrukture i otvaranje novih radnih mjesta. Naša zemlja se trudi da osigura da svi projekti budu u skladu sa ekološkim standardima i principima transparentnosti. Saradnja za Kinom nije usmjerena protiv bilo koje treće strane, već je motivisana našim potrebama za ekonomskim razvojem i prosperitetom. BiH ostaje posvećena uravnoteženim međunarodnim odnosima i vjerujemo da je moguće ostvariti saradnju koja donosi korist svim uključenim stranama.

Tajni ugovori sa Kinom

CAPITAL: Zbog čega su ugovori sa Kinezima tajni?

Reklama

BERJAN: Ugovori sa kineskim kompanijama često sadrže komercijalno osjetljive informacije koje nisu javno dostupne radi zaštite interesa svih strana. Tajnost ugovora i poslovna povjerljivost nisu specifični samo za kineske investitore, već je uobičajena praksa u poslovnim odnosima širom svijeta kako bi se zaštitili konkurentski podaci i osigurala povjerljivost poslovnih planova. Transparentnost se osigurava kroz zakonske procedure, mehanizme nadzora nad realizacijom projekata i periodično izvještavanje relevantnih institucija, koji osiguravaju da su ovi ugovori u skladu sa interesima javnosti.

CAPITAL: Da li ste upoznati sa ugovorom koji je Vlada RS početkom juna sklopila sa kompanijom ELNIC za nabavku zaštitnog softvera?

BERJAN: Nisu mi poznati detalji ali svakako da jedan takav sporazum naglašava našu posvećenost poboljšanju mjera sajber bezbjednosti. Iako određeni aspekti takvih sporazuma mogu zahtijevati povjerljivost, zaštita naše digitalne infrastrukture ostaje prioritet.

FOTO: Ustupljena fotografija

CAPITAL: Da li ste upoznati sa konkretnim ugovorima sa Kinezima, poput HE Dabar, auto-puteva i drugim?

BERJAN: Da, Ambasada BiH u Kini je upoznata sa osnovnim karakteristikama ugovora i aktivno prati realizaciju važnih projekata. Posjedujemo osnovne, javno dostupne informacije o investitorima, vrijednostima i ciljevima ugovora. Projekat HE Dabar, koji uključuje izgradnju hidroelektrane na rijeci Trebišnjici, je u fazi implementacije i očekuje se da će značajno doprinijeti energetskoj sigurnosti regije. Takođe, kineske kompanije su uključene u izgradnju autoputeva, što je ključni segment infrastrukturnog razvoja zemlje. Ovi projekti su od strateškog značaja za ekonomski razvoj BiH, a saradnja s kineskim kompanijama omogućava transfer tehnologije, stvaranje novih radnih mjesta i poboljšanje ukupne infrastrukture u zemlji.

Reklama

CAPITAL: Prema našim informacijama, kineska kompanija Norinco planira da preko mađarskog ogranka kupi 80 odsto udjela u stolačkoj Aurori i preuzimanje koncesije na 30 godina. Da li ste upoznati sa ovim informacijama i znate li više detalja o njihovim planovima u BiH?

BERJAN: U ovom trenutku nemamo detaljnije informacije o planovima kineske kompanije Norinco u BiH ali očekujemo da će dodatne informacije o njihovim planovima biti dostupne uskoro, nakon finalizacije pregovora.

Komunikaacija kroz više kanala

CAPITAL: Da li su vam poznati detalji ulaganja u Željeznice RS koje je potpisao ministar Nedeljko Čubrilović?

BERJAN: Kineska kompanija je izrazila interes za modernizaciju i unapređenje željezničke infrastrukture u Republici Srpskoj, što uključuje rekonstrukciju postojećih pruga, eventualnu nabavku novih voznih sredstava i uvođenje naprednih tehnologija za upravljanje željezničkim saobraćajem. Ova ulaganja će doprinijeti boljem povezivanju regija unutar BiH, kao i poboljšanju međunarodnih transportnih veza.

CAPITAL: Kako se odvija komunikacija sa kineskim kompanijama zainteresovanim za BiH?

BERJAN: Komunikacija se odvija se na više nivoa i putem različitih kanala. Ambasada BiH u Kini organizuje poslovne seminare i sastanke na kojima se predstavljaju komparativne prednosti investiranja u naše zemlje. Pruža se podrška kineskim kompanijama u identifikaciji poslovnih prilika, povezivanju sa lokalnim partnerima i razumijevanju regulativa i procedura u BiH.

Reklama

Takođe, postoji saradnja sa kineskim privrednim komorama i trgovinskim organizacijama radi olakšavanja komunikacije i razmjene informacija. Ambasada aktivno učestvuje na raznim privrednim forumima i sajmovima u Kini, gdje promoviše investicione potencijale BiH i stupa u direktan kontakt s potencijalnim investitorima. Takođe, aktivno koristimo medije i promotivne kampanje. Ambasada pruža i konzularne usluge i podršku kineskim investitorima u vezi sa izdavanjem viza. Kroz ove aktivnosti, naša ambasada aktivno radi na izgradnji čvrstih poslovnih veza, olakšavanju investicionih procesa i osiguravanju uspješne saradnje između kineskih investitora i BiH.

CAPITAL: Da li se kompanije obraćaju Ambasadi BiH ili direktno vladama?

BERJAN: Kineske kompanije se često obraćaju Ambasadi BiH kao prvoj tački kontakta za informacije i podršku. Ambasada nerijetko igra ključnu ulogu u inicijalnim fazama pregovora i uspostavljanju kontakata sa relevantnim institucijama i kompanijama u BiH. Međutim, u zavisnosti od prirode projekta, kineske kompanije takođe direktno kontaktiraju vlade na državnom i entitetskom nivou, kao i lokalne vlasti, kako bi pregovarale o specifičnim uslovima i realizaciji projekata.

CAPITAL: Da li i kako komentarišu saradnju sa vlastima u BiH?

BERJAN: Kineske kompanije uglavnom pozitivno komentarišu saradnju sa vlastima u BiH. Posebno cijene otvorenost i spremnost na saradnju, kao i napore koji se ulažu u unapređenje poslovnog okruženja. Ističu da je komunikacija sa vlastima transparentna i efikasna, ali naglašavaju da postoji prostor za dalja poboljšanja, posebno u pogledu ubrzanja administrativnih procedura i smanjenja birokratskih prepreka. Kineski investitori ističu značaj BiH kao mosta za pristup drugim tržištima u regionu, što dodatno podstiče investicije.

FOTO: MIP BiH

Reklama
Birokratija u BiH izazov i za Kinu

CAPITAL: Da li se žale na administraciju i birokratske barijere?

BERJAN: Povremeno registrujemo žalbe na kompleksne procedure koje usporavaju realizaciju projekata. Kineske kompanije ističu da su proceduralni zahtjevi i složenost birokratskih procesa ponekada izazov, ali cijene napore vlasti u BiH da riješe ove probleme. Vlada i relevantne institucije aktivno rade na pojednostavljenju procedura i poboljšanju poslovnog okruženja kako bi privukle još više investicija.

CAPITAL: Ima li novih projekata u najavi i šta najuspješnije realizovano?

BERJAN: Trenutno se pregovara o nekoliko novih infrastrukturnih i energetskih projekata, kao što su proširenje mreže autoputeva i modernizacija željezničke infrastrukture što će značajno unaprijediti transportnu mrežu i povezanost. Posebno interesantne su inicijative za ulaganja u zelenu energiju. Drugi značajni projekti uključuju i izgradnju bolnice u Doboju, kao i vjetroelektranu “Ivovik” sa investicijom od 130 miliona evra.

Većina kineskih projekata koji se trenutno realizuju u BiH uglavnom se odnose na energetski sektor i saobraćajnu infrastrukturu. Posebno bih ovom prilikom izdvojio izgradnju Termoelektrane Stanari vrijednosti preko 500 miliona evra, kao rezultat saradnje  kineske kompanije “Dongfang Electric Corporation” i lokalnih partnera. To je prvi veliki infrastrukturni projekat, koji smo radili u saradnji sa Kinom, ali i prvi projekat, koji je iskoristio specijalni kredit u sklopu mehanizma saradnje Kine i zemalja Centralne i Istočne Evrope, a kojeg je dodijelila Kineska razvojna banka.

Mnogobrojne kineske kompanije su zainteresovane za saradnju. Treba istaći da Kina i BiH imaju potpisan „Sporazum o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja“ kao i „Sporazum o zaštiti i promociji stranih investicija“ što uveliko olakšava rad zainteresovanih privrednih subjekata.

Reklama

CAPITAL: Andrijana Pisarević

Nastavite čitati

KARIJERA

Otvorene prijave za novi ciklus programa UniCredit plaćene stručne prakse

Objavljeno

 

Od

UniCredit Bank a.d. Banja Luka, već sedmu godinu zaredom, pruža priliku studentima završnih godina ekonomskog, pravnog i informatičkog usmjerenja da steknu prva radna iskustva kroz planirani program plaćene stručne prakse radeći u međunarodnoj kompaniji te inspirativnom i dinamičnom okruženju.

„Prva velika šansa“ je šestomjesečni program plaćene stručne prakse u UniCredit banci Banja Luka, koji, pored praktičnog rada u timovima, uz podršku mentora, donosi i posebno iskustvo učenja u okviru UniCredita – liderske bankarske grupacije na tržištu, koja prepoznaje potencijal i nagrađuje lično zalaganje i kvalitet te pruža jedinstvenu priliku studentima – mladim osobama na početku karijere, za dobar start i profesionalni napredak.

Tokom prakse, a u toku svakodnevnog radnog vremena (4 sata), počevši od avgusta tekuće godine, studenti će raditi na konkretnim zadacima te se upoznati sa poslovanjem Banke kao finansijske institucije, organizacionom strukturom i procesima unutar Banke te razviti korisna teorijska i praktična znanja koja će im pomoći u savladavanju dodijeljenih zadataka. Istovremeno, u periodu obavljanja prakse studenti će biti u mogućnosti da završavaju sve svoje obaveze na fakultetu. 

Članica Uprave UniCredit Bank a.d. Banja Luka, nadležna za Ljudske potencijale i korporativnu kulturu, Diana Bevanda, ovim je povodom istakla da joj je drago da ima priliku pozvati studente završnih godina ekonomskog, pravnog i informatičkog usmjerenja da se prijave za novi ciklus „Prve velike šanse”.

„Razvili smo program kroz koji studenti imaju priliku proći kroz sve ključne faze bankarskog poslovanja, na drugačiji i zanimljiviji način. Program u kojem već sam proces selekcije nije uobičajen, jer je i to prilika u kojoj studenti mogu pokazati svoja znanja, vještine, kreativnost i sposobnost snalaženja u novim situacijama. Takav pristup već u početku razvija pozitivnu konkurenciju među studentima, kako bi za vrijeme prakse stekli kvalitetno iskustvo i želju da napreduju. Svi imaju jednaku šansu da dobiju zaposlenje u Banci, ukoliko pokažu motivaciju i želju za radom. Kao društveno odgovorna kompanija, pokušavamo i na ovaj način dati mladim ljudima prilike za učenje i razvoj u našoj zemlji.”, istakla je Diana Bevanda.

Na linku možete pogledati predstavljanje programa prakse i iskustva studenata, učesnika programa svih prethodnih ciklusa „Prve velike šanse”, koji su svoju šansu već iskoristili i nakon programa postali dio UniCredit tima te došli do svog prvog zaposlenja.

Reklama

UniCredit Bank a.d. Banja Luka poziva sve zainteresovane studente završnih godina da se prijave i iskoriste svoju prvu veliku šansu i pošalju svoj CV na [email protected], pod naslovom „Prva velika šansa“ najkasnije do 31.07.2024. godine.

Nastavite čitati

U trendu