Connect with us

INVESTICIJE

Prvi korak ka gradnji jadransko-jonskog autoputa

SARAJEVO – Ministarstvo prometa i komunikacija (MPK) BiH raspisalo je javni natječaj za izradu projektne dokumentacije na osnovu koje bi bila izgrađena jadransko-jonska autocesta, dio koji će prolaziti kroz BiH, čime su, praktično, institucije države napravile prvi veliki korak ka oživljavanju ovog velikog infrastrukturnog projekta.

Objavljeno

 


Naime, jadransko-jonska autocesta, čiji se početak gradnje očekuje prije 2020. godine, ima poseban značaj, gotovo jednak značaju koridora 5c. Najprije jer će prolaziti kroz pet, a možda i sedam država, jer će povezati južnu sa srednjom i zapadnom Evropom, omogućiti snažniji razvoj pomorskih luka u nekoliko država, a svakako i zbog otvorene mogućnosti njenog nadovezivanja na „put svile“ kroz Tursku, pa sve do Kine! Za izradu projektne tehničke dokumentacije Ministarstvo je osiguralo oko 4,4 miliona KM, no, kako navode, tek na ljeto naredne godine znaćemo detalje. „Dokumentacija bi trebalo da bude kompletirana do sredine 2017, kada bismo dobili konkretne činjenice, kao što su najbolja trasa, potrebno vrijeme gradnje, ukupni troškovi projekta, te stupanj održivosti i izvodljivosti projekta“, ističu iz Ministarstva. Dalje navode da su „tek na početku istraživanja tehničkih, ekonomskih, društvenih, financijskih i okolišnih istraživanja izvodljivosti i održivosti ovog projekta“. „Zadatak odabranog konsultanta će biti izrada tehničke studije, nedostajuće prostorno-planske dokumentacije, varijante idejnih rješenja sa multikriterijskom analizom, prethodne studije utjecaja na okoliš, prometne studije i prethodne studije izvodljivosti, a prema potrebama ugovornog tijela i predviđenih sredstava u budžetu. Potrebno je istaknuti da je Vijeće ministara donijelo zaključak da bi se ova autocesta gradila putem javno-privatnog partnerstva, što, naravno, uključuje i mogućnost korištenja EU fondova“, navode iz Minstarstva. Inače, predviđena trasa kojom bi prolazio ovaj autoput kroz BiH je Počitelj – Neum – Trebinje – granica sa Crnom Gorom, no ključno pitanje u pogledu određivanja trase je detaljisanje. S tim u vezi Ševal Kovačević, ekspert i stalni sudski vještak saobraćajne struke, pojašnjava da bi, u odnosu na položaj koridora 5c, a i zbog preduprijeđivanja mogućnosti duple gradnje, najidealnije bilo da trasa prolazi od Počiteljske petlje, prema Hutovom blatu, južnim dijelom Popova polja, te prema Trebinju, Dubrovniku i Crnoj Gori. „Ova varijanta je najpovoljnija, jer bi imala svrhu i služnosti i koristi. Dakle, ukoliko bi išla južnim dijelom Popova polja, to bi jako poskupjelo zemlju i svi bi tu počeli da grade kuće i vile, umjesto da ‘trče’ na Jadran, koji je jako blizu“, zaključuje Kovačević. Podsjeća da će dužina autoceste biti oko 114 kilometara te da bi mogla da bude izgrađena za nekih pet godina. Samu cijenu diktirao bi niz faktora. „Na terenu kojim bi prolazila trasa ne bi bilo puno eksproprijacije, ali činjenica je da je to tvrd teren, da bi bilo dosta tunela i vijadukata. Znači da bi cijena bila nekih 20 miliona KM po dužnom kilometru“, zaključuje on. Prema ovoj računici, autoput koji bi BiH na njenom jugu umrežio s ostatkom razvijenog svijeta, te povezao jug Grčke sa srednjom i zapadnom Evropom, koštao bi oko 2,280 milijardi KM, za šta bismo dobar dio sredstava mogli povući iz EU fondova, ali i „preko“ Hrvatske kao članice EU koja također ima izniman interes za ovaj veliki projekat.

Izvor: Nezavisne

Nastavite čitati

INVESTICIJE

Bosch sa osam milijardi evra pravi najveći posao u svojoj istoriji

Objavljeno

 

Od

Njemački tehnološki gigant Bosh je napravio posao vrijedan milijarde evra – najveći, kako kaže, u istoriji kompanije.

Poslovodstvo u Gerlingenu kod Štutgarta je preciziralo da je riječ o klimatskoj i tehnologiji grijanja.

Grupa planira da od irske kompanije Johnsons Controls preuzme globalni biznis grijanja, ventilacije i erkondišn solucija za stambene i male poslovne zgrade.

Bosch istovremeno namjerava da kupi zajedničko preduzeće Johnsons Controlsa i japanskog industrijskog konglomerata Hitachi.

Akcionari i nadzorni odbor Boscha su odobrili transakciju i obavezujući sporazumi potpisani su u utorak.

Cijena je osam milijardi dolara, a posao će se završiti u roku od 12 mjeseci, ako regulatori daju zeleno svetlo.

Reklama

Izvršni direktor Štefan Hartung je istakao da je transakcija najveća u istoriji kompanije.

Firme koje Bosch planira da kupi su prošle finansijske godine imale promet od oko četiri milijarde evra i širom svijeta oko 12.000 zaposlenih.

Kupovina obuhvata 16 fabrika i 12 razvojnih centara u više od 30 država. Bosch akvizicijom, naveo je, posebno jača svoju tržišnu poziciju u Sjedinjenim Državama i Aziji.

Nastavite čitati

FINANSIJE

Otključajte svoju finansijsku budućnost! Sa MS Loans na korak od uspjeha

Objavljeno

 

Od

Prvi alternativni investicioni fond u Bosni i Hercegovini počinje sa radom, što znači da od danas preduzetnici, mikro, mala i srednja preduzeća imaju alternativni izvor za finansiranje svojih potreba i svog poslovanja.

Zaključno sa 02.07.2024. godine uspješno je završena početna ponuda udjela za Otvoreni specijalizovani alternativni investicioni fond za ulaganje u potraživanja po datim zajmovima sa privatnom ponudom „MS Loans“. Pravilima Fonda bilo je predviđeno da početna ponuda može da traje 90 dana, međutim potrebni iznos sredstava od 1.000.000 KM je prikupljen u dosta kraćem roku, čime je okončana početna ponuda udjela.

„MS Loans“ je prvi alternativni investicioni fond u Bosni i Hercegovini, a Fond će davati zajmove mikro, malim i srednjim preduzećima i preduzetnicima. Fond je osnovan sa ciljem da privrednim subjektima omogući brži, jednostavniji i fleksibilniji pristup finansijskim sredstvima koja su im potrebna za redovan rad i razvoj.

Inače, ovo je osmi investicioni fond kojim upravlja Društvo za upravljanje investicionim fondovima „Management Solutions“ d.o.o. Banja Luka, a ukupna imovina svih fondova kojima upravlja Društvo iznosi preko 33 miliona KM. „Management Solutions“ već 17 godina svojim klijentima nudi prepoznatljiva upravljačka rješenja i omogućava im ulaganje slobodnih sredstava u respektabilne investicione fondove, čija imovina se investira kako na domaćem tržištu, tako i na razvijenim svjetskim tržištima.

Više informacija o Fondu možete pronaći ovdje

Nastavite čitati

NOVOSTI

Projekt od oko milijardu i po KM zvanično je propao

Objavljeno

 

Od

Projekat izgradnje Termobloka 7, kao najveće poslijeratne investicije u Bosni i Hercegovini, mogao bi se označiti već sada propalom investicijom.

Projekat je zvanično započet 2006. godine, a vrijednost je bila 722 miliona eura.

Tokom godina je bilo mnogo pregovaranja i dogovaranja sa austrijskim, njemačkim, švicarskim i japanskim kompanijama te izlazaka pojedinih kompanija iz projekta, a 2014. godine je ugovor potpisan s kineskim konzorcijem.

Značajna sredstva su ranije već utrošena, a s obzirom na to da ono što je započeto neće biti završeno, nadležni što prije moraju pronaći alternativu.

– Što se tiče Termobloka 7, definitivno je da se on neće graditi. Sad je pitanje hoćemo li ići u arbitražu ili ćemo postići neki sporazum s onima s kojima je bio potpisan ugovor oko toga – rekao je ove sedmice Nermin Nikšić, premijer FBiH (SDP), izvijestila je Federalna televizija.

biznisinfo.ba

Reklama
Nastavite čitati

U trendu