Connect with us

PRIVREDA

Željeznice FBiH prevozom nafte prihodovaće 25 miliona KM

SARAJEVO, Generalni direktor Željeznica Federacije BiH Enis Džafić potpisao je danas ugovor o Tehničko-poslovnoj saradnji sa direktorom preduzeća Operator-Terminali FBiH Džemalom Bašićem.

Objavljeno

 


 

Ovaj ugovor praktično znači da su Željeznice FBiH u potpunosti spremne da vrše prevoz obaveznih državnih rezervi nafte koje bi se i trebale čuvati u državnim naftnim terminalima, a sada se čuvaju na privatnim terminalima, saopšteno je iz Željeznica FBiH.

Ovim će se na direktan način uticati na smanjenje opterećenosti putnog saobraćaja, i doprinijeti sigurnosti u saobraćaju, a što je istovremeno i značajan finansijski podsticaj za oba državna preduzeća.

Da bi se prevezao jedan milion tona nafte i naftnih derivata godišnje kolike su potrebe bh. tržišta, 91 kamion svakodnevo kruži saobraćajnicama BiH.

Željeznice FBiH ovaj problem rješavanju sa dva voza dnevno.

Obavezne rezerve Vlade Federacije BiH su 230.000 tona nafte koje su uskladištene na privatnim terminalima, za koje Vlada plaća zakup. Sva ova količina obaveznih rezervi Operator – Terminali Federacije BiH su spremni preuzeti a da ih Željeznice FBiH prevezu.

Reklama

Vlada Federacije BiH je na svojoj 39. sjednici održanoj početkom februara ove godine donijela zaključak po kojem Vlada zadužuje nadležna ministarstva da poduzmu potrebne mjere da se naftni derivati pri uvozu voze željeznicom, da osiguraju adekvatnu kontrolu prodaje naftnih derivata i preduzmu mjere da se onemogući korištenje lož – ulja kao pogonskog goriva.

“Imamo 100 vagona-cisterni spremnih za prevoz navedenih količina. Na ovaj način bi se stekli značajni finansijski prihodi neophodni za dalji razvoj Željeznica FBiH. Ukoliko bi se nafta i naftni derivati u cijelosti prevozili na ovaj način Željeznice FBiH bi imale dodatni prihod od oko 25 miliona KM godišnje, a efekti za državu bi bili višestruki. Država bi imala direktnu kontrolu nad procesima uvoza nafte i naftnih derivata, čime bi se umanjila mogućnost šverca. Naplata, carine i PDV-a bila bi urednija, što bi rezultiralo povećanjem prihoda po ovom osnovu. Bili bi osigurani kontrola kvaliteta tečnih goriva, zaštita životne sredine obzirom da Željeznice koriste čist energent za prevoz. Osim toga, povećanjem obima prevoza Željeznicom povećala bi se i potrošnja domaće struje. I, što je veoma važno, direktno bi se uticalo na rasterećenje drumskog saobraćaja i povećanje sigurnosti za sve učesnike u saobraćaju, što bi doprinijelo smanjenju broja nesreća, i očuvanju ionako dotrajale drumske infrastrukture”, izjavio je Džafić.

On je naglasio da je prirodna uloga Željeznica FBiH da one budu generator razvoja Bosne i Hercegovine.

“Imamo sve potrebne predispozicije da upravo kao lider u prevozu roba presudno utičemo na cijene, rentabilnost i sigurnost saobraćaja”, kazao je Džafić.

Željeznice FBiH već voze 60.000 tona nafte i naftnih derivate godišnje za potrebe kompanije HOLDINA d.o.o. Također i domaća komapanija HIFA Group već je dovezla prve količine mazuta sa Željeznicama FBiH.

 

Reklama

Izvor: Klix.ba

Nastavite čitati

PRIVREDA

Zaduženost Republike Srpske gotovo dvostruko veća od FBiH

Objavljeno

 

Od

Prvo zaduženje u ovoj godini Vlada Republike Srpske planira već ove sedmice. Zakazana je aukcija šestomjesečnih trezorskih zapisa na Banjalučkoj berzi, putem koje se RS planira zadužiti 10 miliona KM.

Podsjetimo da je Narodna skupština RS krajem prošle godine usvojila odluke o dugoročnom i kratkoročnom zaduženju RS za 2024. godinu kojima je predviđeno da se taj entitet može zadužiti iznosom do 1,2 milijarde KM.

Najavljeno je da će 87. aukcija trezorskih zapisa RS biti održana 25. januara na Banjalučkoj berzi. Planirani iznos emisije je 10 miliona KM sa rokom dospijeća šest mjeseci. Biće to prvo ovogodišnje zaduženje RS.

Maksimalan iznos kratkoročnog duga prema odluci koja je usvojena krajem godine ne može biti veće od 337 miliona KM u ovoj godini, a dugoročno maksimalno 951 milion KM.

Sredstva pribavljena dugoročnim zaduživanjem biće upotrijebljena u skladu sa Zakonom o zaduživanju, dugu i garancijama RS za finansiranje kapitalnih investicija, refinansiranje ukupnog duga ili dijela duga RS, plaćanje uslovnih obaveza po osnovu garancija RS te za finansiranje budžetskog deficita u slučajevima kada Ministarstvo finansija procijeni da će planirani rashodi biti veći od iznosa planiranih prihoda, naveli su iz Vlade.

Ukupan javni dug RS je oko 6,2 milijarde KM što je oko 40 posto BDP-a i vlast ovog entiteta tvrdi da RS nema problema sa otplatom te da je zaduženost na istorijskom minimumu. Opozicija je stava da se i u ovoj godini nastavlja politika neosmišljenog zaduživanja kojima se krpe rupe u budžetu.

Reklama

Neosmiljeno zaduživanje kao što je neosmiljeno bez osnovnih ekonomskih parametara, recimo, podići minimalnu platu u RS. To je vjestačka priča koja služi za jednokratnu upotrebu i zadovoljenje političkih mjera koje služe samo za izbornu priču – smatra Milan Miličević, predsjednik SDS-a.

To zaista zvuči mnogo, ovako kada razmišljate, ali to je opet u okvirima onih normalnih zaduženja BDP-a i dugoročno – kaže Anja Ljubojević, potpredsjednica NSRS.

Zbog priča o sankcijama, podsjeća nas sagovornik, nije isključeno da se Vlada kada je riječ o zaduženju na međunarodnom tržištu okrene dalekoistočnim zemljama.

Zaduženje koje mora da obavi RS nije ozbiljan iznos ni za jednu berzu, tako da je samo pitanje koliko je politička situacija stabilna u smislu investitora koji bi pozajmili taj novac za obveznice, mada je kamata koja je određena vrlo atraktivna i vjerujem da će biti lako naći investitore – ističe ekonomski analitičar Zoran Pavlović.

Ukupan javni dug FBiH je oko 6,4 milijarde KM i veći je za oko 200 miliona KM u odnosu na RS. No, gledano u odnosu na BDP zaduženost RS je gotovo dvostruko veća u odnosu na drugi entitet.

BHRT

Reklama
Nastavite čitati

PRIVREDA

Odobrena akvizicija: Britanci vlasnici Mtel-ove firme „Sky Towers Infrastucture“

Objavljeno

 

Od

Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine dopustilo je koncentraciju na tržištu iznajmljivanja telekomunikacijskih tornjeva, odnosno, tržištu pružanja prostora na tornjevima za instalaciju infrastrukture elektronskih komunikacijskih mreža na području Bosne i Hercegovine.

Drugim riječima, Vijeće je odobrilo prodaju Mtelove firme Sky Towers Infrastucture međunarodnom gigantu Actis EU Menagement S à.r.l. Luksemburg, izvještava BiznisInfo.ba.

Kako smo ranije pisali, kompanija Actis, vodeći globalni investitor u održivu infrastrukturu sa sjedištem u Londonu, preuzima veliku mrežu telekomunikacionih stubova u Bosni i Hercegovini koja je pripadala firmi Mtel, odnosno Telekomu Srbija.

Odlukom Konkurencijskog vijeća otklonjena je prepreka za ovu veliku akviziciju.

Kako smo ranije pisali, Telekom Srbija Grupa osnovala je Sky Towers Infrastructure u Srbiji, Crnoj Gori i BiH na koje je prenijela vlasništvo nad antenskim stubovima, kao i nad poslovima njihove izgradnje i održavanja. Sky Towers Infrastructure tako je postao vlasnik antenskih stubova i ostale pasivne telekomunikacione infrastrukture.

Prošlog mjeseca smo objavili da Telekom Srbija sprema prodaju ove infrastrukture, i to ukupno 1.827 ovih stubova, od kojih se 995 nalazi u Srbiji, 725 u Bosni i Hercegovini i 107 u u Crnoj Gori.

Reklama

Telekom Srbije posljednjih godina se agresivno širio u cijelom regionu, uključujući BiH, ali je ujedno drastično uvećao dugove. Iz kompanije su kasnije rekli da se prodaju stubovi, ali ne i oprema za telekomunikacije povezana sa njima, kao što su bazne stanice.

Telekom će i dalje ostati korisnik tih stubova u svojstvu zakupca, a njihovom prodajom će prikupiti značajna sredstva.

BiznisInfo.ba

Nastavite čitati

PRIVREDA

Nakon 44 godine gasi se proizvodnja u Prevent FAD-u

Objavljeno

 

Od

Prevent grupacija odlučila je da ugasi proizvodnju u kompaniji Prevent FAD Jelah i otpusti radnike.

Kako je kazao predsjednik sindikata Prevent FAD-a Enes Roša, firma gasi proizvodnju nakon 44 godine rada, a 59 radnika ostaće bez posla.

Otkaze je već dobilo 35 radnika, a preostala 24 su iz zaštićenih kategorija kojima uprava takođe namjerava dati otkaz.

Prema navodima Roše, iz kompanije su kao razlog za gašenje naveli da proizvodni program nije profitabilan, mada je kompanija ostvarila prošle godine dobit od 2,6 mil KM. Navodno, kompanija planira mašine iz Jelaha izmjestiti u Željezaru Ilijaš.

Povodom odluke o gašenju proizvodnje i otkazima, radnici su protestvovali pred Upravom Preventa u Sarajevu tražeći da im minimalne zakonske otpremnine koje je ponudila Uprava budu uvećane.

Iz Prevent grupacije nisu se oglašavali ovim povodom.

Reklama

Prevent FAD bio je poznat kao proizvođač kočionih diskova koje je izvozio na tržište EU za direktnu ugradnju u vozila VW grupacije.

Prevent je nedavno zatvorio fabriku u Bužimu u kojoj je bez posla ostalo 70 radnika.

eKapija

Nastavite čitati

U trendu