Connect with us

LIDERSTVO

Ne planirajte da pokrenete sopstveni biznis dok ne usvojite ovih 9 savjeta

Ovo su koraci koje morate da pređete kako biste izgradili brend i opstali u preduzetničkom svijetu. Kao u većini država svijeta, danas i kod nas preduzetnici počinju da igraju važnu ulogu u ekonomiji. Mala preduzeća čine većinu među preduzetnicima, pokazuje statistika Eurostata, što je odličan podsticaj za sve koji planiraju da pokrenu svoj biznis.

Objavljeno

 


 

Međutim, da biste postali preduzetnik, nije dovoljna samo odluka. Potrebno je da ispunite nekoliko stavki da biste obezbjedili da ostvarujete profit od biznisa u koji planirate da uložite svoj novac.

Ovo su koraci koje morate da pređete kako biste izgradili brend i opstali u preduzetničkom svijetu.

Izaberite ono što volite

Ne zaboravite da odabir utiče na vašu budućnost. Ako volite ono što radite, svaki zadatak će za vas biti izazov i nikada vam neće predstavljati problem. Zapišite sve ideje koje imate. Ostavite ih da se slegnu, a zatim ih razradite. Uživajte u pokretanju svog biznisa od samog početka, jer ako već na početku budete nezadovoljni, možda ipak niste izabrali pravu stvar za sebe.

Ne razmišljajte, naučite da reagujete

Reklama

Većina ljudi u svojoj glavi ima bar tri ideje koje bi voljela da ispuni. Međutim, uspješni preduzetnici se ne zaustavljaju na idejama. Oni idu korak dalje. Važno je da se preduzme akcija, jer bez nje ideje ne vrijede mnogo.

Prvo završite ono što ste započeli

U ovom koraku treba biti obazriv. Ako već radite, a želite da započnete sopstveni biznis, važno je da ideje počnete da prikupljate i razrađujete dok ste još zaposleni na određenoj poziciji. Tek kada detaljno isplanirate šta ćete i kako da radite, onda uspješno pređite sa starog na novi posao.

Nemojte da date otkaz samo zbog ideje koju imate. Uradite to kada budete sigurni da će vam se ona isplatiti. U suprotnom, ostaćete i bez stalnog posla i bez planiranog biznisa.

Pronađite pravo ime za svoju firmu

Kada počnete da realizujete svoju ideju, nameće vam se odabir imena kompanije. Napravite pametan i originalan izbor. Neka to bude ime koje će većinu asocirati na branšu kojom se bavite. Uvjerite se da ime koje razmatrate nije već zaštićeno i da postoji slobodan domen na internetu za njega.

Reklama

Dobro proučite zakon

Za ovaj posao će vam trebati pomoć stručnjaka. Morate znati koje su to pravne procedure koje treba da obavite prije pokretanja vašeg bisnisa, koje takse morate da platite i koje licence su vam potrebne. Posavjetujte se s advokatom. Tražite da vam ukaže na sve sitnice koje biste mogli da previdite.

Izračunajte koliko novca ćete zaraditi

Napravite biznis plan i sve stavite na papir. Nemojte da vas želje zaslijepe, pa da u borbi za bolju platu izađete kao gubitnik. Računajte na to da ćete morati da izdvajate novac za zdravstveno osiguranje, hipoteke i još dosta sitnih stavki koje su propisane zakonom. Neka vam u podsvjesti uvijek bude činjenica da morate imati novca za iznenadne troškove, jer se u vođenju sopstvenog biznisa nikada ne zna šta može da krene po zlu, ili po dobru.

Budite spremni da prihvatite izazove

Moraćete da date mnogo više nego što mislite. Ako ste do sada radili 40 sati nedeljno, zaboravite na to. Uglavnom ćete raditi od 60 do 80 sati sedmično, jer posao preduzetnika nikada nije obavljen do kraja. Vaša porodica će u početku često ispaštati zbog vašeg posla, zato odlučite na vrijeme da li ste spremni na ovako krupan korak.

Reklama

Ne morate da znate sve, ali – čitajte mnogo

Zabluda je da uspješan preduzetnik mora da zna sve, ali ipak u većinu stvari mora da bude upućen. Nikad se ne zna kakva životna prilika ili koji događaj u svijetu može da utiče na vaše poslovanje. Morate znati kako određene prilike utiču na rad vaše kompanije, a to ćete postići stalnim usavršavanjem. Čitajte svjetske portale i budite uvijek u toku s aktuelnim dešavanjima.

Prvo izgradite prepoznatljiv brend, pa ga reklamirajte

Ne trčite pred rudu, što bi rekao naš narod. Postepeno formirajte svoj brend, izgradite ga tako da postane prepoznatljiv, a tek kada se kod ljudi razvije svijest o njemu treba da počnete da ga reklamirate. Ne bacajte novac na štampanje vizit karata prije nego što vaš biznis bude bio na sigurnim nogama.

Ako ste sigurni da možete da ispunite svih devet koraka kako biste postali uspješan preduzetnik, onda ste spremni da pokrenete sopstveni biznis i budete sami svoj gazda. Međutim, budite spremni na stalne promjene i krupne odluke koje ćete brzinom svjetlosti morati da donosite. Ali uspješnost ljudi se i pokazuje na djelu. Zato se osmjelite i oprobajte u nečemu što ste oduvijek željeli.

Izvor: Telegraf

Reklama
Nastavite čitati

LIDERSTVO

6 lekcija Majkla Džordana o liderstvu

Objavljeno

 

Karantinske dane dobrom dijelu planete uljepšao je dokumentarni serijal „Posljednji ples“, posvećen čuvenom Majklu Džordanu i njegovim isto tako čuvenim Čikago bulsima iz devedesetih godina prošloga vijeka. (više…)

Nastavite čitati

LIDERSTVO

Rješavanja sukoba – šta trebate znati?

Činimo to gotovo svakodnevno. Postalo nam je navika koju uzimamo zdravo za gotovo i ne mislimo da ju možemo promijeniti. Tvrdoglavi smo ako neko kaže da stvari možemo činiti drugačije. Da, govorimo o sukobu. Tom malom naporu koji nas, često bez našeg znanja, sputava i čini razdražljivima.

Objavljeno

 

konflikt

konflikt

 

Novost koju uvodimo u vaš život je da se sukobe može uspješno riješiti, bez da je jedna strana gubitnička, a druga pobjednička. Postoji sukob nakon kojega su svi učesnici nešto naučili i međusobno se zbližili. Jedino što trebate je naučiti kako.

Konstruktivno rješavanje sukoba odnosi se na nenasilno rješavanje sukoba, u kojemu se vodi interes o svim akterima te njihovim interesima. Proces uključuje dijalog, rješenje problema, pregovor, pomirenje i prevenciju eskalacije nasilja.

Da bi rješavanje sukoba bilo uspješno, potrebno je biti upućen u dinamiku sukoba:

  1. Svako od nas u sukobu bira hoće li zauzeti saradnički ili takmičarski stav.
  2. Sukobljene strane često netačno opažaju namjere i akcije drugih ljudi. Često poruka koju šaljemo bude drugačije protumačena od onoga ko poruku prima. Jednako tako mi možemo protumačiti poruku svog sagovornika na način koji nije povezan s onime što nam osoba govori. Uvijek treba provjeriti je li tačna naša interpretacija akcije druge strane.
  3. Uspostavljanje i održavanje povjerenja. Za ponovnu izgradnju povjerenja često može pomoći treća, neutralna strana.
  4. Povezivanje na temelju zajedničkog cilja ili interesa može poslužiti kada nedostaje povjerenja među zavađenim stranama.
  5. Zbog nesigurnost i stalne promjene okolnosti, potrebno je fleksibilno razmišljati i reagovati. Moramo prilagođavati postupke i koristiti različite tehnike prilikom rješavanja sukoba.
  6. Trebamo izbjegavati uzvraćanje istom mjerom. Ako nas je druga strana povrijedila, ne smijemo dozvoliti jednak udarac, jer ćemo se tako naći u spirali iz koje je teško izaći. Bitno je očuvati usmjerenost na cilj i zaboraviti osvetu.
  7. Cilj rješavanja sukoba treba biti čuvanje odnosa, bez odustajanja od važnog interesa.

Koji su pristupi rješavanja problema?

  • Pobjeda – poraz: Ja ću dobiti šta trebam, a ti ćeš izgubiti.
  • Poraz – pobjeda: Ti ćeš dobiti što trebaš, a ja neću.
  • Poraz – poraz: Ni ti, ni ja nećemo dobiti što nam treba.
  • Pobjeda – pobjeda: I ti i ja ćemo dobiti što trebamo.

Da bi rezultat sukoba bio odnos pobjednik – pobjednik, potrebno je pažnju usmjeriti s protivnika na problem i njegovo rješavanje. Također, treba osvijestiti potrebu za ostvarenjem svog cilja unutar sukoba, kao i potrebu da očuvamo odnos s osobom ili osobama s kojima smo u sukobu.

 

Vještine rješavanja sukoba

Reklama

Dogovaranje je tehnika rješavanja sukoba unutar koje je u interesu obje sukobljene strane da obje strane budu maksimalno zadovoljene.

Proces uključuje:

– utvrđivanje osnovnih interesa obje strane,
– traženje alternativa i utvrđivanje posljedica,
– utvrđivanje rješenja koja su prihvatljiva za obe strane,
– primjena rješenja.

Pregovaranje se razlikuje od dogovora jer je zajednički interes sukobljenih strana minimalan. Važno je razlikovati pregovaračku svađu i pregovaranje. Kod pregovaranja postoji iskrena spremnost obiju strana za pronalazak rješenja koje će biti povoljno za sve. U svađi svaka strana traži rješenje za sebe.

Na umu kod pregovaranja treba imati:

  • o čemu se pregovara,
  • kako će se pregovaranje voditi (pravila, spremnost za pregovaranje itd.),
  • te o dotadašnjim odnosima između strana.

Da bi pregovaranje bilo uspješno trebamo: Odvojiti osobe od problema/područja sukoba.

Kod pregovaranja trebamo:

Reklama
  • Biti „tvrdi“ prema zajedničkom problemu, a „meki“ prema osobi.
  • Usmjeriti se na interese i potrebe, a ne na status i poziciju.
  • Naglasiti zajedničke elemente, čak i kad su zajednički interesi minimalni.
  • Predlagati što više rješenja.
  • Dogovoriti jasno rješenje.

Posredovanje je rješavanje sukoba u koju je uključena treća, nepristrana strana. Posrednik olakšava pregovaranje, a ne donosi odluku o rješenju sukoba, pomaže sukobljenim stranama u prepoznavanju stvarnog problema, osigurava dobre uslove za njegovo rješavanje, pomaže pri pronalaženju još mogućih rješenja te olakšava proces donošenja odluka.

Da biste sukob riješili uspješno vodite se navodima:

  • Više se može postići sukobom nego borbom.
  • Rješenja koja zadovoljavaju obje strane postoje.
  • Postoji povezanost načina odnošenja prema problemu i njegova rješavanja.
  • Potrebno je biti spreman na suradnju, imati pozitivnu sliku o sebi te vještine komuniciranja (slušanje, jasno izražavanje…)

Ostanite mirni i srećno!

 

Izvor: krenizdravo.rtl.hr

 

 

 

Reklama

 

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

4 stvari koje najbolji šefovi kažu novom zaposlenom koje većina drugih nikada ne kaže

Objavljeno

 

Od

Naporno radite na pronalaženju, intervjuisanju i zapošljavanju pravih zaposlenih. Oni imaju odlične vještine, veliko iskustvo i sjajan stav, pa jednom kad ih angažujete dovoljno je da ih pustite da sami rade. (više…)

Nastavite čitati

U trendu