Connect with us

LIDERSTVO

Savjet iz Google-a: Saradnicima davati jasna upustva

Brojnim menadžerima često se čini da radni dan ne traje dovoljno dugo da bi završili sve zadatke. Ako se prepoznajete u ovim riječima, predlažemo vam da pokušate sljedeće. Umjesto da se žalite na preveliku količinu obaveza i premalo vremena, možda bi trebalo da jednostavno promijenite način na koji posmatrate radno vrijeme.

Objavljeno

 


 

U mejlu poslatom svojim zaposlenima, Džeremaja Dilon, direktor marketinga u „Google Apps for Work“, ponudio je nekoliko savjeta koji vam mogu pomoći da vi i vaši timovi iskoristite dan na najbolji mogući način. Njegova teorija glasi: „Pametna raspodjela vremena u kancelariji jeste ključ za brzo rješavanje i uklanjanje grešaka i smetnji koje vas sprečavaju da završite svoje predviđene zadatke.“

Dakle, plan je, a ne haos, ono što dominira u uspješnim firmama.

Pred vama su neki od savjeta za to kako možete bolje da organizujete svoje vrijeme i da zatim istim tim savjetima pomognete i svojim zaposlenima.

Precizno postavite svoje ciljeve

Dilon primjećuje da se na radnom mjestu ljudi mogu podijeliti u dvije grupe: kreatore i menadžere.

Reklama

Dok je dan jednog menadžera raspodijeljen u intervale od po 30 minuta, ljudi koji su kreativci i usmjereni na stvaranje razmišljaju o danu u terminima poput „pola dana“ ili „cijeli dan“. Ljudi koji kreiraju na isti način razmišljaju i o vremenu. Oni „kreiraju vrijeme“, to jest posvećuju se tome da završe zadatke za određeno vrijeme u radnom danu.

Dilon kao dobar primjer ističe studiju o vježbanju, u kojoj su učestvovale tri ispitaničke grupe.

Grupa koja je dobila najbolja uputstva, specifična i jasna – da počne sa vježbama unaprijed određenog dana i u određeno vrijeme – ostvarila je i najveći uspjeh. Čak 91 posto ispitanika zapravo su obavljali svoj zadatak. Slično, Dilon smatra da menadžeri mogu da budu produktivniji ako razmišljaju o svom vremenu na način na koji to čine kreatori. Važno je da jasno odrede kada i gdje treba da obave neki posao i da na taj način rasporede vrijeme za određene projekte.

Razmislite o svom rasporedu sastanaka

Pogledajte spisak svojih sastanaka u kalendaru. Da li je svaki od njih neophodan i koristan? Možda neki od njih mogu da traju kraće ili da uključuju manji broj ljudi. Drugi bi mogli da se odlože za neki pogodniji period, dok neki čak sigurno mogu i da se sasvim otkažu. Planirajući na ovaj način često možete uštedjeti dosta vremena i energije. Nakon toga možete da preraspodijelite vrijeme koje ste tako uštedjeli na ono što je zaista važno u vašem poslu.

Planirajte svoje dane i nedjelje u skladu sa vašom energijom

Reklama

Svakog dana pokušajte da sesiju nalaženja vremena pomjerite za jutro, kad još niste zamoreni i preplavljeni svakodnevnim obavezama. Nemojte da odgađate bitne zadatke za kasnije ili za petak po podne, kada se, po nekom nepisanom pravilu, sastanci smatraju završenim, savjetuje Dilon. Naprotiv, iskoristite energiju koju ste stekli preko vikenda kako biste ponedjeljkom isplanirali svoje obaveze za cijelu narednu nedjelju.

Ostavite svoje najvažnije zadatke za utorak i srijedu, kada naša motivacija dostiže najviši nivo. Četvrtak treba da koristite za sastanke, a petak, kada se entuzijazam gasi, koristan je za dugoročno planiranje i izgradnju odnosa.

Napišite spisak stvari koje ste uradili

Jedan od efikasnih načina da odredite na koje aktivnosti vam odlazi najviše vremena na poslu jeste da zapišete sve stvari koje ste obavili tokom radnog vremena. Navedite i vrijeme koje koristite da odete po kafu ili ono kada „samo začas nešto provjerite na internetu“. Kada kritički sagledate sve aspekte svog radnog dana, uvidjećete da mnoge stvari koje radite možete da obavite mnogo brže ili da čak ne treba uopšte da ih radite.

A zašto su vrijeme i efikasnost toliko važni? Izračunato je da danas, ako projekat ne može da se osmisli, kreira, izvrši i koriguje za period koji je četiri puta kraći od standarda, vaša organizacija donosi profit koji je manji od prosjeka.

Osim toga, ako želite da vodite ljude, vaši prioriteti su efikasno upravljanje promjenama u okruženju i očekivanje više proaktivnog ponašanja zaposlenih, bilo da se radi o operaterima, saradnicima ili direktorima. A da biste to postigli, morate sami da date primjer i budete uzor svojim radom, vještinama i znanjem.

Reklama

Izvor: Nezavisne novine

Nastavite čitati

LIDERSTVO

6 lekcija Majkla Džordana o liderstvu

Objavljeno

 

Karantinske dane dobrom dijelu planete uljepšao je dokumentarni serijal „Posljednji ples“, posvećen čuvenom Majklu Džordanu i njegovim isto tako čuvenim Čikago bulsima iz devedesetih godina prošloga vijeka. (više…)

Nastavite čitati

LIDERSTVO

Rješavanja sukoba – šta trebate znati?

Činimo to gotovo svakodnevno. Postalo nam je navika koju uzimamo zdravo za gotovo i ne mislimo da ju možemo promijeniti. Tvrdoglavi smo ako neko kaže da stvari možemo činiti drugačije. Da, govorimo o sukobu. Tom malom naporu koji nas, često bez našeg znanja, sputava i čini razdražljivima.

Objavljeno

 

konflikt

konflikt

 

Novost koju uvodimo u vaš život je da se sukobe može uspješno riješiti, bez da je jedna strana gubitnička, a druga pobjednička. Postoji sukob nakon kojega su svi učesnici nešto naučili i međusobno se zbližili. Jedino što trebate je naučiti kako.

Konstruktivno rješavanje sukoba odnosi se na nenasilno rješavanje sukoba, u kojemu se vodi interes o svim akterima te njihovim interesima. Proces uključuje dijalog, rješenje problema, pregovor, pomirenje i prevenciju eskalacije nasilja.

Da bi rješavanje sukoba bilo uspješno, potrebno je biti upućen u dinamiku sukoba:

  1. Svako od nas u sukobu bira hoće li zauzeti saradnički ili takmičarski stav.
  2. Sukobljene strane često netačno opažaju namjere i akcije drugih ljudi. Često poruka koju šaljemo bude drugačije protumačena od onoga ko poruku prima. Jednako tako mi možemo protumačiti poruku svog sagovornika na način koji nije povezan s onime što nam osoba govori. Uvijek treba provjeriti je li tačna naša interpretacija akcije druge strane.
  3. Uspostavljanje i održavanje povjerenja. Za ponovnu izgradnju povjerenja često može pomoći treća, neutralna strana.
  4. Povezivanje na temelju zajedničkog cilja ili interesa može poslužiti kada nedostaje povjerenja među zavađenim stranama.
  5. Zbog nesigurnost i stalne promjene okolnosti, potrebno je fleksibilno razmišljati i reagovati. Moramo prilagođavati postupke i koristiti različite tehnike prilikom rješavanja sukoba.
  6. Trebamo izbjegavati uzvraćanje istom mjerom. Ako nas je druga strana povrijedila, ne smijemo dozvoliti jednak udarac, jer ćemo se tako naći u spirali iz koje je teško izaći. Bitno je očuvati usmjerenost na cilj i zaboraviti osvetu.
  7. Cilj rješavanja sukoba treba biti čuvanje odnosa, bez odustajanja od važnog interesa.

Koji su pristupi rješavanja problema?

  • Pobjeda – poraz: Ja ću dobiti šta trebam, a ti ćeš izgubiti.
  • Poraz – pobjeda: Ti ćeš dobiti što trebaš, a ja neću.
  • Poraz – poraz: Ni ti, ni ja nećemo dobiti što nam treba.
  • Pobjeda – pobjeda: I ti i ja ćemo dobiti što trebamo.

Da bi rezultat sukoba bio odnos pobjednik – pobjednik, potrebno je pažnju usmjeriti s protivnika na problem i njegovo rješavanje. Također, treba osvijestiti potrebu za ostvarenjem svog cilja unutar sukoba, kao i potrebu da očuvamo odnos s osobom ili osobama s kojima smo u sukobu.

 

Vještine rješavanja sukoba

Reklama

Dogovaranje je tehnika rješavanja sukoba unutar koje je u interesu obje sukobljene strane da obje strane budu maksimalno zadovoljene.

Proces uključuje:

– utvrđivanje osnovnih interesa obje strane,
– traženje alternativa i utvrđivanje posljedica,
– utvrđivanje rješenja koja su prihvatljiva za obe strane,
– primjena rješenja.

Pregovaranje se razlikuje od dogovora jer je zajednički interes sukobljenih strana minimalan. Važno je razlikovati pregovaračku svađu i pregovaranje. Kod pregovaranja postoji iskrena spremnost obiju strana za pronalazak rješenja koje će biti povoljno za sve. U svađi svaka strana traži rješenje za sebe.

Na umu kod pregovaranja treba imati:

  • o čemu se pregovara,
  • kako će se pregovaranje voditi (pravila, spremnost za pregovaranje itd.),
  • te o dotadašnjim odnosima između strana.

Da bi pregovaranje bilo uspješno trebamo: Odvojiti osobe od problema/područja sukoba.

Kod pregovaranja trebamo:

Reklama
  • Biti „tvrdi“ prema zajedničkom problemu, a „meki“ prema osobi.
  • Usmjeriti se na interese i potrebe, a ne na status i poziciju.
  • Naglasiti zajedničke elemente, čak i kad su zajednički interesi minimalni.
  • Predlagati što više rješenja.
  • Dogovoriti jasno rješenje.

Posredovanje je rješavanje sukoba u koju je uključena treća, nepristrana strana. Posrednik olakšava pregovaranje, a ne donosi odluku o rješenju sukoba, pomaže sukobljenim stranama u prepoznavanju stvarnog problema, osigurava dobre uslove za njegovo rješavanje, pomaže pri pronalaženju još mogućih rješenja te olakšava proces donošenja odluka.

Da biste sukob riješili uspješno vodite se navodima:

  • Više se može postići sukobom nego borbom.
  • Rješenja koja zadovoljavaju obje strane postoje.
  • Postoji povezanost načina odnošenja prema problemu i njegova rješavanja.
  • Potrebno je biti spreman na suradnju, imati pozitivnu sliku o sebi te vještine komuniciranja (slušanje, jasno izražavanje…)

Ostanite mirni i srećno!

 

Izvor: krenizdravo.rtl.hr

 

 

 

Reklama

 

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

4 stvari koje najbolji šefovi kažu novom zaposlenom koje većina drugih nikada ne kaže

Objavljeno

 

Od

Naporno radite na pronalaženju, intervjuisanju i zapošljavanju pravih zaposlenih. Oni imaju odlične vještine, veliko iskustvo i sjajan stav, pa jednom kad ih angažujete dovoljno je da ih pustite da sami rade. (više…)

Nastavite čitati

U trendu