PROIZVODI/USLUGE
Osmu godinu zaredom BiH među najlošijim pružateljima usluga
BIH – Tokom mjeseca juna, u kooperaciji sa agencijama iz regiona, agencija Global Market Solutions je provela istraživanje o kvaliteti usluge u različitim djelatnostima, uključujući supermarkete, benzinske pumpe, turizam i ugostiteljstvo, maloprodaju, telekomunikacije, banke i autosalone. Prema parametrima koji mjere pozdrav, poznavanje proizvoda, nuđenje dodatnih proizvoda, ispitivanje potreba i zahvalu na kraju, BiH je zauzela pretposljednje mjesto sa skromnim rezultatom od 66,16%.
ZADRŽAN PROŠLOGODIŠNJI NIVO (NE)LJUBAZNOSTI
Već ustaljeno BiH zauzima posljednje ili pretposljednje mjesto, te se trend nastavio i ove godine. Posljednja dva mjesta su zauzele Crna Gora i BiH kao i prošle godine, s tim da se kod Crne Gore bilježi značajan napredak od 8% (ovogodišnji rezultat: 62,96%), dok je BiH zadržala isti nivo (ne)ljubaznosti osoblja. Približan rezultat ima i Makedonija (66,44%) i Srbija (68,13%) koja je prošle godine imala znatno bolji rezultat i bila je na drugom mjestu, dok su Slovenija (81,45%) i Hrvatska (78,66%) ispred sa daleko boljim rezultatom i napretkom u odnosu na prošlu godinu.
Što se tiče regionalnog poretka po kategorijama, Slovenija je ubjedljivo najbolja u poznavanju proizvoda, nuđenju dodatnih proizvoda i zahvali, dok je bh.trgovcima nuđenje dodatnog proizvoda upravo najslabija kategorija, a zamalo smo najgori i u poznavanju proizvoda, gdje nas je prestigla samo Crna Gora. Ni u jednoj kategoriji nismo najbolji.
LETARGIJA ILI MANJAK EDUKACIJE? ULAGANJA U KVALITET USLUGE ZASIGURNO NEDOSTAJE
O letargičnosti bh.prodavaca govori i veoma niska stopa u postavljanju pitanja u cilju ispitivanja potreba kupaca (64,86%), u čemu je najbolja Makedonija. A da nije bilo Crne Gore koja nas je u svim kategorijama pratila za 1-2%, bili bismo šampioni i u nepozdravljanju kupaca. Postavlja se pitanje jesu li kupci dobrodošli u prodajne objekte gdje žele ostaviti novac, pogotovo kada su u pitanju inostrani posjetitelji?
„Ovo istraživanje radimo već osam godina zaredom, a od 2009.godine imamo napredak od tek 3%. Evidentno je da menadžeri vrlo malo pažnje posvećuju unapređenju nivoa kvalitete usluge, te još uvijek nismo razvili svijest da nije samo cijena ono što diktira ponovni dolazak kupca. Vrlo malo se ulaže u edukacije i ispitivanje kvalitete usluge različitim alatima koji su dostupni, poput mystery shoppinga. Ukoliko se i odluče na takva ispitivanja kvalitete, rijetko je to kontinuirano praćenje i unapređivanje kroz edukacije, te se često svodi na jednokratnu provjeru i loše odluke na štetu trgovaca poslije, iako to često nije njihova greška, nego manjkavost procedura i posljedica lošeg rukovođenja. Mnogi menadžeri i ne znaju kakve mogućnostipostoje sa minimalnim ulaganjima“, poručuju iz agencije.
Što se tiče rezultata po djelatnostima cjelokupno u regiji, zavidan rezultat od čak 90,63% je ostvaren u autosalonima, gdje je poznavanje proizvoda čak 100%, dok je najlošiji rezultat zabilježen u supermarketima gdje se ubjedljivo narjeđe pozdravlja, najmanje se poznaju proizvodi, ispituju potrebe i nude dodatni proizvodi. Poražavajuća je činjenica da tek 56% prodavaca u supermarketima pozdravi svoje kupce.
Izvor: Akta.ba
PROIZVODI/USLUGE
Otvoren savremeni Tropic market i u Čelincu
Domaći trgovački lanac Tropic danas je u Čelincu, na adresi Kralja Petra Prvog 2, u 9:00 časova otvorio 64 poslovnu jedinicu. (više…)
PRIVREDA
Melanija Tramp će ponovo zablistati u Beminim papučma
Fabrika obuće Bema iz Banjaluke poslala je danas prvoj dami SAD Melaniji Tramp na poklon unikatne papuče, kao znak podrške za još jedan mandat njenom suprugu Donaldu Trampu u Bijeloj kući. (više…)
-
NEKRETNINE8 meseci prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
TELEKOMUNIKACIJE1 godina prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
NOVOSTI3 meseca prije
Učesnici Visa olimpijskog triatlona prikupili 26.500 KM za Specijalnu Olimpijadu u Bosni i Hercegovini
-
FINANSIJE11 meseci prije
Vlada RS donijela odluku: Minimalac će biti 900 KM
-
INVESTICIJE1 godina prije
Castellina Srpska preuzela 29,9 posto akcija Napretka
-
NOVOSTI1 godina prije
Prag za PDV se diže na 100.000 KM, neophodan zahtjev za izlazak iz sistema
-
POLJOPRIVREDA1 godina prije
Proizvođači digli ruke, mnogi zbog malina i na sudu
-
FINANSIJE12 meseci prije
Mtel izašao iz vlasništva svoje firme u BiH, sprema se ulazak Britanaca