Connect with us

LIDERSTVO

Niste dobri u donošenju odluka? Isprobajte dvije jednostavne tehnike koje će vam olakšati život

Odluke je često teško donositi zbog bojazni da će potencijalni gubici nadjačati pozitivni ishod.
Neki ljudi odgađaju donošenje odluka misleći kako će ih izbjeći jer im ta neminovna aktivnost donosi previše stresa. No jeste li znali da si možete uvelike olakšati sa samo dvije tehnike koje birate zavisne o kakvoj se odluci radi? Probajte i više se nećete nepotrebno tresti.

Objavljeno

 


Maksimalizacija za velike odluke

Maksimalizacija znači sastavljanje popisa svih vaših opcija, a potom i svih mana i prednosti svake od njih. Na ovaj način možete smireno sagledati sve faktore koji utiču na vašu odluku. Ponekad je dovoljno samo to. No, ako ni nakon ovoga ne možete odlučiti, onda trebate ocjeniti svako ‘za’ i ‘protiv’ na skali od jedan do deset. Potom zbrojite sve afirmativne argumente.

U ovoj matematici odlučivanja postoji još jedan element. Visina ocjene za svaki argument ‘za’ ili ‘protiv’ treba ovisiti o jačini vaših osjećaja u odnosu na to. Istovremeno, treba znati da nisu svi intenzivni osjećaji vrijedni da bismo ih trebali uzeti u obzir.

Pažnju trebate usmjeriti samo na ona koja ukazuju na to kako ćete se osjećati u budućnosti, dok kratkotrajne osjećaje, koji se javljaju samo u vrijeme donošenja odluke, treba zanemariti. Zaokupljenost privremenim osjećajima, ma koliko god oni bili snažni, može vas spriječiti da donesete dobru odluku.

Umjesto toga, morate zamisliti kako ćete se osjećati kad napravite novi korak u svom životu, a te buduće emocije trebaju biti ocijenjene najvišim ocjenama.

Svi faktori u ovoj igri krajnje su subjektivni, a mnogi od nas nemaju dovoljno energije i vremena da ih sve odmjeravaju. U tom slučaju, ovu tehniku treba koristiti samo pri donošenju većih odluka. Što se tiče zapisivanja na papir, za mnoge je taj čin sasvim dovoljan da se spozna prava odluka. Brojke su jasne, a jasnoća stvara odlučnost, hrabrost i osjećaj zadovoljstva.

Reklama

Zadovoljavanje za svakodnevne odluke

Druga metoda donošenja odluka jest ‘zadovoljavanje’. Ona se uspješno primjenjuje za rješavanje svakodnevnih, trivijalnih dilema i puno je brži od maksimalizacije.

Šta ova tehnika podrazumijeva? Zadovoljavanje zahtijeva sastavljanje liste vaših minimalnih potreba – onoga što je za vas ‘dovoljno dobro’. Potom počinjete potragu sve dok ne pronađete prvu opciju koja zadovoljava minimum vaših potreba. To je to! Ništa ne može biti jednostavnije.

Umjesto da neurotično razmišljate o tome što bi mogao biti najbolji ishod, nekoliko odluka mogu biti ‘dovoljno dobre’. Realno, vjerojatno ne postoji samo jedna prava odluka. Uostalom, psiholozi to i potvrđuju. Ljudi koji pokušavaju cijelo vrijeme maksimalizirati, koji neprekidno tragaju za savršenom opcijom, obično su neurotični, nesretni i nezadovoljni svojim životom.

Čak i nakon donošenja odluke, oni ne prestaju preispitivati njezinu valjanost, te nastavljaju razmišljati o drugim opcijama koje su mogli odabrati. Jako je važno da shvatite kako je većina svakodnevnih dilema zapravo beznačajna. Stručnjaci kažu da je sasvim normalno osjećati pritisak zbog golemog broja beznačajnih odluka koje donosimo svakog dana. Međutim, nijedna od njih objektivno neće ništa značajno promijeniti u našem životu.

U moru informacija koje nas svakodnevno zapljuskuju važno je da se izabere put koji će vas zadovoljiti i spriječiti frustraciju zbog bezbrojnih potencijalnih opcija i rješenja. Morate se usredotočiti na mogućnosti koje djeluju da će za vas funkcionisatii, čak i ako nisu obavezno najbolje.

Reklama

Na kraju, je li u redu da se ne donose baš sve odluke svjesno? Ukoliko se radi o trivijalnim stvarima, a birate ih brzo, bez razmišljanja, onda primjenjujete princip zadovoljavanja – birate opciju koja je ‘dovoljno dobra’. Život tako postaje puno lakši, a snaga neophodna za donošenje velikih, važnih odluka bit će sačuvana.

Izvor: Net.hr

Nastavite čitati

LIDERSTVO

6 lekcija Majkla Džordana o liderstvu

Objavljeno

 

Karantinske dane dobrom dijelu planete uljepšao je dokumentarni serijal „Posljednji ples“, posvećen čuvenom Majklu Džordanu i njegovim isto tako čuvenim Čikago bulsima iz devedesetih godina prošloga vijeka. (više…)

Nastavite čitati

LIDERSTVO

Rješavanja sukoba – šta trebate znati?

Činimo to gotovo svakodnevno. Postalo nam je navika koju uzimamo zdravo za gotovo i ne mislimo da ju možemo promijeniti. Tvrdoglavi smo ako neko kaže da stvari možemo činiti drugačije. Da, govorimo o sukobu. Tom malom naporu koji nas, često bez našeg znanja, sputava i čini razdražljivima.

Objavljeno

 

konflikt

konflikt

 

Novost koju uvodimo u vaš život je da se sukobe može uspješno riješiti, bez da je jedna strana gubitnička, a druga pobjednička. Postoji sukob nakon kojega su svi učesnici nešto naučili i međusobno se zbližili. Jedino što trebate je naučiti kako.

Konstruktivno rješavanje sukoba odnosi se na nenasilno rješavanje sukoba, u kojemu se vodi interes o svim akterima te njihovim interesima. Proces uključuje dijalog, rješenje problema, pregovor, pomirenje i prevenciju eskalacije nasilja.

Da bi rješavanje sukoba bilo uspješno, potrebno je biti upućen u dinamiku sukoba:

  1. Svako od nas u sukobu bira hoće li zauzeti saradnički ili takmičarski stav.
  2. Sukobljene strane često netačno opažaju namjere i akcije drugih ljudi. Često poruka koju šaljemo bude drugačije protumačena od onoga ko poruku prima. Jednako tako mi možemo protumačiti poruku svog sagovornika na način koji nije povezan s onime što nam osoba govori. Uvijek treba provjeriti je li tačna naša interpretacija akcije druge strane.
  3. Uspostavljanje i održavanje povjerenja. Za ponovnu izgradnju povjerenja često može pomoći treća, neutralna strana.
  4. Povezivanje na temelju zajedničkog cilja ili interesa može poslužiti kada nedostaje povjerenja među zavađenim stranama.
  5. Zbog nesigurnost i stalne promjene okolnosti, potrebno je fleksibilno razmišljati i reagovati. Moramo prilagođavati postupke i koristiti različite tehnike prilikom rješavanja sukoba.
  6. Trebamo izbjegavati uzvraćanje istom mjerom. Ako nas je druga strana povrijedila, ne smijemo dozvoliti jednak udarac, jer ćemo se tako naći u spirali iz koje je teško izaći. Bitno je očuvati usmjerenost na cilj i zaboraviti osvetu.
  7. Cilj rješavanja sukoba treba biti čuvanje odnosa, bez odustajanja od važnog interesa.

Koji su pristupi rješavanja problema?

  • Pobjeda – poraz: Ja ću dobiti šta trebam, a ti ćeš izgubiti.
  • Poraz – pobjeda: Ti ćeš dobiti što trebaš, a ja neću.
  • Poraz – poraz: Ni ti, ni ja nećemo dobiti što nam treba.
  • Pobjeda – pobjeda: I ti i ja ćemo dobiti što trebamo.

Da bi rezultat sukoba bio odnos pobjednik – pobjednik, potrebno je pažnju usmjeriti s protivnika na problem i njegovo rješavanje. Također, treba osvijestiti potrebu za ostvarenjem svog cilja unutar sukoba, kao i potrebu da očuvamo odnos s osobom ili osobama s kojima smo u sukobu.

 

Vještine rješavanja sukoba

Reklama

Dogovaranje je tehnika rješavanja sukoba unutar koje je u interesu obje sukobljene strane da obje strane budu maksimalno zadovoljene.

Proces uključuje:

– utvrđivanje osnovnih interesa obje strane,
– traženje alternativa i utvrđivanje posljedica,
– utvrđivanje rješenja koja su prihvatljiva za obe strane,
– primjena rješenja.

Pregovaranje se razlikuje od dogovora jer je zajednički interes sukobljenih strana minimalan. Važno je razlikovati pregovaračku svađu i pregovaranje. Kod pregovaranja postoji iskrena spremnost obiju strana za pronalazak rješenja koje će biti povoljno za sve. U svađi svaka strana traži rješenje za sebe.

Na umu kod pregovaranja treba imati:

  • o čemu se pregovara,
  • kako će se pregovaranje voditi (pravila, spremnost za pregovaranje itd.),
  • te o dotadašnjim odnosima između strana.

Da bi pregovaranje bilo uspješno trebamo: Odvojiti osobe od problema/područja sukoba.

Kod pregovaranja trebamo:

Reklama
  • Biti „tvrdi“ prema zajedničkom problemu, a „meki“ prema osobi.
  • Usmjeriti se na interese i potrebe, a ne na status i poziciju.
  • Naglasiti zajedničke elemente, čak i kad su zajednički interesi minimalni.
  • Predlagati što više rješenja.
  • Dogovoriti jasno rješenje.

Posredovanje je rješavanje sukoba u koju je uključena treća, nepristrana strana. Posrednik olakšava pregovaranje, a ne donosi odluku o rješenju sukoba, pomaže sukobljenim stranama u prepoznavanju stvarnog problema, osigurava dobre uslove za njegovo rješavanje, pomaže pri pronalaženju još mogućih rješenja te olakšava proces donošenja odluka.

Da biste sukob riješili uspješno vodite se navodima:

  • Više se može postići sukobom nego borbom.
  • Rješenja koja zadovoljavaju obje strane postoje.
  • Postoji povezanost načina odnošenja prema problemu i njegova rješavanja.
  • Potrebno je biti spreman na suradnju, imati pozitivnu sliku o sebi te vještine komuniciranja (slušanje, jasno izražavanje…)

Ostanite mirni i srećno!

 

Izvor: krenizdravo.rtl.hr

 

 

 

Reklama

 

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

4 stvari koje najbolji šefovi kažu novom zaposlenom koje većina drugih nikada ne kaže

Objavljeno

 

Od

Naporno radite na pronalaženju, intervjuisanju i zapošljavanju pravih zaposlenih. Oni imaju odlične vještine, veliko iskustvo i sjajan stav, pa jednom kad ih angažujete dovoljno je da ih pustite da sami rade. (više…)

Nastavite čitati

U trendu