Connect with us

LIDERSTVO

Dobar lider mora biti dobar čovjek!

Mnogo je tekstova napisano o menadžerima i o menadžmentu. Stilovi upravljanja, fokus na razvoj ljudi, autoritet u vođenju timova … Međutim:

Objavljeno

 


lider

 

Jeste li se ikad zapitali:

kakav je menadžer kada dođe kući?Koliko je umoran za svoju porodicu?Da li je svojoj djeci role model, neko na koga će se ona ugledati?Da li koristi iste tehnike upravljanja i planiranja zadataka (u ovom slučaju kućnih) kao i na poslu?Koliko može razdvojiti privatni i poslovni život?Da li ima drugačije kriterijemu u evaluaciji svojih najmilijih?Da li svoje životne vrijednosti i životnu filozofiju primjenjuje i na poslu?

Pitanja je mnogo i odgovori su različiti. Međutim, sve dobre lidere odlikuje jedna osobina, koja je prosto neophodna kako bi se jedan menadžer snašao u trenutku u kome živimo:

“Dobar lider je dobar čovek”

Reklama

Kao što ste primijetili ovdje se ne izjednačavaju pojmovi lider i menadžer. Lider, kao osoba koja vodi, inspiriše i gradi jednu dozu povjerenja u svom timu može lako biti menadžer. Ali, sa druge strane, menadžer, čovjek okrenut isključivo brojkama, strogo prateći pravila biznisa, a ne razumijevajući ljudske emocije, emocije zaposlenih, ne mora nužno biti dobar lider.

U zavisnosti od toga koliko je posvećen svom timu, lider sa njim gradi neku vrstu odnosa. Ti odnosi mogu biti različiti, definisani su u raznoraznim udžbenicima i priručnicima o savremenom menadžemntu. Kroz te odnose, naročito kad “nešto ne ide”, lider staje ispred tima, i štiti ga “svojim tijelom”, tj. svojim autoritetom.

Hoće li to uraditi neki menadžer? Ne, on će kroz brojke i head count probati da riješi nastali problem. Uglavnom je to slaba prodaja, pad revenua ili sl. Pravi lider ne vjeruje u headcoun. On vjeruje u headcount. Rijetko kada se može čuti da je jedan lider spreman da žrtvuje čak i svoje postojanje u kompaniji zarad svog tima. Na to ne može ostati ravnodušan ni jedan pretpostavljeni. O timu da i ne govorimo. Tim će mu višestruko vratiti svojim povjerenjem, motivacijom i punim angažovanjem na poslu. I, ko je tu na dobitku? Naravno, lider jer je upravo iskusio čari, kako ja volim da kažem 3D menadžmenta. 3D menadžment je građenje kvalitetnih veza i odnosa na 3 nivoa u svom okruženju:

Prvi i osnovni nivo je saradnja sa kolegama na svom nivou, sa svojim peer-ovima. Ovu vrstu veze je potrebno prvo izgraditi, jer se od ovih ljudi očekuje podrška i uvođenje u posao.

Drugi nivo je saradnja sa svojim timom, sa svojim juniorima. Ta saradnja je ključna za jednog lidera, jer o lideru i o njegovom kvalitetu govori njegov tim, tim je njegovo ogledalo.

I na kraju, a za kvazi menadžere prvo, je saradnja sa svojim pretpostavljenima. Vjerujte, kada ste uspostavili kvalitetnu saradnju sa svojim timom, izgradili partnerske odnose sa svojim peer-ovima, u očima vaših pretpostavljenih vi ste pravi lider. Taj odnos se gradi kroz prva dva i neće biti kvalitetan ukoliko nisu i prva dva.

Reklama

Izvor: Mcb.rs

Nastavite čitati

LIDERSTVO

6 lekcija Majkla Džordana o liderstvu

Objavljeno

 

Karantinske dane dobrom dijelu planete uljepšao je dokumentarni serijal „Posljednji ples“, posvećen čuvenom Majklu Džordanu i njegovim isto tako čuvenim Čikago bulsima iz devedesetih godina prošloga vijeka. (više…)

Nastavite čitati

LIDERSTVO

Rješavanja sukoba – šta trebate znati?

Činimo to gotovo svakodnevno. Postalo nam je navika koju uzimamo zdravo za gotovo i ne mislimo da ju možemo promijeniti. Tvrdoglavi smo ako neko kaže da stvari možemo činiti drugačije. Da, govorimo o sukobu. Tom malom naporu koji nas, često bez našeg znanja, sputava i čini razdražljivima.

Objavljeno

 

konflikt

konflikt

 

Novost koju uvodimo u vaš život je da se sukobe može uspješno riješiti, bez da je jedna strana gubitnička, a druga pobjednička. Postoji sukob nakon kojega su svi učesnici nešto naučili i međusobno se zbližili. Jedino što trebate je naučiti kako.

Konstruktivno rješavanje sukoba odnosi se na nenasilno rješavanje sukoba, u kojemu se vodi interes o svim akterima te njihovim interesima. Proces uključuje dijalog, rješenje problema, pregovor, pomirenje i prevenciju eskalacije nasilja.

Da bi rješavanje sukoba bilo uspješno, potrebno je biti upućen u dinamiku sukoba:

  1. Svako od nas u sukobu bira hoće li zauzeti saradnički ili takmičarski stav.
  2. Sukobljene strane često netačno opažaju namjere i akcije drugih ljudi. Često poruka koju šaljemo bude drugačije protumačena od onoga ko poruku prima. Jednako tako mi možemo protumačiti poruku svog sagovornika na način koji nije povezan s onime što nam osoba govori. Uvijek treba provjeriti je li tačna naša interpretacija akcije druge strane.
  3. Uspostavljanje i održavanje povjerenja. Za ponovnu izgradnju povjerenja često može pomoći treća, neutralna strana.
  4. Povezivanje na temelju zajedničkog cilja ili interesa može poslužiti kada nedostaje povjerenja među zavađenim stranama.
  5. Zbog nesigurnost i stalne promjene okolnosti, potrebno je fleksibilno razmišljati i reagovati. Moramo prilagođavati postupke i koristiti različite tehnike prilikom rješavanja sukoba.
  6. Trebamo izbjegavati uzvraćanje istom mjerom. Ako nas je druga strana povrijedila, ne smijemo dozvoliti jednak udarac, jer ćemo se tako naći u spirali iz koje je teško izaći. Bitno je očuvati usmjerenost na cilj i zaboraviti osvetu.
  7. Cilj rješavanja sukoba treba biti čuvanje odnosa, bez odustajanja od važnog interesa.

Koji su pristupi rješavanja problema?

  • Pobjeda – poraz: Ja ću dobiti šta trebam, a ti ćeš izgubiti.
  • Poraz – pobjeda: Ti ćeš dobiti što trebaš, a ja neću.
  • Poraz – poraz: Ni ti, ni ja nećemo dobiti što nam treba.
  • Pobjeda – pobjeda: I ti i ja ćemo dobiti što trebamo.

Da bi rezultat sukoba bio odnos pobjednik – pobjednik, potrebno je pažnju usmjeriti s protivnika na problem i njegovo rješavanje. Također, treba osvijestiti potrebu za ostvarenjem svog cilja unutar sukoba, kao i potrebu da očuvamo odnos s osobom ili osobama s kojima smo u sukobu.

 

Vještine rješavanja sukoba

Reklama

Dogovaranje je tehnika rješavanja sukoba unutar koje je u interesu obje sukobljene strane da obje strane budu maksimalno zadovoljene.

Proces uključuje:

– utvrđivanje osnovnih interesa obje strane,
– traženje alternativa i utvrđivanje posljedica,
– utvrđivanje rješenja koja su prihvatljiva za obe strane,
– primjena rješenja.

Pregovaranje se razlikuje od dogovora jer je zajednički interes sukobljenih strana minimalan. Važno je razlikovati pregovaračku svađu i pregovaranje. Kod pregovaranja postoji iskrena spremnost obiju strana za pronalazak rješenja koje će biti povoljno za sve. U svađi svaka strana traži rješenje za sebe.

Na umu kod pregovaranja treba imati:

  • o čemu se pregovara,
  • kako će se pregovaranje voditi (pravila, spremnost za pregovaranje itd.),
  • te o dotadašnjim odnosima između strana.

Da bi pregovaranje bilo uspješno trebamo: Odvojiti osobe od problema/područja sukoba.

Kod pregovaranja trebamo:

Reklama
  • Biti „tvrdi“ prema zajedničkom problemu, a „meki“ prema osobi.
  • Usmjeriti se na interese i potrebe, a ne na status i poziciju.
  • Naglasiti zajedničke elemente, čak i kad su zajednički interesi minimalni.
  • Predlagati što više rješenja.
  • Dogovoriti jasno rješenje.

Posredovanje je rješavanje sukoba u koju je uključena treća, nepristrana strana. Posrednik olakšava pregovaranje, a ne donosi odluku o rješenju sukoba, pomaže sukobljenim stranama u prepoznavanju stvarnog problema, osigurava dobre uslove za njegovo rješavanje, pomaže pri pronalaženju još mogućih rješenja te olakšava proces donošenja odluka.

Da biste sukob riješili uspješno vodite se navodima:

  • Više se može postići sukobom nego borbom.
  • Rješenja koja zadovoljavaju obje strane postoje.
  • Postoji povezanost načina odnošenja prema problemu i njegova rješavanja.
  • Potrebno je biti spreman na suradnju, imati pozitivnu sliku o sebi te vještine komuniciranja (slušanje, jasno izražavanje…)

Ostanite mirni i srećno!

 

Izvor: krenizdravo.rtl.hr

 

 

 

Reklama

 

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

4 stvari koje najbolji šefovi kažu novom zaposlenom koje većina drugih nikada ne kaže

Objavljeno

 

Naporno radite na pronalaženju, intervjuisanju i zapošljavanju pravih zaposlenih. Oni imaju odlične vještine, veliko iskustvo i sjajan stav, pa jednom kad ih angažujete dovoljno je da ih pustite da sami rade. (više…)

Nastavite čitati

U trendu