Connect with us

KARIJERA

Ovih šest grešaka ne želite da napravite na službenom kompjuteru

Objavljeno

 


Osnivanje firme klikom

Većina nas koristi kompjutere na poslu osam ili više sati dnevno. Službene računare nosimo i kući, pa nerijetko postaju naši primarni uređaji.

Ponekad ih koristimo i češće od ličnih računara. Zbog toga bi ove stvari trebalo da izbjegavate da radite na poslovnim kompjuterima.

1. Čuvanje lozinki

Prema Društvu za upravljanje ljudskim resursima, mnoge kompanije imaju klauzulu u vezi sa računarom i politikom korišćenja interneta, čime se čuvaju lične lozinke.

Kako tvrde stručnjaci, e-mail i ostala elektronska komunikacija koju prenose, oprema, sistemi i mreže nisu privatni ili poverljivi i vlasništvo su kompanije. Zato, kompanija zadržava pravo ispitivanja, praćenja i regulisanja pošte i ostalih komunikacija, direktorijuma, datoteka i svih ostalih sadržaja, uključujući i korišćenje interneta, koji se prenose ili čuvaju u tehnološkim sistemima, bilo na licu mjesta ili izvan njega.

2. Čuvanje ličnih podataka

Službeni računar nije vaša imovina i pripada kompaniji, navodi Biznis Insajder.

Ako se kompaniji nešto dogodi ili prestanete da radite za nju, standardna politika je da odmah morate da napustite svoju kancelariju. Vjerovatno nećete imati vremena za uklanjanje tih datoteka. Umjesto toga, bilo bi bolje da držite USB-a na privesku za čuvanje ličnih podataka.

Reklama
3. Povezivaje na Wi-Fi tokom rada na osetljivom materijalu

Mesta koja nude besplatni Wi-Fi kao što su kafići, aerodromi ili hoteli, mogu biti nebezbijedna.

„Ne otvarajte e-mail nalog, naloge mrežnih banaka ili kreditnih kartica na javnoj Wi-Fi mreži“, kaže stručnjak za prevare Frank Abagnale, „zato što hakeri mogu da postave lažne mreže koje izgledaju kao prave, ali nisu“.

4. Radite nešto drugo dok ste u kancelariji

Mnogi od nas imaju drugi ili treći posao koji rade kao hobi ili da bi zaradili dodatan novac, ali bi granice trebalo da postoje. Sve što radite na svom radnom računaru vaš poslodavac može legalno da zabiljeleži. Budite oprezni pri korišćenju uređaja kompanije za lično poslovanje.

5. Razmenjujete poruke lične prirode

Četovi kao što su Slack, Campfire i Google Hangout postaju sve korisniji za timski rad. Međutim, te poruke su jednako dostupne kao poruke e-pošta.

Ne zaboravite da budete vrlo oprezni sa onim što pišete na platformama za čet.

6. Dozvoljavate prijateljima ili kolegama izvan IT odeljenja da pristupaju vašem kompjuteru daljinskim putem

Daljinski pristup softverima je lako dostupan, pa im možete pristupiti i izvan kancelarije. Ali, nemojte da radite stvari koje ne biste inače dopustili.

Reklama

„Ne biste prijatelju dozvolili da šeta vašom kancelarijom i da sjeda za vaš računar, a da to prvo ne dogovorite sa šefom. Nemojte da radite istu istu stvar ni virtuelno“, zaključuje Džo Rejeski, izvršni direktor i osnivač Avenue X grupe.

 

Izvor: B92

BIZLIFE

Najmlađi samoostavareni milijarder

Objavljeno

 

Štednja

Ako niste dosad čuli za Ostina Rasela, to je potpuno razumljivo. (više…)

Nastavite čitati

KARIJERA

Korisni savjeti ljudi koji su uspješni u svom poslu

Objavljeno

 

Ljudi koji su uspjeli da pokrenu sopstveni biznis i da budu uspešni u tome što rade izdvajaju neke od savjeta kojim su se vodili u svojoj karijeri. (više…)

Nastavite čitati

BIZLIFE

Vještine koje su potrebne za svako radno mjesto

Vjerojatno ste i sami čitali oglas za neko radno mjesto i pomislili kako su zahtjevi koji se pojavljuju previsoki. Teško je pronaći posao, a svaki oglas za bilo kakvo radno mjesto traži bezbroj kvalifikacija.

Objavljeno

 

Čini vam se čudno, ali promijenilo se tržište, opis poslova, razvojem tehnologije kao i globalnog tržišta postalo je za mnoge poslove neophodno poznavanje stranih jezika, rad na računalu, prilagodljivost, organiziranost, timski rad i komunikativnost… (više…)

Nastavite čitati

U trendu