Connect with us

TEHNOLOGIJA

Koliko na internetu košta vaš identitet?

Objavljeno

 


Mračni kutak interneta, dark web, u moru ilegalnih tržišta prodaje i kupovine droge, trgovine ljudima i ilegalne pornografije svoja vrata širom otvara i trgovcima identitetom.

O krađi identiteta govori se već godinama, ali tek nedavno su krenula istraživanja o tome koliko ustvari ti trgovci zarađuju na njima i koliko košta nečiji identitet. Iako bi možda većina pomislila kako su njihovi lični podaci dragocjeni, čini se kako prosječni Britanac, recimo, na internetu vrijedi samo – deset funti. Naime, The Independent je otkrio kako se tržište ličnim podacima na dark webu ubrzano razvija, a cijene podataka variraju u zavisnosti od njihove vrijednosti.

Puni paket

Lične informacije prodaju se za samo deset funti, dok potpuni online identitet neke osobe vrijedi otprilike 820 funti. Potpuni “paket” podataka ili, kako ga zovu, fullz uključuje podatke poput imena, prezimena, adrese, online lozinki, bankarskih podataka i ostalih ključnih informacija. Analitičar i stručnjak za dark web Simon Migliano kaže kako je fullz ključ za online prevare i upozorava da je potražnja za takvim podacima u porastu. “Te informacije mogu se iskoristiti za otvaranje kreditnog računa, kreditnih kartica i zajmova koje onda cyber kriminalci mogu isprazniti”, rekao je Migliano. “Postoji cijeli spektar vrednovanja fullza, u zavisnosti od vjerodostojnosti profita koji bi se mogao steći tim informacijama.”

Dakle, nemaju svi ljudi istu “cijenu”. Nekoliko je faktora u igri koji određuju visinu cijene, poput kvaliteta, pouzdanosti i reputacije prodavca, ali i količine podataka i visine kreditne sposobnosti.

Migliano je sastavio indeks cijena na tržištu dark weba koje se dijele u kategorije poput ličnih finansija, dokaza identiteta, online podataka za shopping, putovanje, zabave, naručivanja hrane, društvenih mreža i e-mailova. Prosječna cijena za britanski pasoš je 40 funti, podaci neke osobe za pristup Facebooku koptaju oko četiri funte, online bankovni podaci 167 funti, a korisnički podaci za Netflix šest funti. Najskuplji su podaci bankovnih računa i korisnički podaci za online uplate poput PayPala.

Reklama

Što se tiče tržišta na dark webu, ona imaju sličan izgled i sistem bodovanja kao one na eBayu. NA primjer, onaj koji prodaje podatke ocjenjuje se s “jeftin i dobar” ili “A+”, nije dopušten povrat novca, a ne koriste se ni tajne lozinke nego treba u nekoliko klikova označiti “prevara” i “lični podaci i kartice” te će se izlistati nepregledan niz podataka na prodaju.

Tako, za deset funti moguće je kupiti ime, prezime, adresu, zanimanje, datum rođenja i djevojačko prezime Poljakinje koja boravi u Bristolu. Glamurozniji identitet, poput Amerikanca koji na American Express kartici ima limit od deset hiljada dolara, sa svim njegovim ličnim podacima poput imena i prezimena, lozinka, datuma i godine rođenja, adrese, broja telefona, broja socijalnog osiguranja, majčinog djevojačkog prezimena, broja pina i broja kartice, nudi se za 248 dolara. Što je manje dostupnih informacija o osobi, to cijena pada. Na ilegalnom tržištu svoju cijenu imaju čak i mrtvi. Identitet preminule osobe prodaje se za otprilike dva dolara. Jedan oglas koji navodi Quartz glasi: “Ovo je popis za xx mrtvog državljanina VB fullz. Imajte na umu da dobijate podatke mrtve kartice. U nekim slučajevima ona će možda raditi, ali mi to nećemo provjeravati niti to garantujemo. Informacije koje dobijate možete iskoristiti za izvlačenje telefonske linije ili kredita. Oni koji znaju kako unovčiti takve informacije uživaće”.

Kako se zaštititi?

Koliko je tržište preplavljeno “robom”, pokazuje i to što stručnjaci već ističu kako više nije pitanje je li nečiji identitet ukraden, nego koliko su ga puta već ukrali. Ipak, nije sve tako crno. Istraživač Andrei Barysevich, koji se bavi sigurnosnim i obavještajnim prijetnjama u kompaniji Recorded Future, kaže kako u današnje vrijeme niko nije imun od krađe podataka, ali postoje načini kako da se zaštitimo od njih. “Na sličan način kako smo naučili prihvatiti opasnosti virusa gripa i razvili načine kako da minimalizuejmo rizik, tako se moramo naučiti jednostavnoj, ali efektivnoj praksi cyber higijene”, kaže Barysevich.

Stručnjaci preporučuju da se za svaki online račun koristi druga lozinka, da ne otvaramo sumnjive e-mail adrese i linkove, pazimo koga primamo u svoj krug prijatelja na društvenim mrežama i registrujemo se na online usluge koje prate aktivnosti na kreditnim karticama.

 

Reklama

Izvor: Bankar.me

TEHNOLOGIJA

Kompanija Richarda Bransona u BiH promijenila vlasnike i identitet

Objavljeno

 

Od

Kompanija Virgin Pulse Bosnia, jedan od vodećih IT firmi u Bosni i Hercegovini, primijenila je ime i vizuelni identitet, nakon spajanja i promijena u vlasničkoj strukturi.

Podsjećanja radi, riječ je o kompaniji koju je osnovao britanski milijarder Richard Branson.

Kompanija Virgin Pulse nedavno je spojena sa drugom kompanijom, HealthComp. Nova kompanija koja je nastala spajanjem ove dvije firme zove se Personify Health, pa je posljedično preimenovana i kompanija u BiH, izvještava BiznisInfo.ba.

Kombinovana vrijednost dvije kompanije je 3 mlrd USD. Obje kompanije se bave unapređenjem zdravlja koristeći najsavremenije tehnologije.

Od spajanja, dvije firme su predstavile prvu i jedinu personaliziranu zdravstvenu platformu – sve na jednom mjestu. Personify Health pomaže firmama da optimiziraju ulaganja u svoje članove dok istovremeno osnažuje ljude da se dublje bave svojim zdravljem.

Nova kompanija ima kompleksnu vlasničku strukturu iza koje stoje veliki ulagači. Većinski vlasnik Personify Healtha je fond New Mountain Capital, div koji upravlja imovinom ukupne vrijednosti od preko 40 mlrd USD. Fond je osnovao Steve Klinsky 1999. godine.

Reklama

Drugi veliki dioničari Personify Healtha su Blackstone, Marlin Equity Partners i Morgan Health.

Kako je BiznisInfo.ba ranije pisao, firma Virgin Pulse Bosnia prošle godine je ostvarila ukupne prihode od oko 32,4 mil KM. To su rekordni prihodi i predstavljanju veliko povećanje u odnosu na 21,4 mil KM iz 2021. godine ili 12,7 miliona iz 2020. godine. Nedavno su dosegli broj od 600 zaposlenih u BiH.

Virgin Pulse Bosnia ima sjedište u Tuzli i ured u Sarajevu. Ova kompanija u BiH se neprestano širi. Riječ je trenutno o jednoj od vodećih kompanija u BiH iz IT industrije. Iz naše zemlje, oni rade sa klijentima širom svijeta.

Virgin Puls je 2018. preuzeo tuzlansku firmu Piksel Interactive koja je tada zapošljavala oko 100 mladih i obrazovanih ljudi. Kompanija, koja se od tada zove Virgin Pulse Bosnia, konstantno se širi. Agencija za promociju stranih investicija proglasila Virgin Pulse jednim od najznačajnijih stranih investitora u BiH u 2021.

biznisinfo.ba

Reklama
Nastavite čitati

TEHNOLOGIJA

Miškovićev „Ananas“ ulazi na tržište BiH

Objavljeno

 

Od

Najveća regionalna platforma za elektroničku trgovinu Ananas, članica Delta Holdinga Miroslava Miškovića, planira ove godine ući na tržišta Bosne i Hercegovine i Crne Gore, obznanila je danas na konferenciji za novinare viša potpredsjednica za strategiju i razvoj kompanije Delta Holdinga Marija Desivojević Cvetković.

– Platforma je u prošloj godini otvorila svoje urede u Sjevernoj Makedoniji, a u ovoj godini planiran je izlazak na nova tržišta regije, prije svega Crne Gore već u prvoj polovini godine. Smatramo kako ova zemlja ima veliki potencijal. Također, početkom druge polovine godine planiramo i ulazak na tržište Bosne i Hercegovine – kazala je Desivojević Cvetković.

Ananas na crnogorsko tržište neće ući putem akvizicije postojećeg e-trgovca kako je to uradio u Sjevernog Makedoniji nego izravno. Cvetkovićeva je najavila i širenje na tržišta Albanije i Kosova.

Manager.ba

Nastavite čitati

TEHNOLOGIJA

Google lansirao Gemini, odgovor na Chat GPT

Objavljeno

 

Od

Google je u srijedu lansirao ono što smatra svojim najvećim i najsposobnijim modelom vještačke inteligencije dok raste pritisak na kompaniju da odgovori kako će unovčiti AI.

Veliki jezički model Gemini uključivaće paket od tri različite veličine: Gemini Ultra, njegova najveća, najsposobnija kategorija; Gemini Pro, koji se prilagođava širokom rasponu zadataka; i Gemini Nano, koji će koristiti za specifične zadatke i mobilne uređaje.

Za sada, kompanija planira da licencira Gemini korisnicima putem Google Clouda za korištenje u vlastitim aplikacijama. Od 13. decembra programeri i poslovni korisnici mogu pristupiti Gemini Pro putem Gemini API-ja u Google AI Studiju ili Google Cloud Vertex AI. Android programeri takođe će moći da grade s Gemini Nano.

Gemini će se takođe koristiti za pokretanje Googleovih proizvoda kao što su njegov Bard chatbot i Search Generative Experience, koji pokušava odgovoriti na upite pretraživanja tekstom u stilu razgovora (SGE još nije široko dostupan).

Gemini Ultra je prvi model koji nadmašuje ljudske stručnjake na MMLU-u , koji koristi kombinaciju 57 predmeta kao što su matematika, fizika, istorija, pravo, medicina i etika za testiranje znanja o svijetu i sposobnosti rješavanja problema, kompanija je rekla u blog postu u srijedu. Navodno može razumjeti nijanse i razmišljanje u složenim temama.

Gemini je rezultat velikih zajedničkih napora timova Googlea, uključujući naše kolege iz Google Researcha – napisao je izvršni direktor Sundar Pichai u objavi na blogu u srijedu. “Izgrađen je od temelja da bude multimodalan, što znači da može generalizovati i neprimjetno razumjeti, djelovati i kombinirati različite vrste informacija uključujući tekst, kod, audio, sliku i video.”

Reklama

Počevši od danas, Googleov chatbot Bard koristit će Gemini Pro za pomoć s naprednim razmišljanjem, planiranjem, razumijevanjem i drugim mogućnostima. Početkom sljedeće godine pokrenuće “Bard Advanced”, koji će koristiti Gemini Ultra, rekli su rukovodioci  u razgovoru s novinarima u utorak. Predstavlja najveće ažuriranje Barda, njegovog chatbota sličnog ChatGPT-u, prenio je SEEbiz.

Nastavite čitati

U trendu