Connect with us

PREDUZETNIŠTVO

Oglašavanje koje ne lični na oglas za posao, iako zapravo jeste to

Objavljeno

 


Internet

Kako u regrutaciji sve više vlada marketing logika ne čudi što regruteri preuzimaju najnoviji trend koji vlada u marketingu, a to je sve intenzivnije korišćenje oglašavanja koje ne liči na reklamu (native advertising) iako zapravo jeste reklama.

Dobar način privlačenja pasivnih kandidata

Ovaj vid oglašavanja je naročito djelotvoran u slučaju korisnika Interneta i mobilnih telefona kojima sam sadržaj, koji izgleda kao običan članak, privlači pažnju i oni, na prvi pogled, ne vide da se zapravo radi o reklami.

Sadržaj, koji može biti zanimljiv i koristan određenoj ciljnoj grupi kandidata, se plasira na način koji omogućava prirodno uklapanje teksta u ambijent sajta na kojem se vrši oglašavanje.

Kako tehnologija daje opciju blokiranja baner oglasa, pop-up oglasa, kao i običnih oglasa ili ih čitalac sam automatski ignoriše broj oglasa koji ne liče na oglas sve više raste. Takvi oglasi su puni zanimljivih i korisnih informacija i liče na članke iako se radi o plaćenom sadržaju.

Takvi oglasi se postavljaju na sajtovima koji sadrže korisne informacije za ciljnu grupu kandidata i imaju veliki potencijal u regrutovanju pasivnih kandidata koji ne traže posao i ne posjećuju sajtove za zapošljavanje.

Reklama

Međutim, oni koji su privučeni datim sadržajem kada na kraju i shvate da se radi o reklami ne osećaju se prevarenima jer sadržaj nudi korisne informacije. Zbog toga ovaj vid oglašavanja nema negativne efekte.

Ali da vidimo kako regruteri mogu da koriste ovaj vid oglašavanja.

Kako regruteri koriste ovaj vid oglašavanja

Zamislimo da određena kompanija treba da regrutuje izvjestan broj inženjera. Uz postavljanje oglasa za posao kompanija može ujedno da objavi i tekst koji može biti zanimljiv i koristan inženjerima na sajtu koji inženjeri posjećuju.

Na primjer, tekst može da ide pod naslovom „Kako postati izvrstan inženjer“ i može da sadrži savjete inženjera koji rade u kompaniji, kao i link koji čitaoca vodi do kompanijskog sajta, odnosno karijerne stranice. Kako se radi o plaćenom sadržaju ime kompanije može biti diskretno istaknuto na početku ili na samom kraju teksta.

Mogućnost postavljanja odgovarajućih linkova unutar teksta, kao i davanje odgovarajućeg prostora zaposlenima da budu ambasadori brenda nisu jedine prednosti ovog vida oglašavanja.

Reklama

Prednosti ovog vida oglašavanja

Razlozi zbog kojih je ovaj vid oglašavanja tako djelotvoran kod brendiranja kompanije kao poslodavca i regrutovanja su sljedeći:

  • ne postoji problem izbjegavanja oglasa kao kod klasičnog oglašavanja – zato što je oglas dobro uklopljen u ostale sadržaje koje sajt nudi, izgleda samo kao još jedna priča, infografik, video, tweet, članak sa uzbudljivim naslovom i relevantnim sadržajem,
  • ima snagu privlačenja jer nudi bogat sadržaj – sam sadržaj ima vrijednost za čitaoca zbog čega se čitaoc mnogo više angažuje i duže zadržava na datom materijalu nego što je to slučaj kod drugih oblika oglašavanja,
  • mnogi će sadržaj koji ima vrijednost podijeliti sa drugima – niko ne dijeli obične oglase sa drugima, ali sadržaj koji je relevantan, bogat i koji se čitaocu sviđa će se širiti i dijeliti dalje,
  • takav oglas će pročitati i pasivni kandidati – dok zaposleni koji nisu u potrazi za novim poslom ne gledaju oglase za posao dotle im dobar članak itekako može privući pažnju, tekstovi koji govore kako biti još bolji u svom poslu imaju snagu da privuku vrlo kvalitetne kandidate,
  • takav oglas ima prodajnu snagu bez ulaganja prodajnog napora – kako se sadržaj targetira on na suptilan način uvjerava i pridobija ciljnu grupu kandidata bez ikakvog prodajnog napora,
  • relevantan sadržaj daje kredibilitet – ukoliko čitaoci smatraju da im je sadržaj koristan mogu vas tretirati kao pouzdan izvor i pratiti sadržaj koji kreirate da bi naučili nešto novo,
  • popularne lokacije će preuzeti sadržaj – ako sadržaj ima čitanost i dovoljno lajkova i drugi sajtovi će ga objavljivati.

Način više da se prevaziđu slabosti tradicionalnog oglašavanja

I na kraju, kao što smo s početka rekli, najveća slabost klasičnog oglašavanja je ta što je to sto posto reklamni sadržaj zbog čega čitaoci smatraju da taj sadržaj nema kredibilitet i da nije vjerodostojan. U slučaju regrutacije to znači da većina pasivnih kandidata, koji nisu u potrazi za poslom, neće ni pogledati takav sadržaj. Tradicionalni oglasi za posao dobro funkcionišu samo za aktivne kandidate koji prate oglase i konkurišu.

Iako oponašanje članaka i drugih sadržaja, oslobođenih reklamnih poruka, može da izgleda kao prevara, dokle god se nudi relevantan i koristan sadržaj za čitaoce to nije problem čak ni kada čitalac na kraju shvati da se radi o plaćenom sadržaju.

 

Izvor: mojtim.com

Reklama

PRIVREDA

Bihaćka plantaža američke borovnice sa 6000 sadnica opravdava svoje postojanje

Objavljeno

 

Sanela i Nusret Sušić u bihaćkom prigradskom naselju Vikići podignuli su plantažu američke borovnice sa 6000 sadnica na površini dva i pol dunuma koja ovih dana opravdava svoje postojanje. U ovaj obiteljski projekt supružnici Sušić uložili su više od 300 000 KM. (više…)

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

Knjige koje će vam pomoći da izgradite preduzetnički duh

Objavljeno

 

Dobri preduzetnici moraju da imaju hrabrosti da bi uspeli, ali deluje da je tu hrabrost sve teže posedovati. Između globalne recesije i pandemije koja se ubrzava, tržište može izgledati mnogo više neprijateljski nastrojeno prema vama nego ikada. (više…)

Nastavite čitati

BIZLIFE

Ovih šest stvari svaki dobar šef MORA da zna!

Pred vama su neki od načina na koje možete da napravite dobar poslovni tim i budete šef kog će ljudi cjeniti.

Objavljeno

 

Biti šef jeste prijatna, ali i vrlo izazovna pozicija. Mnogi mladi menadžeri u poslu ponekad nisu svesni svih strana ove pozicije. Ne očekuju da, kao lideri, upravo oni moraju da naprave tim koji je kvalitetan i kojem veruju. To je prvi preduslov da menadžer ne mora ubuduće da razmišlja o tome zašto je neko ostao duže na pauzi ili da li će sastanak proći u najboljem redu ako mu šef ne prisustvuje. (više…)

Nastavite čitati

U trendu