Connect with us

PREDUZETNIŠTVO

Procjena radne uspješnosti

Objavljeno

 


Procjena radne uspješnosti (performansi) zaposlenih je jedan od najvažnijih zadataka menadžmenta ljudskih resursa. Ona govori o uspješnosti selekcije, obuke i treninga i daje smjernice za dalje planiranje razvoja zaposlenih, sistema nagrađivanja i discipline.

Procjena radne uspješnosti je proces u kome se mjeri i ocjenjuje doprinos svakog zaposlenog ciljevima organizacije u odnosu na određeni vremenski period. U ovom procesu ocjenjuju se svi zaposleni uključujući i menadžere na svim nivoima organizacije.

Prilikom ocjenjivanja veoma je važno da kriterijumi ocjenjivanja budu pažljivo odabrani. Radna uspješnost se može procjenjivati u odnosu na:

• Standarde – količina i kvalitet proizvoda
• Ciljeve – npr. povećanje prodaje za 20%
• Znanja, vještine i odgovornosti – npr. komunikacione i liderske sposobnosti, timski rad, dobro strateško planiranje…

Dimenzije posla koje se na ovaj način ocjenjuju moraju biti odabrane prema važnosti za obavljanje određene vrste posla, a do njih se dolazi na osnovu analize radnog mjesta i opisa posla.

U praksi se najčešće koristi šest osnovnih dimenzija:

Reklama
  1.  Kvalitet – težnja da se posao idealno obavi
  2.  Kvantitet – proizvedena količina
  3. Vremenska dinamika – koliko je vremena potrebno i da li je posao završen u predviđenom roku
  4. Troškovi – maksimalizacija prinosa u odnosu na angažovane resurse
  5. Potreba za supervizijom – samostalnost u obavljanju posla
  6. Interpersonalni uticaj – saradnja sa kolegama i podređenima.

Ulogu ocjenjivača u procesu procjene radne uspješnosti mogu preuzeti:

  • Neposredni rukovodioci – u neposrednoj su interakciji sa zaposlenim i dobro poznaju posao i ciljeve. Nisu adekvatni procenjivači u ekspertskim timovima jer ne mogu posjedovati sva ekspertska znanja sadržana u timu;
  • Sami zaposleni – imaju najbolji uvid u sopstveni rad. Postoji rizik od precjenjivanja i podcjenjivanja;
  • Saradnici – imaju najviše informacija o zaposlenom. Postoji rizik greške blagog ocjenjivanja u odnosu na kolege;
  • Viši nivo menadžmenta – imaju širu organizacionu perspektivu u odnosu na ciljeve, ali ne i neposredan uvid u rad zaposlenih;
  • Klijenti – iako nemaju uvid u sve aspekte posla, od njih se mogu dobiti informacije korisne za rješavanje problema i poboljšanje usluga;
  • Eksterni ocjenjivači – njihove procjene su objektivne, ali zaposleni mijenjaju svoje ponašanje kada su svjesni da ih neko posmatra i procjenjuje.

Da bi se mogućnost greške u ocjenjivanju svela na minimum, preporučuje se sistem ocjenjivanja “360 stepeni”. U obzir se uzimaju ocjene neposrednog rukovodioca, podređenih, saradnika i samog zaposlenog i na osnovu njih planira dalji razvoj zaposlenog. U okviru individualnog plana, zajedno sa zaposlenim, postavljaju se individualni ciljevi i planiraju sredstva potrebna za njihovo postizanje.

 

Izvor: biznis-akademija.com

PRIVREDA

Bihaćka plantaža američke borovnice sa 6000 sadnica opravdava svoje postojanje

Objavljeno

 

Od

Sanela i Nusret Sušić u bihaćkom prigradskom naselju Vikići podignuli su plantažu američke borovnice sa 6000 sadnica na površini dva i pol dunuma koja ovih dana opravdava svoje postojanje. U ovaj obiteljski projekt supružnici Sušić uložili su više od 300 000 KM. (više…)

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

Knjige koje će vam pomoći da izgradite preduzetnički duh

Objavljeno

 

Od

Dobri preduzetnici moraju da imaju hrabrosti da bi uspeli, ali deluje da je tu hrabrost sve teže posedovati. Između globalne recesije i pandemije koja se ubrzava, tržište može izgledati mnogo više neprijateljski nastrojeno prema vama nego ikada. (više…)

Nastavite čitati

BIZLIFE

Ovih šest stvari svaki dobar šef MORA da zna!

Pred vama su neki od načina na koje možete da napravite dobar poslovni tim i budete šef kog će ljudi cjeniti.

Objavljeno

 

Biti šef jeste prijatna, ali i vrlo izazovna pozicija. Mnogi mladi menadžeri u poslu ponekad nisu svesni svih strana ove pozicije. Ne očekuju da, kao lideri, upravo oni moraju da naprave tim koji je kvalitetan i kojem veruju. To je prvi preduslov da menadžer ne mora ubuduće da razmišlja o tome zašto je neko ostao duže na pauzi ili da li će sastanak proći u najboljem redu ako mu šef ne prisustvuje. (više…)

Nastavite čitati

U trendu