Connect with us

INVESTICIJE

Od mosta na Savi kod Gradiške ništa ni ove godine

Objavljeno

 


Most kod Gradiške

BANJALUKA /ZAGREB – Iako je s velikom pompom krajem prošle godine najavljeno da će polovinom ove godine, a najkasnije do maja, početi izgradnja mosta na Savi kod Gradiške, po svemu sudeći, ove godine od toga neće biti ništa.

Naime, iz “Hrvatskih cesta” smo, nakon što smo pitanja poslali 22. aprila, konačno u četvrtak dobili odgovor iz kojeg je jasno da se Hrvatskoj u vezi s ovim projektom naročito ne žuri.

Tamara Pajić, portparolka “Hrvatskih cesta”, rekla je za “Nezavisne” da se još ne zna kada bi mogao biti izabran izvođač radova za most.

“Postupak pregleda i ocjene ponuda je u tijeku, što znači da je postupak u fazi u kojoj se ne mogu davati preciznije informacije. Nakon što bude donesena odluka o odabiru, postoji mogućnost ulaganja žalbi od ponuditelja koji ne budu odabrani pa nije moguće predvidjeti kada će postupak nabave radova izgradnje mosta biti završen”, navela je Pajićeva.

Podsjećanja radi, tender za izvođača radova zatvoren je prije pola godine, a od tada “Hrvatske ceste” nisu odabrale izvođača radova.

Reklama

Prema informacijama koje smo dobili sredinom marta, najpovoljniju ponudu je dostavio konzorcijum “Integral” – “Đuro Đaković montaža” – “Zagreb montaža”, s ponudom od 23.498.800,19 evra, dok je drugoplasirana ponuda kompanija “Hering” -“Mostogradnja” 41.538.317,67 evra i trećeplasirana ponuda je iznosila 46.208.403,01 evro italijanske kompanija ICM – “Maeg konstrucioni”.

U Ministarstvu transporta i komunikacija BiH, iako su proteklih mjeseci bili optimistični u najavama da bi radovi mogli početi do maja, sada ističu da nemaju novih informacija. Kažu da će u narednom periodu putovati u Zagreb, te da će se na licu mjesta informisati o toku postupka.

U “Autoputevima RS” su nam prije dvije sedmice rekli da uskoro očekuju nove informacije, međutim do danas nam nisu mogli dati ništa.

Vjerovali ili ne, prvi koraci ka izgradnji mosta preduzeti su još u aprilu 2004. godine, kada su Ministarstvo komunikacija i transporta BiH i Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture Hrvatske potpisali memorandum o saglasnosti za pripremu i izgradnju autoputa između Banjaluke i Gradiške.

U memorandumu je kao ključni zajednički objekat predviđen novi granični most preko Save s priključnim dionicama do postojećih cesta na obje strane.

Protokol o saradnji u vezi s ovim projektom potpisan je u maju 2007, a ugovor za izradu projektne dokumentacije “Hrvatske ceste” sklopile su sa Građevinskim fakultetom iz Zagreba u aprilu 2010. godine.

Reklama

Sporazum o izgradnji međudržavnog mosta preko rijeke Save kod Gradiške potpisan je između Vlade Hrvatske i Savjeta ministara BiH u novembru 2011, a na sjednici Vlade Hrvatske u martu 2012. donesena je uredba o objavi sporazuma o izgradnji mosta.

Ratko Kovačević, portparol Uprave za indirektno oporezivanje BiH, kaže da je gradnja mosta na Savi kod Gradiške trebalo da počne sredinom 2013. godine, zbog čega je UIO, kako je objasnio, te godine počela s pripremama radova na novom gradničnom prelazu kod budućeg mosta.

“Mi smo taj posao u potpunosti uradili. UIO je dobila upotrebnu dozvolu za novi carinski terminal. Narednih dana pravimo plan za preseljenje postojeće carinske ispostave u Gradišci na novu lokaciju”, rekao je Kovačević.

Podsjećanja radi, nakon što se Hrvatska obavezala da će početi graditi most, prvo su obavijestili Savjet ministara BiH da nemaju novca u budžetu, te da čekaju da im Evropska komisija odobri novac za taj projekat.

Nakon što je Evropska komisija to odobrila, lokaciju mosta je te 2013. godine obišao i Peter Sorensen, tadašnji šef Delegacije EU u BiH, i najavio da će Evropska komisija dati i grant od 6,3 miliona evra za izgradnju mosta.

EU je svoju obavezu ispunila i novac uplatila, RS obezbijedila polovinu od oko 20 miliona evra za izgradnju mosta, a Hrvatska do danas nije uradila svoj dio posla.

Reklama

Ponude

23.498.800 evra konzorcijum “Integral” – “Đuro Đaković montaža” – “Zagreb montaža”

41.538.317 evra kompanija “Hering” -“Mostogradnja”

46.208.403,01 evro italijanske kompanija ICM – “Maeg konstrucioni”

Hronologija

2004.

Reklama

Ministarstvo komunikacija i transporta BiH i Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture Hrvatske potpisali memorandum o saglasnosti za pripremu i izgradnju autoputa između Banjaluke i Gradiške.

2007.

Potpisan protokol o saradnji u vezi s ovim projektom.

2010.

“Hrvatske ceste” sklopile s Građevinskim fakultetom iz Zagreba ugovor za izradu projektne dokumentacije.

2011.

Reklama

Sporazum o izgradnji međudržavnog mosta preko rijeke Save kod Gradiške potpisan između Vlade Hrvatske i Savjeta ministara BiH.

2012.

Na sjednici Vlade Hrvatske donesena uredba o objavi sporazuma o izgradnji mosta.

 

 

Izvor: Nezavisne novine

Reklama

NOVOSTI

Projekt od oko milijardu i po KM zvanično je propao

Objavljeno

 

Od

Projekat izgradnje Termobloka 7, kao najveće poslijeratne investicije u Bosni i Hercegovini, mogao bi se označiti već sada propalom investicijom.

Projekat je zvanično započet 2006. godine, a vrijednost je bila 722 miliona eura.

Tokom godina je bilo mnogo pregovaranja i dogovaranja sa austrijskim, njemačkim, švicarskim i japanskim kompanijama te izlazaka pojedinih kompanija iz projekta, a 2014. godine je ugovor potpisan s kineskim konzorcijem.

Značajna sredstva su ranije već utrošena, a s obzirom na to da ono što je započeto neće biti završeno, nadležni što prije moraju pronaći alternativu.

– Što se tiče Termobloka 7, definitivno je da se on neće graditi. Sad je pitanje hoćemo li ići u arbitražu ili ćemo postići neki sporazum s onima s kojima je bio potpisan ugovor oko toga – rekao je ove sedmice Nermin Nikšić, premijer FBiH (SDP), izvijestila je Federalna televizija.

biznisinfo.ba

Reklama
Nastavite čitati

BIZNIS

Ekonomski stručnjaci: Koje su najisplativije investicije u 2024.

Objavljeno

 

Od

Ispraćamo još jednu tešku godinu u koju su se slile posljedice globalnih kriza iz protekle tri, ali bez nagovještaja da bi u 2024. godini moglo biti bitno drugačije. Još početkom pandemije koronavirusa energenti i hrana pokazali su se kao ključni za svaku ekonomiju, a značaja snabdijevanja iz domaćih izvora svjesniji smo iz dana u dan.

„Generalno, energetika je oblast u kojoj su nam potrebne investicije, ali kroz obnovljive izvore energije. Prioritet su nam ulaganja u energiju i hranu. To su dvije grane koje svaka zemlja treba osigurati za svoje ljude. Znači, da imaju energije i da nisu gladni“, kaže Aziz Šunje, profesor Ekonomskog fakulteta UNSA-e.

Pravci razvoja

Mi smo mali i siromašan narod koji ne može investirati u visoke tehnologije, podsjeća Aleksa Milojević, ekonomski ekspert.

„Naša baza su prirodna bogatstva – prehrambena i drvna industrija te energetika. To su osnovni pravci našeg razvoja, a tek na tim osnovama moguće je kasnije očekivati više tehnološke nivoe „, pojašnjava Milojević.

Osnovni problem Bosne i Hercegovine je taj što nema vlastite izvore finansiranja, jer se vlasti zadužuju uglavnom za potrošnju, pa prihodi koje bismo mogli investirati odlaze u otplatu duga.

Reklama

„Jedini izvor vlastite akumulacije je promjena načina raspolaganja prirodnim bogatstvima. Umjesto sadašnjih koncesija, koje su toliko niske i beznačajne, čak su mnogo niže od onih u afričkim zemljama, nekadašnjim kolonijama, ta prirodna bogatstva trebaju preći u ruke opština, a da renta za korištenje tih resursa, kao na Zapadu, dostiže čak i 90 posto neto dobiti. Tako bismo imali izvor za naše investicije. Ako ovako nastavimo da, koncesiono, praktično poklanjamo naša prirodna bogatstva, onda nam nema spasa“, ističe Milojević.

Ključna grana

Osim investicija u energetiku, u svim segmentima i svim vidovima proizvodnje energije, zatim transport, kao ključnu granu za plin i naftu, te proizvodnju hrane, Igor Gavran, ekonomski analitičar, prepoznaje još jednu stratešku granu bh. ekonomije s velikim mogućnostima.

„Ono što se, nažalost, čini izvjesnim jeste to da ne samo 2024. nego i narednih godina ulaganja u proizvodnju oružja, municije i vojne opreme imaju najbolju perspektivu“, smatra Gavran.

Očekivanja od države

Iz ugla države, profesor Šunje najznačajnijim smatra investiranje u poduzetničku infrastrukturu, kroz poticanje razvoja biznisa te poticanje poslovnog okruženja.

Reklama

„Prva investicija je svakako obrazovanje. Zatim ulaganje u putnu i željezničku infrastrukturu, uz istovremeno realizaciju reformske agende, jer su nam potrebne reforme da uhvatimo priključak za EU“, ističe Šunje.

Nove tehnologije

Gavran dodaje da razvoj novih tehnologija, vještačke inteligencije i robotike, električnih vozila, infrastrukture i opreme, ima zagarantiranu ekspanziju, a atraktivnim smatra i investicije u nekretnine te eksploataciju litija, kobalta i drugih.

avaz.ba

Nastavite čitati

NOVOSTI

Jedan od najbogatiji Mađara preuzima cementaru u Lukavcu

Objavljeno

 

Od

Fabrika cementa Lukavac do kraja godine će da završi u rukama jednog od najbogatijih Mađara, Lorinca Meszarosa, kažu za Radio Slobodna Evropa (RSE) iz Meszaros grupe, koja okuplja firme ovog biznismena.

Njega prate kritike zbog bliskosti sa mađarskim premijerom Viktorom Orbanom.

Meszaros, koji je u Hrvatskoj vlasnik Nogometnog kluba Osijek i nekoliko luksuznih vila na Jadranu, ovom kupovinom prvi put ulazi na tržište Bosne i Hercegovine.

Magazin Forbes u svom profilu ovog biznismena navodi da je jedna od njegovih kompanija, Meszaros i Meszaros, veliki igrač u mađarskom građevinskom sektoru, zahvaljujući ugovorima koje dobija od državne vlasti.

Njegova Talentis grupa, koja je u sastavu Meszaros grupe, tokom ljeta je pokrenula proces kupovine jedne od najvećih bh. cementara od austrijske firme Asamer Baustoffe AG.

Austrijska firma je 2001., tokom privatizacije u BiH, kupila 51% vlasništva nad cementarom.

Reklama

Potom je 2014. otkupila preostale dionice.

Savezno konkurencijsko vijeće Austrije je 7. novembra obaviješteno o prodaji 100% dionica Lukavac cementa, njegovih podružnica i 50% dionica u Rudniku krečnjaka Vijenac, kompaniji Talentis International Construction Investments Kft.

Fabrika cementa u Lukavcu je poznato, jedna od dvije velike cementare u BiH.

Počela je sa radom 1974. godine.

Kako navode na sajtu fabrike, godišnje može da proizvede 700.000 tona klinkera (materijala za izradu cementa) i više od 900.000 tona cementa.

Lukavačka fabrika i Tvornica cementa Kakanj na godišnjem nivou imaju prihode veće od 50 miliona eura.

Reklama

Cementara u Kaknju je u vlasništvu njemačke multinacionalne kompanije Heidelberg Materials od 2000. godine.

U odgovoru za RSE iz Talentisa, rečeno je da su tokom ljeta potpisali pismo namjere da kupe Lukavac Cement.

Time su dobili „ekskluzivna prava za pregovaranje“.

Dodaju da će nastaviti sa svojim poslovnim aktivnostima na međunarodnom nivou.

„Kupovina Lukavac Cementa dalje će proširiti građevinski portfolio Meszaros Grupe, sa stabilnom kompanijom koja je izuzetno profitabilna u regiji, te će doprinijeti smanjenju nestašice sirovih materijala na domaćem tržištu“, navodi se u odgovoru.

Prema procjenama magazina Forbes, Lorinca Meszaros posjeduje bogatstvo vrijedno oko 1,6 milijardi dolara.

Reklama

On je počeo tako što se bavio postavljanjem gasnih instalacija u gradiću Felchut, 25 kilometara zapadno od Budimpešte, mjestu gdje je odrastao današnji mađarski premijer Viktor Orban.

Nakon što je Orban po drugi put došao na mjesto premijera, 2010. godine, počeo je uspon Meszarosa.

Od 2011. do 2018. bio je i gradonačelnik ovog mjesta, uz podršku Orbanove stranke Fidesz.

Poznat je po citatu da su „Bog, sreća i Viktor Orban“ igrali ulogu u njegovom usponu.

seebiz.eu

Reklama
Nastavite čitati

U trendu