Connect with us

ANALIZE

Bezvizni režim privukao duplo više Kineza

Objavljeno

 


Više nego duplo turista iz Kine posjetilo je Bosnu i Hercegovinu za prvih pet mjeseci ove godine u odnosu na isti period prošle, pokazuju podaci Agencije za statistiku BiH.

Do kraja maja u zemlju je ušlo 31.322 Kineza, što je za čak 118 odsto više nego do maja 2018. godine, kada je taj broj iznosio 14.316.

Paralelno s rastom broja posjeta, gotovo u istom procentu je povećan i broj noćenja, s tim da je statistika pokazala kako svaki turista iz jedne od najmnogoljudnijih zemalja svijeta ostvaruje u prosjeku 1,2 noćenja po dolasku.

Dobro upućeni u ovu oblast kažu kako razlog rasta leži u bezviznom režimu, koji je na snazi od prošle godine. Tako turisti iz udaljenih kineskih provincija ne moraju više dolaziti u Ambasadu BiH u Pekingu da bi dobili vizu.

Međutim, ako se u obzir uzme podatak da je prošle godine 142 miliona Kineza putovalo u inostranstvo, jasno je da je broj onih koji dođu u BiH na nivou statističke greške.

Faruk Borić, izvršni direktor Centra za promociju i razvoj inicijative „Pojas i put“, kaže kako je rast turističkih posjeta daleko od punog potencijala, jer postoji nekoliko ključnih nedostataka na kojima je potrebno intezivno raditi.

Reklama

„Prvi je što nemamo direktne linije iz Kine. Podsjećam da je zbog nerentabilnosti ukinut direktan let Beograd – Peking, tako da je teško objektivno učiniti nešto na planu uvođenja direktne linije ka Sarajevu, Banjaluci, Mostaru“, kaže Borić.

Drugi razlog, dodaje on, je taj što agencije iz BiH ne nastupaju zajednički, i to ne samo na nivou BiH nego i regije, a prosječan kineski turista po dolasku u Evropu želi vidjeti što je moguće više zemalja i gradova.

„Prosječna slika kineskog turiste je da dođe u Sarajevo, obiđe Baščaršiju i mjesta gdje se Valter borio protiv Nijemaca, prespava, ide za Mostar, uslika se na Starom mostu, tu negdje i ruča, te odlazi dalje za Dubrovnik da gleda gdje je sniman ‘Game of Thrones’. Dakle, jedan dan i nekoliko sati u prosjeku. To govori i da se ponuda mora poboljšati i prilagoditi zahtjevima i navikama kineskih turista, što je sigurno do naše strane“, ocjenjuje Borić.

On dodaje kako se ovih dana završava rad na prvoj publikaciji na kineskom jeziku o BiH.

U njoj se predstavlja BiH s različitih aspekata, od opštih, geografskih i ekonomskih podataka do zanimljivosti iz kulture, umjetnosti, životnog stila. Brošura će, pored svoje promocije i distribucije u BiH, biti distribuirana na adrese preko 4.000 turističkih agencija iz Kine, što će nesumnjivo uroditi plodom i turističke mogućnosti BiH približiti kineskoj strani.

Na broj kineskih turista u BiH svakako će pozitivno uticati i ukoliko krajem jula dođe do realizacije najavljenih letova iz Teherana do Banjaluke. Kako je ranije saopšteno iz „Aerodrom Republike Srpske“, ovim letovima kompanija „Mahan Air“ dovodila bi kineske turiste u BiH.

Reklama

Generalno, u periodu januar – maj 2019. turisti su ostvarili 534.642 posjete, što je više za 7,8 odsto i 1.105.310 noćenja, što je više za 8,8 odsto u odnosu na isti period 2018. godine.

U strukturi noćenja stranih turista najviše noćenja ostvarili su turisti iz Hrvatske (19,4%), Srbije (12,3%), Slovenije (6,4%), Italije (5,3%), Njemačke (5,2%), Kine (4,9%) i Turske (4,2%), što je ukupno 57,7%. Turisti iz ostalih zemalja ostvarili su 42,3% noćenja.

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu