Connect with us

ANALIZE

Da li Makronov hladan tuš za Balkan znači i definitivno “zbogom” proširenju EU?

Objavljeno

 


Francuski predsjednik Emanuel Makron još jednom je ponovio da ima rezerve prema proširenju Evropske unije. Makronova izjava od utorka bila je novi “šamar u lice” Zapadnom Balkanu, u prvom redu Crnoj Gori Srbiji, koje su najdalje odmakle u procesu evrointegracija.

Izrevoltiran bezuspješnim konsultacijama o raspodjeli vodećih funkcija unutar EU, Makron je juče ponovo pozvao na njenu institucionalnu reformu.

– Moramo da pojednostavimo procedure kako bismo na brži, snažniji i demokratičniji način zajedno napredovali. U tom smislu skeptičan sam u vezi s pričama o tome da je budućnost EU u novom proširenju, a u situaciji kada vidimo da nas 28 ne možemo da se dogovorimo. Odbijam svako proširenje prije duboke institucionalne reforme EU – poručio je francuski predsednik.

Makron je ponovio ono što je i početkom ove godine prilikom posjete francuske ministarke za evropske poslove Emili Loazo Beogradu, koja je tada jasno rekla da “sadašnje stanje EU ne omogućava proširenje članstva”.

I tada, ali i sada, Francuska je prektično stavila “rampu” na nova članstva dok se EU ne reformiše, što je inače dobro poznat stav francuskog predsjednika.

Kraj proširenju?

Reklama

“Ne mislim da je ovo kraj proširenja, tim prije što je vrlo skoro 13 zemalja EU govorilo o proširenju Zapadnog Balkana, koje ima njihovu podršku. Međutim, ono što je sada već sasvim izvjesno jasno jeste da Srbija i Crna Gora nemaju šanse da do 2025. godine uđu u EU jer i same imaju prije toga da obave veliki dio posla. To, međutim, ne znači da se u međuvremenu neće desiti ono što Makron zagovara, reforma unutar unije “, kaže Strahinja Sekulić iz Centra za evropske politike.

Kako kaže, on bi izjavu francuskog predsjednika shvatio kao ozbiljno upozorenje kada je riječ o prisupanju Zapadnog Balkana, u smislu da tim zemljama neće biti lako.

“Sada, pored Njemačke i Holandije, i Francuska ozbiljno posmatra cijelu priču. Ipak, 2025. godina nije opcija, čak ni matematički jer, ako pogedamo dinamiku otvaranja i zatvaranja poglavlja, do 2023. godine (dvije godine potrebno za ratifikaciju) nema šanse da otvorimao i zatvorimo sva poglavlja, iako su neka od njih sasvim spremna”, priča Subotić.

“Ipak, sve ovo ne znači da se EU u narednim godinama neće reformisati. Na sve to treba dodati i da najmoćnija žena EU Angela Merkel odlazi sa političke scene nakon isteka mandata, pa Makron ima još veće breme da reformiše EU”, objašnjava Subotić, koji kaže da je francuski predsjednik u utorak zapravo izrazio nezadovoljstvo ishodom sastanka Evropskog savjeta kada 28 članica nije moglo da se dogovori oko toga ko će biti ključni ljudi u evropskoj administraciji (što se na kraju ipak dogodilo).

 

Izvor: Blic

Reklama

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu