Connect with us

ANALIZE

Američka agencija za energetiku: Rusija će prestići američku proizvodnju nafte do 2050. godine

Objavljeno

 


Predviđa se da će Rusija za oko tri decenije prestići američke i druge izvoznike koji nisu zemalja OPEC-a u proizvodnji sirove nafte, prema analizi američke administracije za informisanje o energetici (EIA), piše RT.

Proizvodnja sirove nafte van OPEC-a i zakup kondenzata trebalo bi da se poveća za 23 procenata do 2050. godine, dostižući 59 miliona barela dnevno (bpd) 2050. godine, navodi se u izveštaju objavljenom početkom ove nedelje. najbrži rast će imati Rusija, SAD, Kanada i Brazil.

Foto: EIA

Iako se predviđa da Ottava uživa u najznačajnijem rastu od 126 procenata zahvaljujući nalazištima naftnog pijeska, zemlja će i dalje biti daleko iza Rusije i SAD-a, koje će se boriti za liderstvo izvan Organizacije zemalja izvoznica nafte (OPEC).

Vashington može povećati proizvodnju sirove nafte i zakupnine kondenzata sa 11 miliona bpd u 2018. na oko 14 miliona bpd od 2025. do 2040. godine, međutim, proizvodnja će se smanjiti za manje od jedne decenije, spuštajući se na 12,2 miliona bpd do 2050. godine, a kako se razvoj kreće u manje produktivna područja i produktivnost opada, navodi se u izveštaju EIA.

U međuvremenu, proizvodnja sirove proizvodnje u Rusiji trebalo bi da poraste za 2,3 miliona bpd do 2050. godine. Proračuni EIA pokazuju da će proizvodnja biti stabilna i da će rasti, dostižući 12,5 miliona bpd 2040. godine i dodajući još 500,000 bpd da bi dostigli 13 miliona bpd u narednoj deceniji. Zemlje OPEC-a predstavljaće preko 40 procenata globalne isporuke nafte tokom projekcijskog perioda. Ukupna proizvodnja u 14 zemalja članica trebala bi porasti za 37 posto u periodu između 2018. i 2050. godine, da bi dostigla 48 miliona bpd u 2050. godini, a najveći dio rasta dolazi sa Bliskog Istoka.

 

Reklama

Izvor: Privrednik.ba

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu