Connect with us

PREDUZETNIŠTVO

Kako napraviti uspješan pitch za investitore

Objavljeno

 


Prema posljednjim istraživanjima na 200 startup pitcheva poslanih, investitori provedu u prosjeku 3 minute i 44 sekunde čitajući jednu prezentaciju. To i nije puno vremena.

Svaka sekunda se broji, a prezentacija bi trebala biti jednostavna i koncizna te sadržavati 10-15 stranica. U ovom članku, objasniti ćemo 10 najbitnijih stranica prezentacije za vaš pitch koji se u industriji smatraju najvažnijima.

Svrha kompanije

Na ovoj stranici prezentacije trebala bi biti jedna rečenica koja objašnjava koji je razlog zašto vaša kompanija postoji i zašto je to bitno. Kako je i Simon Sinek objasnio u svom popularnom TED govoru, uspješna kompanija mora imat čvrsto određeno zašto ona postoji. Na primjer: Asana nije samo alat za menadžment projekata, Airbnb se ne reklamira kao aplikacija za iznajmljivanje na kratke periode. Evo kako oni vide svoje misije:

– Misija Asane je da pomogne čovječanstvu da ide naprijed omogućujući svim timovima da rade zajedno bez puno muke.

– Airbnb želi spojiti milijune ljudi u stvarnom životu iz cijelog svijeta, preko društvenog tržišta, tako da možete pripadati bilo gdje.

Reklama

Problem

Najbolji proizvodi su oni koji rješavaju problem. Na ovoj stranici, želite demonstrirati kako rješavate velik problem za korisnika. Želite pokazati, da je problem toliko velik za korisnika da je spreman dati novce da mu ga vi rješite.

„Što je veći problem, veća je prilika na tržištu. Niko neće plaćati novce da riješi potrebu koja ne postoji.“ – Vinod Koshla

Dakle, jasno istaknite kako je problem koji rješavate značajan i kako ga je moguće monetizirati. Pobrinite se da objasnite i kako korisnici trenutno rješavaju taj problem i kako je vaša opcija bolja.

Rješenje

Kada ste naglasili problem, vrijeme je da predstavite svoje rješenje. Ovdje ističe svoje USP-ove (Unique Value Proposition), dakle razloge zašto bi kupac odabrao baš vas i zašto bi vaš proizvod olakšao njegov život.

Reklama

Zašto sada?

Ovo je jedan od najtežih zadataka, a to je odrediti zašto je ovaj tajming baš savršen. Uvijek može postojati mogućnost da neka ideja u 2012. neslavno propadne a u 2018. doživi veliki „boom“. Dobar primjer za to su startupi koji su se bazirali na implementaciji solarne energije u svakodnevni život. Kako je u zadnjj deceniji cijena nafte često bila u naglom padu, tako su ti startupi, zbog neisplativosti propadali.

Iako je MySpace pa i Friendster postojao prije Facebooka, Facebook je pogodio sa tajming i rješenjem i promaknuo se u najveću društvenu mrežu otkad je interneta.

Tržište

Slijedeći korak u vašem pitchu je tržište. Od izuzetne je važnosti da za problem i rješenje koje nudite postoji tržište.

„Tržište je jedan od najvažnijih razloga zašto startupi propadaju ili uspiju. Zašto? Na dobrom tržištu sa mnogo potencijala, samo tržište će izvući proizvod iz startup faze. Ako na tržištu postoji prostor za dobar proizvod, taj proizvod će doći.“ – Marc Andreessen.

Reklama

Idealno tržište bi bilo veliko tržište sa kupcima velike platežne moći, al naravno to uvijek neće biti moguće, zato, nastojte se oslanjaniti na statistike tog tržišta. Ako investitorima date podatke o tržištu koje rapidno ili konstantno raste, ideja bi im se lako mogla puno više svidjeti.

Konkurencija

Navedite svoje konkurente i vaše prednosti nad njima. Najbolji način bi bio da napravite graf koji pokazuje vašu poziciju na tržištu u usporedbi sa konkurencijom, te usporedbu usp-ova.

Proizvod

Na ovoj stranici opišite detalje svog proizvoda. Koje su funkcionalnosti, dizajn, intelektualno vlasništvo? U kojoj ste fazi razvoja te koliko ste daleko od beta verzije ili finalne verzije? Istaknite zašto ste odabrali neka rješenja i zašto mislite da su bolja nego kod konkurencije. Da li je vaš proizvod moderan, brz, intuitivan?

Model poslovanja

Reklama

Nepronalazak pravog poslovnog modela je razlog zašto velik broj startupa propada. Na primjer, da je Facebook svoju uslugu naplaćivao, možda bi i imao određen broj korisnika al sigurno ne bi bio unosan biznis kakav je sada. Mark Zuckerberg je izabrao strategiju besplatne usluge za sve te monetizacije korisničkih podataka preko oglasa.

Pitanja na koja trebate odgovoriti ovdje su:

– Kako ćete ostavrivati prihod i koji je cjenovnik usluge?
– Zašto mislite da možeš toliko naplaćivati?
– Koje su vaše metrike do sada?

Dvije možda najvažnije statistike tu su „Customer Acqusition Cost“ i „Lifetime Value of Customer“, famozni CAC i LTV. Prva se odnosi na trošak dovođenja kupca, a druga na njegovu vrijednost od dovođenja do rastanka sa uslugom. Idealna situacija je ona u kojoj je LTV mnogo viši od CAC-a. Ako tih statistika još nemate, provjerite industrijske standarde i prezentujte ih.

Tim

Investitori najčešće investiraju u ljude, ne u ideje. Odličan tim sa prosječnom idejom će vjerovatnije dobiti investiciju nego loš tim sa odličnom idejom. Zvuči nepošteno, ali nažalost često je tako.

Reklama

Airbnb se u početku činio kao smiješna ideja, al njihov glavni investitor Paul Graham je rekao: „Mislili smo da je Airbnb loša ideja. Investirali smo jer su nam se zbilja dopali osnivači.“

Na ovoj stranici nemojte navoditi C.V. i iskustvo vašeg tima, već napišite jednu super stvar ili projekt o njima za koje će investitori reći, to je impresivno. Nikoga ne zanimaju njihovi hobiji ni omiljena hrana.

Finansije

Finansije su tu možda najškakljivija tema. Činjenica je da ste došli po investiciju i da vam novac treba. Većina investitora će znati da su vaša predviđanja i zahtjevi relativno nerealni, al su dobra prilika da pokažete koliko ste ambiciozni.

Investitori žele sebi pronaći idući Facebook ili Airbnb, a ne neku kompaniju koja će poslovat u blagom plusu. Budite odvažni i ambiciozni, al ne previše nerealni. Investitori u pravilu dosta vremena provode na ovoj stranici, tako da budite precizni i temeljni u svojim projekcijama, te naravno spremni na sva moguća pitanja.

 

Reklama

Poslovni plus

PRIVREDA

Bihaćka plantaža američke borovnice sa 6000 sadnica opravdava svoje postojanje

Objavljeno

 

Sanela i Nusret Sušić u bihaćkom prigradskom naselju Vikići podignuli su plantažu američke borovnice sa 6000 sadnica na površini dva i pol dunuma koja ovih dana opravdava svoje postojanje. U ovaj obiteljski projekt supružnici Sušić uložili su više od 300 000 KM. (više…)

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

Knjige koje će vam pomoći da izgradite preduzetnički duh

Objavljeno

 

Dobri preduzetnici moraju da imaju hrabrosti da bi uspeli, ali deluje da je tu hrabrost sve teže posedovati. Između globalne recesije i pandemije koja se ubrzava, tržište može izgledati mnogo više neprijateljski nastrojeno prema vama nego ikada. (više…)

Nastavite čitati

BIZLIFE

Ovih šest stvari svaki dobar šef MORA da zna!

Pred vama su neki od načina na koje možete da napravite dobar poslovni tim i budete šef kog će ljudi cjeniti.

Objavljeno

 

Biti šef jeste prijatna, ali i vrlo izazovna pozicija. Mnogi mladi menadžeri u poslu ponekad nisu svesni svih strana ove pozicije. Ne očekuju da, kao lideri, upravo oni moraju da naprave tim koji je kvalitetan i kojem veruju. To je prvi preduslov da menadžer ne mora ubuduće da razmišlja o tome zašto je neko ostao duže na pauzi ili da li će sastanak proći u najboljem redu ako mu šef ne prisustvuje. (više…)

Nastavite čitati

U trendu