Connect with us

ANALIZE

Amazon najvrijedniji, Ferari najsnažniji brend na svijetu

Objavljeno

 


Ferari f458

Američka kompanija za onlajn trgovinu, Amazon, zadržala je treću godinu zaredom titulu najvrednijeg svjetskog brenda na rang listi „Brend Fajnens Global 500“ za 2020., a kultni italijanski proizvođač luksuznih automobila Ferari je ostao najsnažniji globalni brend drugu godinu uzastopno.

Kako se navodi u izvještaju „Brend Fajnensa“, vrijednost robne marke Amazon je probila do sada nedostižan prag od 200 milijardi američkih dolara.

Naime, vrijednost brenda Amazon je sa prošlogodišnjih 187,9 milijardi dolara porasla za 18 procenata ove godine, na 220,8 milijardi dolara, nadmašivši za preko 60 milijardi dolara drugoplasirani Gugl, i za 80 milijardi dolara Epl, koji je na trećem mjestu.

Na četvrtoj poziciji najvrijednijih svjetskih brendova nalazi se Majkrosoft, peti je južnokorejski Samsung, slijede kineski ICBC (6), Fejsbuk (7), Volmart (8), a listu prvih deset najvrednijih zaokružuju još dva kineska brenda – Ping An i Huavej.

Ferari je, s druge strane, najsnažniji svjetski brend među samo 12 robnih marki na rang listi, sa indeksom snage od 94,1 poena od mogućih 100 i rejtingom AAA +. Snaga brenda uticala je i na rast vrijednosti robne marke Ferari za 9,0 odsto na 9,1 milijardi dolara.

Na drugom mjestu po snazi brenda je „Dizni“, treći je kineski „ViČet“ (WeChat), a u top 10 su i Sberbanka, Dilojt, Koka Kola, Tencent, Roleks, PwC i PejPal.

Reklama

Rivalski diskontni lanci supermarketa, Lidl (12,4 milijardi dolara) i Aldi (14,3 milijarde dolara) su najbrže rastući maloprodajni brendovi i nalaze se među ovogodišnjih 10 prvih najbrže rastućih, sa skokom vrijednosti od 40 i 37 procenata respektivno.

Na rang listu su ove godine uvršćena i 44 nova učesnika, a najvrijedniji među „pridošlicama“ je naftni gigant Saudi Aramko sa vrijednošću robne marke od 46,8 milijardi dolara.

Kada je riječ o Evropi, njemački brendovi su nadmašili druge zemlje. Među 10 najvrijednijih robnih marki na Starom kontrinentu, čak šest je njemačkih, a na firme iz te zemlje takođe otpada 6,0 procenata ukupne vrijednosti 500 rangiranih svjetskih brendova.

To se u velikoj mjeri pripisuje rastućoj njemačkoj automobilskoj industriji, koju predvodi „Mercedes-Benc“ sa procjenjenom vrijednošću brenda od 65 milijardi dolara.

Vrijednost brenda ove kompanije porasla je za 8,0 odsto ove godine, zahvaljujući povećanju prodaje od 1,3 procenta na 2,34 miliona vozila tokom 2019.

Evropski sektor luksuzne mode takođe bilježi značajan rast vrijednosti, pri čemu je robna marka „Luj Viton“ ojačala za 21 posto na 16,5 milijardi dolara, „Guči“ za 20 procenata na 17,6 milijardi, a „Šanel“ za 19 odsto na 13,7 milijardi dolara.

Reklama

Izvor: Tanjug

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu