Connect with us

ANALIZE

Na online šoping stanovnici BiH potrošili 5,2 miliona KM

Objavljeno

 


Online kupovina

Da je virtuelni prostor odavno postao dio naše svakodnevice, potvrđuje i činjenica da sve više građana BiH i kupovinu obavlja putem brojnih online platformi.

Građani Bosne i Hercegovine, prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH (UIO BiH), tokom 2019. godine na online kupovinu potrošili su 5.290.144 KM i naručili robu u težini od 328.302 kilograma.

„Tom prilikom su obračunate i plaćane uvozne dažbine u iznosu od 1.269.926 KM“, rekli su u UIO BiH za „Nezavisne“.

Najviše narudžbi putem interneta, kako je rečeno, obavili su građani Sarajeva, za šta su izdvojili 2.581.155 KM.

„Građani Banjaluke su na šoping u virtuelnom svijetu potrošili 1.474.564 KM, dok su stanovnici Mostara putem interneta kupili robu u iznosu od 1.234.423 KM“, kazali su u UIO BiH.

Ističu da je 2018. godine na online šoping potrošeno 4.911.290 KM, dok su građani 2017. godine na ovaj vid kupovine potrošili 5.270.126 KM.

Reklama

U UIO navode da građani najčešće naručuju tekstilne proizvode, kao što je garderoba, obuća, ali i kozmetičke proizvode.

„Građani putem interneta ne smiju kupovati lijekove i suplemente, kao što su dodaci ishrani, vitamini i proteini. Takve proizvode putem interneta mogu kupiti samo lica koja su za to ovlaštena“, objasnili su u UIO BiH.

Mišljenja građana o ovom vidu kupovine i dalje su ipak podijeljena.

Tako neki od njih još strahuju da putem online šopinga neće dobiti tačno ono što su naručili, ali je s druge strane dosta onih koji kažu da se na ovaj vid kupovine odlučuju zbog nedostatka vremena koje moraju izdvojiti na kupovinu, kao i nepostojanja pojedinih brendova u prodavnicama u BiH.

Maja T. iz Mostara kaže da ne preza od kupovine nakita, kozmetike, te nekih sitnih, zanimljivih predmeta putem interneta, jer takve ne može pronaći u rodnom gradu, a nerijetko su ti proizvodi i jeftiniji na internetu.

„Većina tih proizvoda je dosta jeftinija na internetu nego u prodavnicama, a nekada prosto ne mogu da odolim kada vidim na primjer dobru masku za telefon koju ne mogu pronaći u Mostaru“, rekla je ova Mostarka.

Reklama

Dejan Š. iz Banjaluke kaže da već godinama unazad skoro svake sedmice kupi nešto putem interneta. Savjetuje da je najefikasniji način da dobijete to što ste naručili da kupujete od dobro rejtingovanih prodavača.

„Kupovao sam sve i svašta, od garderobe do dijelova za telefon i kompjuter. Takođe, često preko svog naloga naručujem proizvode za članove svoje porodice“, kazao je ovaj Banjalučanin.

Samir H. iz Sarajeva je rekao da uviđa prednosti online šopinga, ali da ipak više voli pješice otići u kupovinu, jer sve što želi da kupi može odmah i isprobati.

„Vidio sam da se online, recimo, može naručiti mnogo zanimljive i, kako se čini, kvalitetne obuće po povoljnim cijenama, ali više volim patike da probam u prodavnici pa da tačno znam da li mi odgovaraju ili ne“, rekao je on.

Izvor: Nezavisne novine

Reklama

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu