Connect with us

ANALIZE

Šta izvozimo, a šta uvozimo iz Italije

Objavljeno

 


Italijanska vlada je pozvala danas Evropsku uniju da usvoji paket mjera za suzbijanje uticaja epidemije korona virusa na ekonomiju tog bloka. Italija je pogođena krizom teže nego bilo koja druga evropska zemlja sa 7.375 slučajeva zaraze i 366 umrlih od korona virusa. Rim je u nedjelju praktično stavio u karantin cijeli svoj bogati region na sjeveru zemlje.

Premijer Đuzepe Konte je najavio danas da će vlada dodatno povećati potrošnju na, kako je rekao, “masovnu šok-terapiju” kako bi kompenzovala ekonomske posljedice epidemije.

U odvojenom saopštenju, Ministarstvo ekonomije je navelo da “vlada neće štediti napore” da obezbijedi donošenje paketa mjera podrške privredi na nivou EU, u koordinaciji sa cjelokupnom međunarodnom zajednicom.

Već smo pisali da je Italija jedan od glavnih trgovinskih partnera BiH, zbog čega će naša zemlja biti žestoko pogođena dešavanjima u toj zemlji, a neke naše fabrike već su obustavile proizvodnju zbog pada narudžbi.

Prema podacima Vanjskotrgovinske komore, BiH je u Italiju lani izvezla robe u vrijednosti od oko 1,3 milijarde KM, piše BiznisInfo. Najviše se izvozilo obuće, kamašni i sličnih proizvoda i dijelova u vrijednosti od 342 miliona KM. Dakle, taj sektor je ubjedljivo najviše izložen dešavanjima u Italiji i mogao bi pretrpjeti velike posljedice.

Slijede drvo i proizvodi od drveta u vrijednosti od 121 milion KM, te proizvodi od gvožđa i čelika čiji je izvoz u Italiju lani bio vrijedan 113 miliona KM.

Reklama

Iz Italije smo najviše uvozili kotlove, mašine, mehaničke uređaje, nuklearne reaktore… u vrijednosti od 194 miliona KM.

Slijede gvožđe i čelik sa 174 miliona maraka, te plastične mase i proizvodi od njih u vrijednosti od 126 miliona maraka.

Biznisinfo

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu