Connect with us

ANALIZE

Na vodu iz inostranstva BiH potrošila 171 milion maraka

Objavljeno

 


Voda

Više od 171 milion maraka vrijedna je voda koja je u BiH uvezena tokom prošle godine.

Na taj način premašene su vrijednosti ranijih godina kada je u pitanju uvoz prirodnih ili vještačkih mineralnih i gaziranih voda, ili pak voda sa dodatim šećerom ili drugim sredstvima za zaslađivanje ili aromatizaciju.

Prostom računicom, u BiH gdje po posljednjim zvaničnim informacijama živi oko 3,5 miliona stanovnika, po svakom građaninu prošle godine uvezena je voda u vrijednosti od 49 maraka.

U poslovnoj zajednici smatraju da su ove brojke zabrinjavajuće jer, kako podsjećaju, BiH obiluje zdravom vodom.

„Za nas je poražavajuća činjenica što, iako imamo proizvode koji su kvalitetom iznad mnogih takvih proizvoda iz uvoza, građani i dalje kupuju strane proizvode. Zbog toga je bitno uticati na svijest potrošača o značaju domaćih proizvoda“, rekao je za „Nezavisne novine“ Vladimir Blagojević, portparol Privredne komore Republike Srpske.

Prema njegovim riječima, ako smo nečim bogati – onda je to, između ostalog, voda. Kako dodaje, da smo iznos od 171 milion maraka, koliko je lani iznosio uvoz vode, makar prepolovili, svima bi nam daleko bilo bolje jer se dio novca kroz kupovinu domaćih proizvoda vraća građanima.

Reklama

„Zaista je poražavajuće da toliko novca dajemo firmama iz drugih zemalja, a istovremeno zanemarujemo svoju proizvodnju. Zato je sada više nego ikad važno da se okrenemo kupovini svojih proizvoda, između ostalog i vode, na koju zaista možemo biti ponosni“, naglasio je Blagojević.

Komentarišući podatke o uvozu vode, ekonomista i akademik Muris Čičić ističe da su u razvijenim zemljama, sa jakim shvatanjem elemenata ekonomije, veoma svjesni značaja kupovine domaćeg.

„Recimo, interesantan je primjer Norveška, gdje će vam norveški potrošač mnogo više platiti domaći krompir koji je dosta lošijeg kvaliteta. Kupuju ga jer je domaći. Ali oni imaju već razvijenu tu svijest. I ova krizna situacija daje nam više podsticaja da shvatimo koliko je bitno da se koriste domaći kapaciteti“, istakao je Čičić u izjavi za „Nezavisne novine“.

Dok smo, dakle, prošle godine uvezli vodu vrijednu više od 171 milion maraka, izvoz je bio dosta skromniji.

„Izvoz je u prošloj godini iznosio 51.417.605 KM“, potvrdili su za „Nezavisne“ iz Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH.

Sudeći prema podacima UIO BiH, vrtoglave cifre za stranu vodu nastavili smo izdvajati i ove godine. Tokom januara i februara 2020. uvezli smo je za 23.175.158 maraka.

Reklama

Izvor: Nezavisne novine

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu