Connect with us

ANALIZE

RAZVIJATI BIZNISE NA DALJINU U kojem pravcu usmjeriti preduzeća za slučaj NOVE KRIZE

Objavljeno

 


Najteže posljedice korona virusa u Srpskoj, kao i u državama koje je pogodila ova zaraza, imaju branše koje su gotovo 100 odsto vezane za slobodno kretanje ljudi i roba i one u ovakvim uslovima ne mogu funkcionisati.

Kako kaže Miroslav Vukajlović, direktor banjalučke agencije „Spektar“, to su oblasti turizma, ugostiteljstva, proizvođačke industrije.

Ove oblasti su uslovljene nabavkama sirovina ili prodajom na tržištima pogođenim posljedicama korona virusa, kao i usluge koje se obavljaju isključivo neposrednim kontaktom između stranaka.

Vukajlović dodaje da biznisi koji se mogu djelimično ili u potpunosti obavljati na daljinu, imaju drugačiju situaciju.

– U ovu grupu spadaju kompanije ili preduzetnici iz oblasi softverske industrije, finansijske institucije, pružaoci usluga obrazovanja, konsultantske firme, inženjerski i usko stručno specijalistički poslovi koji se jednostavno rade na daljinu, kol centri, servisne usluge podrške, prevodilački poslovi, dijelom i usluge iz oblasti medicine… Za očekivati je da će većina razmatrati povećanje obima poslova na daljinu, iz straha od mogućnosti sličnih pojava u budućnosti – ističe Vukajlović za Srpskainfo.

Dodaje da je već izvjesno da će korona virus izazvati radikalne promjene na globalnim tržištima.

Reklama

– Bez obzira na to u koju grupu biznisa spadaju, pametni će izvući pouku za neku sličnu situaciju koja će se vjerovatno desiti, prije ili kasnije. A moguća rješenja svakako su: razvoj biznis modela koji se djelimično ili u potpunosti mogu izvoditi i raditi na daljinu, odbacivanje rizičnih biznisa ili dodatno osiguranje tih poslova, što je obavezna preporuka ako se nastavlja ista djelatnost, kreiranje kreativnih formi organizovanja koji omogućavaju fleksibinost organizaciji, podrška razvoju instrumenata za pravovremeno identifikovanje opasnosti – kaže Vukajlović.

On dodaje da se, možda, u ovoj situaciji krije i šansa ne samo za kompanije i preduzetnike, već i za kreatore ekonomskih prilika.

– Ekonomske zajednice, države, entiteti, trebalo bi da jasnije odrede pravce razvoja ekonomija. Dodatnu prednost i podršku moraju dobiti biznisi i ideje koje u nestabilnim uslovima mogu preživjeti i nastaviti dalji razvoj. Ta politika će sigurno napraviti razliku u budućnosti, krize će se ponavljati, samo ćemo svjedočiti različitim uzrocima – naglašava Vukajlović.

Po njegovim riječima, njegovanje i podrška domaćim ponuđačima proizvoda i usluga treba da je prioritetna.
– Nema više razloga da tako ne bude i u praksi na našem tržištu rada. Biznisi koji cijeli postupak, od sirovine do finalnog proizvoda završavaju na lokalu, najbitniji su „državni projekti“. Još ako bismo uveli praksu promocije izvrsnosti na svim nivoima, ne bismo trebali strahovati od sličnih pojava u budućnosti – poručuje Vukajlović.

Anketu Privredne komore RS o posljedicama virusa korona na poslovanje popunilo je do sada više od 1.000 preduzeća u RS, koja se svakodnevno javljaju i direktno, sa pitanjima koja su u vezi sa problema koje imaju u poslovanju. Mnoga od njih su zatvoreni zbog vanredne situacije.

– Kriza se prelila na sve sektore i skoro da ne postoji firma koja nije pogođena u ovoj situaciji. Problem će samo eskalirati u aprilu, jer će neki ostati bez repromaterijala koji su imali do sada i moraće da prestanu da rade. Već je veliki broj njih zatvorenih potpuno, jer su prekinuti višegodišnji i višemilionski ugovori sa stranim partnerima. Pojedine firme su potpuno zaustavile rad, neki rade smanjeniim kapacitetima minimalnim, vjerovatno će i oni uskoro zatvoriti – kaže portparol Privredne komore RS Vladimir Blagojević.

Reklama

Dodaje da imamo i one koji su morali da zaustave proizvodnju i vrate radnike kućama zbog pojave korone među njihovim zaposlenima.

– Privredna komora sada ima dva cilja – da sačuvamo radnike i da sačuvamo firme, da, kada sve prođe, to dočekamo spremno. Međutim, nećemo to moći sami, bez podrške Vlade RS – poručuje Blagojević.

Malo onih koji su povećali posao

Postoje i kompanije i biznisi koji su u uslovima korona virusa povećali ukupan obim pruženih proizvoda i usluga.

– Ukupno gledajući, nije ih puno, ali važno je da postoje. Ističu se svakako farmaceutske kompanije, istraživački centri, onlajn prodavači, kućni dostavljači proizvoda i usluga, savjetodavci za psihološku i sličnu podršku. Posebno treba istaći proizvodne kompanije koje su bile u stanju da se preorijentišu i, u novim okolnostima, proizvode nama prijeko potrebne proizvode – kaže Vukajlović.

Izvor: Srpskainfo.com

Reklama

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu