Connect with us

ANALIZE

Alibaba za petama Amazonu: Kineski div po profitu sustiže lidera elektronske trgovine

Objavljeno

 


Alibaba dolazi

Uprkos tome što je izbijanje pandemije koronavirusa uticalo na domaće poslovanje u februaru i martu, taj konglomerat elektronskog poslovanja imao je bruto obim trgovine od bilion dolara prvi put u fiskalnoj 2020. godini.

Prihodi kompanije za 12 meseci zaključno sa 31. martom dostigli su 72 milijarde dolara, dok je operativni profit skočio 60 odsto na 12,9 milijardi, prenosi portal Protothema.

Međutim, ne ide sve tako dobro kineskom džinu. Naime, izvršni direktor Danijel Džang upozorio je na neizvesnost sa kojom se kompanija suočava u budućnosti.

„Bitka protiv kovida 19 još nije gotova“, rekao je Džang tokom video-konferencije sa investitorima u petak, dodavši da je uprkos uspesima Kine u obuzdavanju virusa „pretnja pandemije i dalje nad ostatkom sveta i tempo i period oporavka ostaju neizvesni“.

Džang je takođe naglasio značaj povišenih tenzija između SAD i Kine, što je „dodatni sloj nesigurnosti u postvirusnom svetu“.

Alibaba, čija je trenutna vrednost procenjena na oko 550 milijardi dolara, najveća je kineska internet-kompanija i često se za nju kaže da je „kineski Amazon“.

Reklama

S obzirom na slične poslovne modele – obe kompanije primarno su poznate po svojoj onlajn trgovini, ali takođe nude usluge uključujući i „klaud“ infrastrukturu – prirodno je poređenje, ali Alibaba je još daleko u tome da se može porediti sa veličinom i globalnim uticajem Amazona.

Prihodi Amazona za 12 meseci zaključno sa 31. martom od 296 milijardi dolara više su nego četiri puta veći od Alibabinih. Međutim, kada se pogleda profit, kineski ekvivalent Amazona mnogo je bliži lideru tržišta. Operativni profit Amazona u posmatranom periodu dostigao je 14,1 milijardu, dok je Alibaba prijavila 12,9 milijardi dolara.

Izvor: B92

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu